Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Abegayle70 skrev 2017-01-07 14:21:55 följande:
    Jag behöver inte googla, jag har släktingar i Israel och jag har även besökt landet flera gånger. Ditt försök till desinformation är paterisk.
    Det enda landet jag upplevt raism i är Sverige, blivit kallad "judefitta" "judehora" m.m. redan under min skoltid i Malmö, mina släktingar som bor kvar vågar knappt gå ute, blivit bespottade, knuffade m.m. 
    Du beskriver din sida, din sanning, vilket gör att du är partisk, men gör istället som jag föreslog, googla så får du se att det finns en annan sida och en annan sanning.
    Det sämsta du kan göra är att förneka, för då kommer du att vakna upp på ett hårdhänt sätt, och jag säker på att du inte vill se Israel utvecklas till ett splittrat land.

Sen vet jag inte varför Sveriges Jude-hatare/rasister kom in i bilden.
    Den pöblen finns alltid och kommer tyvärr alltid att finnas, för idioter kommer alltid att födas, idioter som tror sig vara förmer än andra.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Abegayle70 skrev 2017-01-07 21:30:29 följande:

oookej? så du påstår att Du är opartiskt? Om jag gör som du önskar, googlar Israel+rasism kommer det upp 230 000 träffar varav de flesta går till div. träskmarker med revisionistisk propaganda. Jag blir illamående av att gå iganom alla dessa länkar.

Att jag tar upp svenska judehatare beror på att de är en del av det mönster som håller på att normaliseras, bl.a. med hjälp av SVT's antisemitiska medarbetare, ledande malmöpolitiker, övrig massmedia osv.

Ett mönster som började redan i skolan från lärare: "måste du verkligen ha ditt halssmycke med davidsstjärna i skolan? Du vet ju att det retar upp en del?" till att man inte törs ha en Menora i sitt fönster, till att vuxna kvinnor spottar efter mina syskonbarn. Jag vägrar vara med och finansiera en del av det mönstret.

Jag har flera ggr skrivit att ingen kan vara opartisk, hur gärna man än vill tro och försöker vara det, och därmed så har jag tydligt sagt att helt opartisk kan inte jag heller vara.
    Det du får från mig är mina åsikter, blandade med vad jag kunnat ta del av för information.
    ------------------------

Men snälla, försök åtminstone att vara lite objektiv och värdera vad du ska läsa, och lägg ner dumheterna med att gnälla över antal träffar, sån´t hör sandlådan till.
    Men kom ihåg vad jag säger nu, vägrar du se vad som är på väg att hända i Israel och hur den nuvarande regimen beter sig, så kan du vara säker på att det kommer att slå tillbaka mot alla Judar över hela världen.

För det är precis det som regimen i Israel nu håller på med, som alla extremister drägglar över.
    Som att vifta med Toran i FN, och säga att det där står att den ockuperade marken tillhör Israel och Judarna, för den har Gud givit till dom för över 3000 år sen.
    Det är en anledning god nog för extremister, att hävda hur farliga Judarna är. 
    Så bli inte förvånad om Jude-hatet kommer att bli långt mer utbrett, och långt mer brutalt än vad det nu är.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Abegayle70 skrev 2017-01-08 13:52:31 följande:
    Vill du fortsätta denna dskussion utanför ämnet Public Service får du hitta en lämpligare tråd för detta. Jag diskuterar gäärna, men i rätt forum.
    Fast det är ju du som på eget initativ kommenterat och fortsatt skriva om det här, så om du inte tyckt det hör hemma här, så skulle du väl låtit bli att skriva om det.
    ----

Vad gäller P-S opartiskhet, så tycker jag den frågan är så bred att jag gärna ser den bli disskuterad från så många synvinklar som möjligt, att det leder till sidospår tycker jag bör accepteras. 

Och som jag själv påstått, så måste vi acceptera att det inte finns nåt som kan bli en helt oparitisk mediaplattform, inte ens om den heter Public Service.
    Men jag vet inget annat som skulle kunna ersätta P-S och göra det bättre och mer opartiskt, så jag hävdar bestämt att just P-S har det enda utbudet som håller en acceptabel nivå på opartiskhet.
    Och det grundar jag på hur lika P-S förhåller sig till händelser, oavsett land, och det kan då inte sägas om annan media.., undantaget möjligen Al Jaseera English, dom brukar ligga nära P-S när dom beskriver händelser ute i Världen.

