Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Om det nu är 79% som anser att svt inte förmedlar ett neutralt förhållningssätt så är det antagligen så. Min gissning är att de 21% som tycker det har någon form politisk dragning åt vänster.
Om det nu är 79% som anser att svt inte förmedlar ett neutralt förhållningssätt så är det antagligen så. Min gissning är att de 21% som tycker det har någon form politisk dragning åt vänster.
Det finns två typer av människor som svarar i den här tråden.
1. Vi som förstår och uttrycker att SVT är vänstervridna.
2. Dom som förstår att SVT är vänstervridna, men av någon anledning vill försöka prata bort detta faktum.
SVT uppfattade jag som partiska tidigare och viss mån är de det ännu, men de har blivit bättre. TV4 är dock fortfarande partiskt vänsterblivna som de alltid har varit. Det märks inte minst när deras motsvarighet till Mats Knutson, Ulf Kristoffersson, kommer med hans politiska "analyser" i TV Nyheterna. Analyser baserat på eget önsketänkande till skillnad från Knutson som baserar hans analyser på fakta.
Nu har ni ältat den här frågan tillräckligt. 616 sidor av inlägg.. herregud.
Svaret är enkelt, ja.. Svt/SR är drar åt vänster rent politiskt.
Nu lägger du orden i munnen på mig igen, men då är det bara du som säger och ingen annan.
DU är sjukligt intressant genom du säger du vill SVT/SR ska vara partiska, eller så förstår du inte ordet opartiskt.
För även denna gången så inser man att SVT/SR förblir opartiska, det är mycket intressant du missar påvisa detta var gång.
Men såklart, du har också en konstig idé jag ska bevisa nått som inte existerar på daglig basis, ens veckobasis, eller ens månadsbasis, kanske det blir nån per år där de gör misstag, men dessa rättas till som all opartiskt media gör eller försöker vara och genom rätta till sina fel
Dock står vi här med en massa inlägg av dig, och du inte ens snuddat på att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska, och nått säger mig detta kommer aldrig ändra sig.
Där väljer du prata om de som arbetar där, deras uppgift är vara opartiska, och med det som sänds så inser vi att det uppdraget sköter de med bravur.
Tack för hjälpen
Rätt gulligt du tror individ ädnrar innehållet.
JO, jag vet att SVT/SR är opartiska även efter detta inlägg, finner inte du det intressant?
Finner det sjukligt intressant att vi ska påvisa att SVT/SR är partiska.
Än mer att de ska sända saker som gör dom partiska, för bevisa de är opartiska.
Det saknar all logik, det är därför ord som sinnesstämning används, då det inte breättar någonting mer än extrem vaghet, men det är för att hen vill göra SVT/SR partiska, och sen säga kolal de är inte opartiska längre och bör läggs ned.
Ersättas med vad kan man undra, för det vågar dom inte ens svara på ens en gång
För det är intressant vad man ska ersätta Sveriges ÖVERDRIVET mest opartiska media.(Nu vet vi redan varför de vill det, och de är rädda för en opartiskt och objektiv granskning av politiken.)
Får man vara lite påfluget personlig och fråga om Klyban röstar åt vänster eller höger?
Jag röstar på partier inte block, och nej, delar aldrig med mig av något sånt, och jag diskuterar ur saklighet.
Och sakligheten berättar att SVT/SR är opartiska, men vissa i högern inbillar sig att opartiskt är att vara partisk av någon konstig anledning.
Och allt detta är grundat i, det är för denna högern klarar inte av en opartiskt media som granskar dom.
Och det riktig komiska är att mer politiker ifrån andra partier har fastnat i denna, och jag har lärt mig att alla som gillar autokratiska partier, de gillar även att trycka bort och censurera pressen, och detta för de redan vet från början de har nått att dölja.
Så varför är du så rädd för opartiska SVT/SR?
Och varför inbillar du dig det är vänster?
För även du måste förstå hur tokigt det låter för dig, opartiskt är vänster, det är opartiskt.
Och det komsika nu har jag svarat på två inlägg till, som inte påvisar att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
Tycker inte du det är sjukligt intressant, för det gör jag, och undrar om det kanske kommer i nästa inlägg?
Inser ni hur knäppt det är att fortsätta sida upp och sida ner för att diskutera detta i all oändlighet? Ingen av Er kommer oavsett ändra uppfattning.
https://naringslivets-medieinstitut.se/public-service-lutar-at-vanster-enligt-ny-studie/
https://www.svt.se/opinion/svt-och-sr-dags-att-erkanna-era-partisympatier
Det måste ligga något i denna allmänna sanning. Varför uppfattar annars 60% av befolkningen anser att SVT lutar åt vänster?
Själv skulle jag vilja att det var fler än 60% som förstod detta.
22% tycker att SVT, SR och UR är opartiska. Resten, 78%, en förkrossande majoritet i en sådan omröstning håller dessvärre inte med.
Bill kan väl om han vill leta efter reportage med en annan vinkel.
Din halalmat kan vara en vattenslukande miljöbov
www.svt.se/nyheter/din-semla-kan-vara-en-miljobov-mandeln-slukar-vatten-i-torkans-kalifornien
Förstamajdemonstration värre miljöbov än industrin
www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/majbrasan-en-miljobov
Nu börjar julfirandet - tre dagars fest väntar
www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/nu-borjar-eid-firandet
Så du väljer att prata om annat en gång till, vad är detta för kostnigt du hpåller på med.
För faktum kvarstår, kn75 har inte gett detta, så försöker du dra diskussionen till annat ställe, och där vi inte ska komma fram till det är nonsens?
För varför annars skulle du börjar prata om annat för?
Och en sak inser vi, SVT/SR förblir opartiska även efter ditt inlägg.
Kanske du ska lära dig vad en advokat är, för nu verkar all fokus vara på allt annat.
En sak vi lär oss med detta inlägget dock, SVT/SR för blir opartiska.