• KN75

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

78% anser att Public Service INTE är opartiska.

Dessa fakta gäller alltjämt.

Detta har aldrig kunnat motsägas.
    Det står där svart på vitt!

Trots att den lilla och mycket extrema minoriteten på endast 22% försöker inbilla sig själva något annat Foten i munnen

• KN75
    klyban skrev 2024-02-23 16:57:17 följande:

Digestive skrev 2024-02-23 16:12:46 följande:
    Det är lite intressant att resonemangen verkar utgå från att det SKA finnas någon typ av påverkande bakgrundsmusik i nyhetssändningar - som att alternativet utan sådant vore oåtkomligt och inte heller upplevs som det faktiskt neutrala och opartiska alternativet.

Någonstans i Sverige har man tydligen fått lära sig att rätt påverkan är det samma som ingen påverkan.

Detta sker över allt i media och tillägg av bakgrundsmusik och när det inte finns vettigt ljud till.

Och hur går detta ihop med att du nyss förnekade just detta, att bakgrundsmusik förekommer?

Att det finns ett så extremt tydligt samband mellan att vara vänsterbliven och att helt plötsligt och helt ogenerat vända kappan åt andra hållet när vinden vänder har vi nu fått ännu ett exempel på.

Du ljög och förnekade att effektskapande bakgrundsmusik existerade.
    Nu har du helt plötsligt vänt din kappa och erkänner att det sker överallt, alltså inklusive SVT:S nyhetsinslag.

Därmed erkänner du också på ett fullkomligt självklart och uppenbart sätt att SVT:S nyhetsinslag inte är opartiska.

När till slut också Klyban har förstått och erkänt detta så kan mod äntligen stänga den här tråden!

Omröstningen visade ju redan mycket tidigt vad den stora majoriteten anser om saken och resultatet är fortfarande oförändrat, efter alla dessa sidor och alla dessa inlägg. Det var bara en liten minoritet som inte fattade, men som nu uppenbarligen äntligen har vänt kappan och kommit till insikt.
  • KN75
    Padirac skrev 2024-02-24 22:12:10 följande:
    I vilken aspekt är den musik som lagts i bakgrunden på rapportaget om döda i det ryska invasionskriget i Ukraina partisk?

Det här är en fråga om måste besvaras för att överhuvudtagen kunna peka på att det finns en partiskhet som på något sätt är relevant för frågan om PS opartiskhet.

Är denna eventuelle partiskhet på något sätt större eller mindre än den partiskhet som demokratibestämelsen faktiskt kräver av PS?

Det finns tidiagre undersökningar som är länkade och refererade till i tråden som  visar att på två olika partiskheter förutom den partiskhet som demokratibestämmelsen kräver av PS. Den första partiskheten är den partiskhet som kommer av den logik som styr nyhetsrapportering och nyhetsvärdering. den andra partiskheten enligt undersökningen är att de borgerliga partierna får mer 'egen' nyhetstid under valrörelserna än vad vänstersidan får.

Det konstateras i övrigt att det inte finns någon partipolitisk partiskhet och detta oavsett vilka politiska sympatier journalister har eller inte har. För media som tex Samnytt och SwebbTV föreligger inte denna partipolitska opartiskhet.

Med detta sagt så är snacket om att bakgrundsmusik skulle göra PS partiskt inte någonting annat än ett bedrägligt argument som används för att försöka visa någonting som inte följer av de delar argumentet består av.

Bakgrundsmusiken i fråga är inte relvant i fråga om det finns en politisk partiskhet i PS eller inte  - om det nu inte är en politiskt fråga att det ska spelas OmpaOmpa och fanfarer till ett inslag om dödade Ukrainare.

Så här skriver SVT själva gällande bakgrundsmusik,
    citat:

"Allmänt sett brukar bakgrundsmusik användas för att skapa stämning hos tittaren på en subtil nivå"

som opartiska så skulle man självfallet inte ägna sig åt att på subtil nivå påverka tittaren i ett nyhetsinslag.

Det är alltså återigen sakligt bevisat att SVT inte är opartiska.

• KN75
    klyban skrev 2024-02-26 12:26:18 följande:

Ingen fara, vi alla vet du aldrig kommer svara och för du vet om att du inte kan.

Det är praxis inom all media att ha bakgrundsmusik till segment som inte har annat direkt ljud(Hur kan du inte veta om detta, eller låtsas du bara?), så vad är det för partiskt att ha dyster musik till döda Ukrainare?

Är det inte dystert menar du?
    Riktig manipulering vore att spela glad musik till döda Ukrainare.
    För en sak är säker, när det är tyst i segment, så lägger all media på musik.(Hur kan du ha missat det, eller låtsas du bara?)