Vi kan även se att alla partier vill ha P-S kvar, dock är jag osäker på vad SD står i den frågan.
    Men utgår jag från vad t.ex SD:s Kristina Winberg m.fl säger, så ska det helst inte finnas media som inte kan "kontrolleras" av regimen.
    Vilket kan betyda att SD både vill avskaffa P-S, och ha den kvar, beroende på om dom har eller inte har makten.
  • Världsmedborgare
    Abegayle70 skrev 2017-01-08 19:40:32 följande:
    Visst, jag är själv inte oskyldig till Off topic men nån gång får det räcka.

Inte hellr Al Jazeera är opartiska, de har flera gånger sänt material som hamas tillhandahållit, fejkfilmer från "pallywood", Det är bara att googla al jazeera pallywood så finns det massor av exempel att ta del av. En hel del har även spridits i media här i Europa.
    Vad SD anser i frågan äe mig likgiltigt, preis som allt annat de har på sin agenda.
    Det bekräftar bara vad jag säger, att ingen är eller kan vara helt opartisk.
    Själv jmf jag alltid nyheter med många förmedlare av samma material, för att få ihop nåt som åtminstone kommer sanningen nära.
  • Världsmedborgare
    Dorian Ertymexx skrev 2017-01-09 00:58:03 följande:
    Meh, var inte så PK, GIVETVIS är ju Avpixlat och FriaTider och liknande "nyheter" heeeelt superduperobjektiva!! Flört
    Du Dorian, jag är ytterst tveksam till att de som använder PK i alla möjliga sammanhang, inte riktigt själva förstår vad dom menar med det.
    Jag tror det är som när dom använder "vänster" om allt dom inte gillar, alltså enbart ett uttryck för sitt personliga ogillande.
  • Världsmedborgare

Jag har inte sett de program som nu anmälts, så jag har ingen åsikt om det.

Men om vi istället ser till det där med anklagelser mot media, så är ju det som kommer från folk ute på högerkanten oslagbart, för dom kallar ju all media som inte styrs av dom själva för lögnaktig.
    Och inte bara i Sverige, utan över hela Världen.

• Världsmedborgare

FDFMGA skrev 2017-01-10 12:48:34 följande:
    Jag har sett något, rätt intressanta men jag gillar iofs Reinfeldt som person också.

Inte mycket att bråka om och det har det heller inte gjorts. Du kan tänka dig vilket bjäbbande det skulle vara här på FL om vi hade haft en före detta S-statsminister som fått göra program där han intervjuar sina kompisar utan att ställa inträngande frågor.

Men självklart finns det plats för Reinfeldts program i public service. Möjligen att någon borde ha lagt ner några timmar på att lära honom intervjuteknik, inte för att få honom att ställa tuffa frågor utan bara för att han ska framstå som mindre tafatt.
    Ok, så det är alltså full fart i vattenglaset igen då.

Ja Reinfeldt är det inget fel på, även om han som M-ledare inte riktigt är vad man förväntar sig av partiledare för dom.
    Fast vi kanske ska vara glada att han försvann innan värsta flyktingvågen drog över Europa, har en känsla av att det hade kunnat gynna SD om an hade varit kvar då.

Men om jag ska ta å reta de som ogillar P-S lite, så kan vi väl säga att ännu en gång, så har P-S visat sig uppfylla sin plikt att vara opartiska.
    För nu har ännu en fd Statsminister fått ha ett eget program, den här gången var det en från M, förra gången en från S, alltså Göran Persson.
    Och jag är helt säker på att "foten" Ingvar Carlsson åxå haft det,, och Calle Bildt har definitvit fått framträda i P-S ett otal ggr, både som fd Statsminister, och en hel del i andra former.

Sen har vi andra Stasministrar och div partiledare som haft program eller varit huvudpersonen i P-S.
    T.ex den välkände "knivmannen" från M, Gösta Bohman, den evigt piprökande Tobbe Fälldin från C, det berömda talet "Satans mördare" Olof Palme från S.
    Vitsande "Huka er göbbar å kärringer" Tage Erlander från S, och många fler från alla håll och kanter, på den politiska skalan.

