Inlägg från: Hangout91 |Visa alla inlägg
  • Hangout91

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Om det nu är 79% som anser att svt inte förmedlar ett neutralt förhållningssätt så är det antagligen så. Min gissning är att de 21% som tycker det har någon form politisk dragning åt vänster.

• Hangout91
    klyban skrev 2022-03-04 15:38:22 följande:
    Dom siffrorna är inkorrekta, har avhandlats i tråden redan.
    Tillhör du dessa 21%?
  • Hangout91
    FDFMGA skrev 2022-03-04 19:58:54 följande:
    Min gissning är att det kräver ett visst mått av intellektuell resning för att förstå vilken betydelse utslaget från en omröstning på Familjeliv har, åtminstone en mikrometerSkrattande

Att sen public service inte är opartiska eller neutrala som du skriver är en helt annan femma.

Hur skulle det se ut om de förhöll sig neutrala på det sätt skrikhögern här i tråden föreställer sig att ps borde vara. Typ - aha, ett reportage som speglar västvärldens syn på striderna i Ukraina. Nu måste det vägas upp med ett reportage som tar ställning för Ryssland.

Nej, SVT är inte neutrala, tack och lov. 
    Nu jämför du äpplen och päron!
  • Hangout91

Det finns två typer av människor som svarar i den här tråden.

1. Vi som förstår och uttrycker att SVT är vänstervridna.
    2. Dom som förstår att SVT är vänstervridna, men av någon anledning vill försöka prata bort detta faktum.

• Hangout91
    Digestive skrev 2023-01-06 18:51:16 följande:
    Har jag påstått någonting annat?

I övrigt så är det fint att du är nöjd med den relativa standarden hos Public Service men någonstans efter 20 år fyllda så bör man acceptera att man lever bland människor som är olika. Det blir en aning lättare att leva i en demokrati på det viset.
    Klyban brinner för att envist förneka all vänsterdragning i SVT, när det även finns siffror på att en stor majoritet som arbetar SVT röstar rött rent privat.

Klyban försöker envist dementera detta faktum och är nu uppe i över 13 sidor i denna tråd bara med sina egna personliga inlägg. Ändå fantastiskt nitisk och ihärdigt.
  • Hangout91
    Kirenaj68 skrev 2023-01-06 19:10:31 följande:

SVT uppfattade jag som partiska tidigare och viss mån är de det ännu, men de har blivit bättre. TV4 är dock fortfarande partiskt vänsterblivna som de alltid har varit. Det märks inte minst när deras motsvarighet till Mats Knutson, Ulf Kristoffersson, kommer med hans politiska "analyser" i TV Nyheterna. Analyser baserat på eget önsketänkande till skillnad från Knutson som baserar hans analyser på fakta.

Håller med om att tv4 är mest vänstervridna.
  • Hangout91

Nu har ni ältat den här frågan tillräckligt. 616 sidor av inlägg.. herregud.

Svaret är enkelt, ja.. Svt/SR är drar åt vänster rent politiskt.

• Hangout91
    klyban skrev 2023-01-12 06:31:39 följande:

Nu lägger du orden i munnen på mig igen, men då är det bara du som säger och ingen annan.
    DU är sjukligt intressant genom du säger du vill SVT/SR ska vara partiska, eller så förstår du inte ordet opartiskt.

För även denna gången så inser man att SVT/SR förblir opartiska, det är mycket intressant du missar påvisa detta var gång.
    Men såklart, du har också en konstig idé jag ska bevisa nått som inte existerar på daglig basis, ens veckobasis, eller ens månadsbasis, kanske det blir nån per år där de gör misstag, men dessa rättas till som all opartiskt media gör eller försöker vara och genom rätta till sina fel  Solig

Dock står vi här med en massa inlägg av dig, och du inte ens snuddat på att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska, och nått säger mig detta kommer aldrig ändra sig.