KN75 skrev 2024-02-26 10:56:10 följande:
    Och hur går detta ihop med att du nyss förnekade just detta, att bakgrundsmusik förekommer?

Att det finns ett så extremt tydligt samband mellan att vara vänsterbliven och att helt plötsligt och helt ogenerat vända kappan åt andra hållet när vinden vänder har vi nu fått ännu ett exempel på.

Nu har du helt plötsligt vänt din kappa och erkänner att det sker överallt, alltså inklusive SVT:S nyhetsinslag.

Därmed erkänner du också på ett fullkomligt självklart och uppenbart sätt att SVT:S nyhetsinslag inte är opartiska.

När till slut också Klyban har förstått och erkänt detta så kan mod äntligen stänga den här tråden!

Omröstningen visade ju redan mycket tidigt vad den stora majoriteten anser om saken och resultatet är fortfarande oförändrat, efter alla dessa sidor och alla dessa inlägg. Det var bara en liten minoritet som inte fattade, men som nu uppenbarligen äntligen har vänt kappan och kommit till insikt.

Om du inbillar dig detta så har du inte läst, eller så har det blivit ett formulerings fel.

All media lägger på ljug i segment där eget ljud finnes(ska vi sätta en hundring på att du vägrar förstå den.) och att detta är praxis i all media som denna.
    Men berätta gärna vad det partiska är att spela dyster musik till döda Ukrainare?

Jag tror inte ens du vet vad jag skriver längre och med tanke på hur du missar nästan varje gång och tex där du inte ens vet vad sakligt är och genom ta upp segment där jag svarar osaklighet.

Det intressanta är att du lägger orden i munnen på mig och att SVT/SR för bli opartiska.

Det intressanta är att detta är inte anledningen till attackera SVT/SR ens, utan för de är rädda för den sakliga granskningen av politiken och att en viss höger politik inte klarar av en granskning och att vi ser vad de gör.
    (Men lugnt, ni kan låtsas vidare, men vi alla vet det är anledningen, och bli upprörd över dyster musik till DÖDA Ukrainare, det reser en massa andra frågor och om vad för musik det skulle vara istället, och praxis kommer du aldrig runt.)

Så vad är det för stämning man ska förmedla till döda Ukrainare menar du?(Glöm inte av praxis vid segment där ljud saknas som all media använder.)

• KN75
    klyban skrev 2024-02-26 12:26:18 följande:

Så vad är det för stämning man ska förmedla till döda Ukrainare menar du?(Glöm inte av praxis vid segment där ljud saknas som all media använder.)

Men snälla klyban, hur går det med läsningen och förståelsen?

SVT säger att man på subtil nivå påverkar TITTARNA.

Jag kan berätta för dig att vare sig jag eller SVT själva har sagt sig vilja ens försöka förmedla någon stämning till DÖDA Ukrainare.

Var det du som för inte så länge sedan försökte påstå att du hade högt intellekt?

Hå, hå, ja, ja, vad får du allt ifrån...
  • KN75
    klyban skrev 2024-02-27 16:58:36 följande:

Du har ingen tolkningsföreträde till vad jag skriver och att du väljer inte förstå sakligheten för den inte passar ditt narrativ, det är inte mitt problem, utan bara ditt.

KN75 skrev 2024-02-26 13:57:40 följande:
    Men snälla klyban, hur går det med läsningen och förståelsen?

SVT säger att man på subtil nivå påverkar TITTARNA.

Jag kan berätta för dig att vare sig jag eller SVT själva har sagt sig vilja ens försöka förmedla någon stämning till DÖDA Ukrainare.

Var det du som för inte så länge sedan försökte påstå att du hade högt intellekt?

Hå, hå, ja, ja, vad får du allt ifrån...

Ja, jag har sänkt mig din nivå av intellekt, och det är inte högt.

Klyban, du fortsätter att helt onyanserat tjata om saklighet.
    Och du har mage prata om ditt eget och andras intellekt.

Medan du själv skriver ditt häpnadsväckande och märkliga inlägg, ordagrant citerat:

"-Jag vet redan jag är lååång över medel på intellekt, och genom folk berättar det om och om igen och i olika sammanhang.

Och blivit anklagad för extremt hög slutledningsförmåga, den var udda faktiskt och den läkaren tyckte ändå illa om mig då hon valde att ljuga om diagnoser som inte existerade och att jag överbevisa läkaren(av fakta) och tvingade VC att ändra anteckningarna i journalen."

Du visar gång på gång, det framgår tydligt av det ovan citerade, att du själv framstår som fullkomligt osaklig, och att du dessutom inte håller dig till ämnet.
    Och det där om intellekt är väl inte ens värt kommentera efter detta ditt inlägg.
    Kan du försöka förklara för mig och andra vad du egentligen menar med ditt konstiga uttryck gällande ditt eget intellekt:
    ?? -jag är låååång över medel på intellekt??