Ja det är inte klokt så opartiska P-S försöker vara.
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2017-01-10 19:16:58 följande:
    Tänk dig om motsvarande skulle ha inträffat men det handlat om en socialdemokratisk före detta statsminister.

Hur skulle det då ha sett ut i en sådan här trådSkrattande

För min del är det helt okej, så länge inte Maud Olofsson för göra intervjuprogram. Är svårt allergisk mot hennes personlighet.
    Men fick inte Göran Persson en massa kritik efter nåt program som enbart handlade om han, nåt program efter han varit Stadsminister?
    Eller är det bara jag som vill minnas det så, för att jag aldrig gillade han, har alltid tyckt han talade med kluven tunga..

Maud Olofsson, ja du, hon drar jag mig inte för att kalla xxxxxxxxxx och xxxxxxxx och det vill inte säga lite, när jag tar i så hårt, att jag idkar självcensur.
    Förmodligen är hon den politiker som blåst både staten och oss medborgare på mest pengar, bl.a när hon konkade nåt företag (minns inte namnet) hon lyckats få en massa bidrag för att starta/driva, före hennes intåg i regeringarna.

Sen kommer jag alltid att hysa agg till genne, för att hon reade ut flera av våra företag, bara för att allt skulle privatiseras.
    Företag som våra föräldrar och förfäder hade införskaffat och drivit, för att vi efterkommande skulle ha en trygghet att luta oss mot, i tider när Sverige gick dåligt.

Pengar som Alliansen slösade bort, i sin iver att betala av till statsskulden.
    Sen skröt dom över hur bra dom skötte Sveriges finanser!
    Ha, vilket trams! Det var ju för fan deras (M-O dåliga affärer) från försäljningarna av våra företag, som stod för kostnaderna, inte p.g.a att Alliansen skötte Sveriges ekonomi bra.

Nu lär jag ha retat upp vissa ordentligt, som den vänstermupp jag är 
  • Världsmedborgare
    Dorian Ertymexx skrev 2017-01-10 23:46:48 följande:
    I tysthet? Hur skulle de annars tagit bort den? Med en parad?
    Kul!
  • Världsmedborgare
    Abegayle70 skrev 2017-01-17 12:27:44 följande:
    Mer ensidig propaganda och lögner från svt. Bla "glömmer" "svt journalisterna" nämna att Gaza har öppn gräns mot Egypten.

www.svt.se/nyheter/utrikes/har-finns-hundrata...

Om reportrn i programmet om den arabiske muslimske självmordsbombaren   åtminstone ställt frågor som, om det inte var fel väg att spränga ihjäl människor eller varför kan man inte diskutera problem istället för att bomba och liknande. Då hade det ju framkommit i vilken grad bombaren var indoktrinerad och okunnig om verkligheten i den situation han befinner sig i. Men nej då, reporten bara jamsar med som om det handlade om ungdomsidrott bombaren sysslade med! Skam. Nu lyckades reportern trivilisera självmordsbombning så till den grad att det kunde liknas vid en olympisk gren. Det är så Hamas uppmuntrar och hetsar ungdomar att döda judar, genom att få det att verka " normalt" att göra.
    Något som bara kan betecknas som fasansfullt!
    Sen när är den öppen, det har jag missat, den brukar i praktiken vara stängd, långt oftare stängd än öppen.

Och vad är det för ensidig propaganda och lögner Stefan Åsberg gör sig skyldig till?
    Jag medger att S-Å är en av mina favoriter bland svenska journalister, så ni anklaga mig för att vara partisk och enögd.
    Men att göra ett mer djuplodande reportage är det inte direkt läge för, tycker jag, så peka gärna på vad som är så fel.
    Att ens våga göra där reportaget tycker jag är starkt gjort, risken för att bli t.ex kidnappad är säkert inte försumbar.

Själv tycker jag sanarast att det som kritiseras över att inte ha framkommit av okänd ovan, är vad som sägs i det korta reportaget.
    Den här självmordsbomaren låter mest som en desillusionerad palestinier, och en "vanlig" självmordbomare som är övertygad om att han gör rätt, trots att det mest är oskyldiga civila som kommer att bli dödade och skadade
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?