klyban skrev 2024-11-01 00:58:47 följande:
Oops, nu fick vi IGEN ett inlägg som inte ens försöker påvisa att SVT/SR inte skulle var opartiska.
OCH IGEN, hur är det ens möjligt?
Alla partier är representerade i SVT/SR, så en miss till.
Kanske du tror statlig finansiering är ett argument?
För vad?
Det är ju för fan Publik Service och för alla, och även om vi redan vet om att vi gillar inte alla program.
För det gör inte jag, gör du?
Vuxna människor tittar inte det man inte gillar, gör du?
Nä, du har ingen klarsynt överhuvudtaget, du har bara agenda.
Men håller dock med att SVT/SR är skadligt för de som inte gillar fakta och saklighet.
Och det är just därför attackerna mot SVT/SR sker, och pga det finns politik som inte tål granskning.(Men det visste du redan )
Vilket gör allt detta rätt komiskt
Trådstarten och ämnet har två viktiga ord:
Anser , uppfattar
Klyban,
så vitt jag kan se så är du den enda medlemmen i hela denna långa tråden som upprepat försökt att inbilla dig själv och andra att du skulle ha något högre intellekt än andra, eller att du åtminstone skulle inneha något som helst intellekt.
Hur det i verkligheten står till med ditt intellekt är för mig okänt, men efter alla dina förvirrade och märkliga inlägg, efter att du själv valt att skriva om din diagnos, så har jag väl mina misstankar om hur det står till i verkligheten...
Hur som helst,
Klyban, min fråga till dig,
tror du att du själv klarar och har förmåga tillräckligt för att googla på de viktiga orden i trådstarten, två för ämnet viktiga ord?
Om du har missat det så kan jag hjälpa dig, orden är:
- Anser
- Uppfattar
"
Anser du att..."
"...om du
uppfattar..."
Vi är nu på sidan 816 i tråden, efter mer än 8000 inlägg (!), och du har fortfarande inte förstått orden i trådstarten, du har fortfarande inte förstått ämnet.
Klyban, Klyban, Klyban
,
var vänlig googla på orden, ansträng dig att försöka förstå ordens betydelse och vad det innebär att använda dessa ord.
Detta är viktigt för att vara ON topic, för att hålla sig till trådens start och till ämnet!!!
Om du inte klarar detta, var vänlig tala om det i tråden så kanske jag och/eller någon annan medlem kan försöka hjälpa dig att googla och att förstå.
Klyban,
dessutom har du här i tråden upprepat försökt att beskriva ditt eget intellekt
(helt och hållet Off topic...).
Försök nu att gräva riktigt djupt, hitta någon liten del intellekt, för att äntligen förstå trådsstarten och ämnet.
Efter att du själv (förhoppningsvis...) känner att du har förstått åtminstone lite av ämnet, förstått de två viktiga orden i trådstarten, orden är:
anser och uppfattar,
så kan du väl ta nästa steg och på motsvarande sätt försöka lära dig förstå ordet och dess innebörd, det ordet som du själv har valt att upprepat lyfta fram i tråden,
nämligen ordet:
- intellekt
Dock, för att förenkla för dig, kan detta komma i ett nästa steg, eftersom det egentligen är off topic.
Lycka till Klyban
Hör gärna av dig igen i tråden
EFTER att du har FÖRSTÅTT trådsstarten och ÄMNET!!!