Jobbar du på Svt som ansvarig för att programmen ska vara opartiska? Och det här är enda sättet du kan få några stackare att tvivla på och kanske tom tro att svt är helt objektiva?
  • Hangout91
    klyban skrev 2023-01-12 16:59:34 följande:

Där väljer du prata om de som arbetar där, deras uppgift är vara opartiska, och med det som sänds så inser vi att det uppdraget sköter de med bravur.
    Tack för hjälpen

Rätt gulligt du tror individ ädnrar innehållet.

Digestive skrev 2023-01-12 07:48:30 följande:
    Hänger du verkligen inte med arme man?

Och här igen så intygar du att det inte existerar någon konservativ sinnesnäring i Public Service. 👍

Haha, nej, vi står här och tittar på medans du jagar din egen svans. 🤣

JO, jag vet att SVT/SR är opartiska även efter detta inlägg, finner inte du det intressant?

Finner det sjukligt intressant att vi ska påvisa att SVT/SR är partiska.
    Än mer att de ska sända saker som gör dom partiska, för bevisa de är opartiska.

Det saknar all logik, det är därför ord som sinnesstämning används, då det inte breättar någonting mer än extrem vaghet, men det är för att hen vill göra SVT/SR partiska, och sen säga kolal de är inte opartiska längre och bör läggs ned.

Ersättas med vad kan man undra, för det vågar dom inte ens svara på ens en gång
    För det är intressant vad man ska ersätta Sveriges ÖVERDRIVET mest opartiska media.(Nu vet vi redan varför de vill det, och de är rädda för en opartiskt och objektiv granskning av politiken.)

Jag är faktiskt rätt gullig. Jag tänker att du måste ha någon slags vinning av att stå upp för svt:s påverkan från vänsterpolitiken. Alternativt att du är så vänster att du blivit fartblind och har svårt för att se saker objektivt, på riktigt.

Finns det någon som röstar höger som anser att svt är helt objektiva i form av urval, vinklar och perspektiv på program och sändningar? Troligtvis inte, alla som tycker att svt är helt objektiva är själva politiskt åt vänster.

Är inte det väldigt intressant och märkligt?
  • Hangout91

Får man vara lite påfluget personlig och fråga om Klyban röstar åt vänster eller höger?

• Hangout91
    klyban skrev 2023-01-14 12:09:42 följande:
    Resonemanget är att SVT/SR skull vara opartiska, och det har du inte ens snuddat på att lyckas med påvisa annat
    Hangout91 skrev 2023-01-13 19:21:44 följande:
    Får man vara lite påfluget personlig och fråga om Klyban röstar åt vänster eller höger?

Jag röstar på partier inte block, och nej, delar aldrig med mig av något sånt, och jag diskuterar ur saklighet.
    Och sakligheten berättar att SVT/SR är opartiska, men vissa i högern inbillar sig att opartiskt är att vara partisk av någon konstig anledning.

Och allt detta är grundat i, det är för denna högern klarar inte av en opartiskt media som granskar dom.
    Och det riktig komiska är att mer politiker ifrån andra partier har fastnat i denna, och jag har lärt mig att alla som gillar autokratiska partier, de gillar även att trycka bort och censurera pressen, och detta för de redan vet från början de har nått att dölja.

Så varför är du så rädd för opartiska SVT/SR?
    Och varför inbillar du dig det är vänster?
    För även du måste förstå hur tokigt det låter för dig, opartiskt är vänster, det är opartiskt.

Och det komsika nu har jag svarat på två inlägg till, som inte påvisar att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Tycker inte du det är sjukligt intressant, för det gör jag, och undrar om det kanske kommer i nästa inlägg?