Förklara gärna detta så det går att förstå?

Det citerade var vad du själv skrev i ditt inlägg #4472,
    och det var du själv som av någon outgrundlig anledning, i något fullkomligt outgrundligt sinnestillstånd, valde att publicera detta i tråden (!). Du nämner själv en läkare i ditt inlägg, vad var det som du behövde söka för?
    Du har aldrig lyckats förklara för mig och andra medlemmar på vilket sätt detta skulle kunna ha för anknytning till trådstarten och ämnet?

Kan du verkligen mena allvar med att det ovan citerade ska kunna betraktas som sakligt?
    Och hur kan du ha mage kommentera andra medlemmars intellektuella nivå när du själv uttrycker dig, och avslöjar dig själv, på så sätt som du väljer att göra i ditt eget inlägg? 

Det faktum att du tidigare har förnekat förekomsten av bakgrundsmusik är ingen tolkning,
    det är fakta. 
    Det är bara att gå tillbaka i tråden och läsa dina inlägg där du ljuger och förnekar detta.

Men nu har du insett din pinsamma lögn och nu erkänner du öppet att det förekommer.
    Alla i tråden ser att du har gjort en helomvändning, att du har vänt kappan efter vinden.
    Den enda som försöker inbilla sig själv något annat är du själv, på känt vänsterblivet sätt då...

Public service är inte opartiska. Ditt sätt att försöka ljuga om detta har numera kommit att bli bekräftelser på trådstarten och ämnet, du hjälper nämligen till att visa och bekräfta att Public Service INTE är opartiska.

• KN75
    klyban skrev 2024-02-27 18:49:03 följande:

Ad homininem är inte till din hjälp alls.

Utan bara bekräftar praxis i media är bakgrundsmusik, och vad ska man spela istället för dyster musik till DÖDA Ukrainare?

Fattar du inte att det är omöjligt att spela någon musik överhuvudtaget till DÖDA människor, oavsett nationalitet.

Tror du själv att DÖDA människor kan höra något om man spelar till dem?

Saklig... intellekt... Kräks
  • KN75
    klyban skrev 2024-03-14 15:20:36 följande:

Ledsen Sverige må möjligen vara mer polariserad än innan, men tveklöst nej, det består av betydligt mer parter än så.

Och man inser även efter detta inlägg så förblir SVT/ST`R opartiska och detta för du inte ens försöker påvisa det är annat.

Varje inlägg, vartenda ett av alla dina inlägg, är off topic.

Ämnet/trådstarten är:
    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska.

Sanningen och fakta gällande vad man anser och hur man uppfattar public service är:

Nej   78%

Ja   22%

En alldeles total och övertygande majoritet svarar NEJ.
    Den övertygande majoriteten uppfattar inte public service som opartiska.

Sedan kan du fortsätta med dina ändlösa resonemang och dina hittepå som är fullkomligt off topic, igen och igen, och igen, och återigen igen och igen.

Det hjälper inte hur många gånger du upprepar dina egna fantasier så är de ändå off topic och sanningen är att en otroligt klar majoritet på 78% anser/uppfattar inte SVT/SR/UR etc som opartiska.

NEJ   78%   !!!

Dessa fakta står där svart på vitt, helt öppet för alla att läsa,
    och detta kan du aldrig motsäga, hur gärna du än vill och hur många gånger du än försöker.

Och om vi ändå går med på ditt sätt att ständigt gå off topic så gäller ändå att vi är flera i tråden som flera gånger på sakligt sätt har visat att Public Service INTE är opartiska.
  • KN75
    Padirac skrev 2024-03-14 18:58:16 följande:
    Sitt lugnt i badkaret nu så du inte trillar ur. Du måste förstå vad dessa fakta är fakta om.

Vad tråddeltagare ANSER och om PS är eller inte är opartiska är två olika saker.

Det första  handlar enskilda personers och en grupps åsikt, eller snarare om ett antal klick på ett svarsalternativ eller ett annat svarsalternativ.  Det finns alltså ingenting som pekar på att fakta att talet 87 står där är fakta om någonting annat än just talet 78.

Det andra handlar om PS är eller inte är opartiskt.

I en postmodernisktisk uppfattning om verkligheten kan dessa saker möjligen blandas ihop. Bland tråddeltagare som delar SDs och alternativhögerns verkligehtsuppfattning och argumenationsmetoder så är det de själva anser verkliga fakta, eller alternativa fakta som de själva - och Kristersson - kallar det.

Det finns iogs de som menar att verkligheten bestäms av innebörden i ord som skrivs eller talas och att det inte finns någon bakomliggande verklighet.  Bokstavstrogna radikaler finns det gott om på alla håll och kanter.
    Men klarar du verkligen inte att läsa och förstå trådstarten?

