Inlägg från: Henke81 |Visa alla inlägg
  • Henke81

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Tycker att man borde lägga ned SVT.
    Okej möjligen behåll en kanal kanske, med vissa regionala sändningar vissa tider på dygnet.

Ta bort alla onödiga lek och tävlingsprogram. Ta bort antikrundan och på spåret också. Jag älskar dom programmen iofs men det är ärligt talat inte nåt som ska licens eller skattefinansieras.

Sänd nyheter, lite bra dokumentärer och allmänbildande program I en statlig kana.

• Henke81

Behåll P2 och lokalradion P4. Behåll möjligen Dagens Eko. Kan sändas i P4.

Lägg ned P3..

• Henke81
    klyban skrev 2024-03-04 12:45:00 följande:

Håller med precis, det är därför vi står här fortfarande med ett SVT/SR som är opartiska.

Och bad om substans och svar, men du vägrade ge dessa, och där dog saken för dig.
    Jag skulle kunna säga återkom gärna när du vill svara på frågorna, men det vet vi aldrig kommer ske och inte otroligt du återkommer och låtsas om du inte ens vet vilka de är.(Som sker nästan brukligt.)

Henke81 skrev 2024-03-04 00:15:32 följande:

Okej möjligen behåll en kanal kanske, med vissa regionala sändningar vissa tider på dygnet.

Ta bort alla onödiga lek och tävlingsprogram. Ta bort antikrundan och på spåret också. Jag älskar dom programmen iofs men det är ärligt talat inte nåt som ska licens eller skattefinansieras.

Sänd nyheter, lite bra dokumentärer och allmänbildande program I en statlig kana.

Det du inte gillar, gillar andra, och det är syftet med Public service.

Och här blir det bara mer tydligt i hur nischad du är, och hur lite du klarar av att se andras behov i utbudet.

Vad hän denna självförhävelse om det är bara du som ska ha behållning av SVT/SR???

Det kan möjligen finnas en samhällsviktig funktion med en statlig PS kanal i tv utbudet. En sådan kanal. 

Men i övrigt har teknikutvecklingen spelat ut tvs roll helt. Finns ingen poäng med att lägga skattepengar på det. 

• Henke81
    klyban skrev 2024-03-04 12:45:00 följande:

Håller med precis, det är därför vi står här fortfarande med ett SVT/SR som är opartiska.

Och bad om substans och svar, men du vägrade ge dessa, och där dog saken för dig.
    Jag skulle kunna säga återkom gärna när du vill svara på frågorna, men det vet vi aldrig kommer ske och inte otroligt du återkommer och låtsas om du inte ens vet vilka de är.(Som sker nästan brukligt.)

Henke81 skrev 2024-03-04 00:15:32 följande:

Det du inte gillar, gillar andra, och det är syftet med Public service.

Och här blir det bara mer tydligt i hur nischad du är, och hur lite du klarar av att se andras behov i utbudet.

Vad hän denna självförhävelse om det är bara du som ska ha behållning av SVT/SR???

Visst hade vi haft råd med sjuksköterskor så.. Vilket tydligen är nåt staten, inte regionerna ska bekosta? Men nu har vi inte det. Dags att staten börjar spara?
  • Henke81
    nattuw skrev 2024-03-06 20:32:42 följande:
    Även om jag inte har något intresse av lek och tävlingsprogram så är lek och tävlingsprogram populära hos många ensamma äldre (70+). Därför anser jag att just lek och tävlingsprogram är exempel på sådant som public service bör ägna sig åt.
    Jo. Men nu har vi inte råd med det. Regionerna skriker efter pengar. Har vi nu inte råd med sjukvård kanske Antikrundan får utgå.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?