Du skriver alldeles för mycket. Det i sig signalerar att du försöker övertyga åtminstone någon, men tror dessvärre att du inte lyckas. Förstår varför du inte vill berätta vad du röstar på, det är dock inte nödvändigt, det är uppenbart för alla som läser dina inlägg. Trevlig helg!
  • Hangout91
    klyban skrev 2023-01-14 19:46:27 följande:
    DU, du, du du och dina, jag är inte ämnet, och SVT/SR förblir opartiska även efter detta inlägget inser man.
    Rataxes skrev 2023-01-14 16:40:42 följande:
    Att priserna blir höga är bra för då slipper vi både näringsliv och jobb i Sverige. 

" att folk blir arbetslösa är bra för miljön"

I nästa inslag:

"Att folk svälter ihjäl är bra för.miljön."

9 miljarder/år för detta?
    Inget av detta berättar nått om att SVT/SR inte skulle vara opartiskt, visst är det intressant SoligYtterligare ett inlägg till som inte säger nått, och man inser även efter detta inlägg så är det kliniskt rent att SVT/SR inte skulle vara opartiska.

Jag tänker att det måste handla om just dig. Det är ju dina tillkortakommande när det gäller att se saker något mer nyktert det handlar om.
  • Hangout91
    klyban skrev 2023-01-14 20:01:55 följande:
    Du och dina, och man inser även efter detta inlägg att SVT/SR detta inlägget, kanske nästa inlägg?
    Är du trött på mig efter ett tiotal tillintetsägande inlägg? Tänk vad trötta folk måste vara på dina 2miljoner inlägg i den här tråden som inte heller har någon som helst substans?
  • Hangout91

Inser ni hur knäppt det är att fortsätta sida upp och sida ner för att diskutera detta i all oändlighet? Ingen av Er kommer oavsett ändra uppfattning.

• Hangout91

22% tycker att SVT, SR och UR är opartiska. Resten, 78%, en förkrossande majoritet i en sådan omröstning håller dessvärre inte med.

• Hangout91
    klyban skrev 2023-04-22 15:55:55 följande:
    Det intressanta är, det är när de ska påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska, då fallerar dom praktiskt taget varje gång.
    K Markatta skrev 2023-04-21 18:18:22 följande:

Bill kan väl om han vill leta efter reportage med en annan vinkel.

Din halalmat kan vara en vattenslukande miljöbov

www.svt.se/nyheter/din-semla-kan-vara-en-miljobov-mandeln-slukar-vatten-i-torkans-kalifornien

Förstamajdemonstration värre miljöbov än industrin

www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/majbrasan-en-miljobov

Nu börjar julfirandet - tre dagars fest väntar

www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/nu-borjar-eid-firandet

Ja,opartiskt, eller vad är din länkdumpning om, eller är det en gåta vad du vill ha sagt?

Ja, enligt dig iallafall. Men ditt smått maniska agerande att försöka försvara denna neutrala sida gör att du faller lite på ditt eget grepp. Dig går inte övertyga, men dom flesta andra anser att SVT/SR är något vänstervridna. Dina 3000 svar i tråden kommer inte ändra på det.
  • Hangout91
    klyban skrev 2023-05-17 23:07:42 följande:

Så du väljer att prata om annat en gång till, vad är detta för kostnigt du hpåller på med.

För faktum kvarstår, kn75 har inte gett detta, så försöker du dra diskussionen till annat ställe, och där vi inte ska komma fram till det är nonsens?
    För varför annars skulle du börjar prata om annat för?

Och en sak inser vi, SVT/SR förblir opartiska även efter ditt inlägg.

Det är DU som inser det. Eller har du fler personligheter? Efter dina 2 miljarder inlägg i just den här tråden inser jag bara en sak, och det är att du är beredd att lägga oproportionerligt mycket tid på att försvara din bild av verkligheten.
  • Hangout91
    klyban skrev 2023-06-29 16:40:44 följande:

Kanske du ska lära dig vad en advokat är, för nu verkar all fokus vara på allt annat.

En sak vi lär oss med detta inlägget dock, SVT/SR för blir opartiska.

Kämpar du fortfarande med väderkvarnarna? Varför är det så viktigt för dig att försvara något som dom flesta vet inte stämmer?
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?