Det du pratar om är helt och totalt off topic.

Sitt du lugnt i ditt badkar och läs sakta trådstarten så många gånger som du behöver,
    kom i håg vad du själv har sagt gällande ditt lååååång över normala intellekt,
    och ansträng dig förstå vad det står i trådstarten.

Använd gärna Google för att få så enkla förklaringar som möjligt för att du ska förstå orden "anser" och "uppfattar", alltså de orden som står i trådstarten och som därmed har anknytning till ämnet.

Googla sedan de ord som du väljer att använda, trots att de är off topic, t ex ordet "fakta". 

Notera och försök förstå och acceptera skillnaderna mellan dels orden som hör till ämnet, de orden som alltså finns i trådstarten,
    och de ord som du väljer att tjata om, de som inte står i trådstarten och som därmed är off topic!

.............................................................................................................

Men trots detta och även om vi låter oss bli lurade att gå på din linje, att gå off topic, så gäller fortfarande att:
    vi är flera i tråden som flera gånger på sakligt sätt har visat att Public Service INTE är opartiska.
  • KN75
    klyban skrev 2024-10-21 15:53:12 följande:

Det berättar när du sorterar ur SVT/SR av alla som rapporterade om vad Jomshof sade och visade.
    Och just att du kompartmentaliserar bort alla annan media som rapporterade det samma och riktar in dig enbart på SVT/SR, det berättar att det ser ut som en agenda.

Ge en fullständig kritik, så finns det ingen som kan säga så mycket längre, samma sekund du sorterade ut SVT/SR, det är där man inser något är fel.
    Och argument att man ska börja dra in massa andra händelser för vara opartiska, ja, det är då man inser att det är en rätt aggressiv agenda.

För att återge vad Jomshof skriv och visade, det är opartiskt....
    ....För det som skedde först var att de rapporterade om vad han skrev och visade, sen berättade dom att en polisanmälan kom, de nämnde vad Jomshof skrev på för lag..., sen berättade de att den avslogs och lades ned förundersökningen och sen berättade dom att det överklagades och nu väntar vi svar på vad den överklagan ger och det kommer generera en ny nyhet till.

Det är både sakligt och opartiskt rätt igenom, och ropa om annat är bara whataboutism som inte ändrar den opartiska delen i rapporteringen som media över Sverige också rapporterade om.

Klyban, gång på gång upprepar du dig gällande sakligt och saklighet. Du fortsätter att helt onyanserat tjata om saklighet.

Och vid upprepade tillfällen har du mage prata om ditt eget och andras intellekt.

Medan du själv skriver inlägg som ingen kan anse vara sakligt,
    och som inte alls verkar tyda på att du själv skulle ha intellekt som matchar de medlemmar som du själv anklagar.

Jag citerar ordagrant det du själv skriver i ditt inlägg i tråden: #4472

Klyban:
    "-Jag vet redan jag är lååång över medel på intellekt, och genom folk berättar det om och om igen och i olika sammanhang.

Och blivit anklagad för extremt hög slutledningsförmåga, den var udda faktiskt och den läkaren tyckte ändå illa om mig då hon valde att ljuga om diagnoser som inte existerade och att jag överbevisa läkaren(av fakta) och tvingade VC att ändra anteckningarna i journalen."

OBS; detta är alltså ordagrant citerat från ditt eget inlägg.

När du nu läser ditt eget inlägg så borde du klara förstå att du inte kan anklaga andra medlemmar för än det ena och än det andra.

Du visar gång på gång, det framgår tydligt av det ovan citerade, att du själv framstår som fullkomligt osaklig, och att du dessutom inte håller dig till ämnet.
    Och det där om intellekt är väl inte ens värt kommentera efter detta ditt inlägg.

Kan du försöka förklara för mig och andra vad du egentligen menar med ditt konstiga uttryck gällande ditt eget intellekt:
    ? -jag är låååång över medel på intellekt ?

Menar du att du själv skulle stå för saklighet? Förklara gärna detta så det går att förstå.

Du väljer själv att i ditt inlägg i denna tråden nämna en läkare och din diagnos. Vad var det som du behövde söka hjälp för? Vilken diagnos? Om du förklarar detta så skulle det kanske kunna hjälpa mig och andra medlemmar i tråden att bättre förstå dig och ditt sätt att argumentera och ditt sätt att bemöta andra människor?

Hur menar du att du i detta och många andra inlägg håller dig till trådstarten och ämnet?
    Det har du aldrig lyckats förklara för mig och andra medlemmar på vilket sätt detta skulle kunna ha någon anknytning till trådstarten och ämnet?

Det är du som upprepat väljer att prata om sakligt och saklighet. Kan du verkligen mena allvar med att det ovan citerade av någon ska kunna betraktas som sakligt?

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?