Den regimen
Rataxes skrev 2016-12-10 13:28:47 följande:
Trots bristerna så väljer jag att stödja Mellanösterns enda demokrati för hbt-rättigheter, kvinnors rättigheter, arabers demokratiska rättigheter, och det enda landet i regionen med en fredsrörelse samt lagstiftning mot rasism och inte för rasism som omgivande rasistiska stater och 'Palestina' har. Dessutom enda landet i regionen med en progressiv vänster...
Så människor som står upp för arabers demokratiska rättigheter, samexistens mellan judar och araber, muslimer och muslimska minoriteter och kristna har allt att vinna på att se positivt på Israel och vända de kritiska blickarna mot Ramallah och Gaza.
Har du kollat inuti din dator eller iphone?
Hade du skrivt det där för 10-15 år sen, då hade jag delvis, men bara delvis instämt i det, men inte idag, inte nu längre.
Då den regim som nu styr i Israel är fan ingen regim jag skulle vilja se i en demokrati, eller ens förnedra mig till att kalla regimen demokratisk.
Dom är inget annat än en högerextrem rasistisk regim, som minst av allt följer de mänskliga rättigheterna, en regim som t.o.m sätter 13-årig barn i fängelse.
En regim som snart begått alla krigsförbrytelser som finns, som jag t.o.m sett fodforbomba barn, barn som brunnit som facklor med fosfor fastkletat på kroppen, som bombat FN:s humanitära anläggningar fulla med med mat och medicin till folket i Gaza.
En regim som FN nästan fördömt fler ggr än alla andra länder tillsammans, över 60 ggr, om jag inte minns fel.
Det är hög tid att sluta dalta med Israel, för dom är idag inget annat än en fejk demokrati, som tyvärr fortfarande lever på skuldbördan efter Nazisternas massmord på Judarna.
Och fortsätter det som nu, ja då lär det inte dröja länge innan judehatet på nytt tar fart, och det är vad många Judar själv är oroliga för.
För det går inte att dölja vad som sker inne i Israel hur länge som helst, det verkliga avslöjandet sker när västmedia vågar börjar visa upp den rasism som idag pågår för fullt, men som ännu Väst inte riktigt vågar börja kritisera.