Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Tobben skrev 2021-03-01 10:44:40 följande:
    Att musiken som spelas i SR skulle slumpas fram låter som en ren fantasi.
    Om det är slumpen som avgör vilka låtar som spelas, varför spelas samma låtar på så många kanaler? Varför spelas samma låt flera ggr om dagen?

Sveriges radio har blivit så katastrofalt dåligt att det är helt omöjligt att stå ut med dem en hel timme.
    Inom en given spellista.

Det Nattuw egentligen talade om är att den spellistan innehållar artister och låtar du inte har på ditt egenvalda hemmabibliotek på Spotify eller i din egenvalda skivsamling.

Då kan du upptäcka nya artister om du lyssnar på radio.

Jag jämför det med att låta Spotify slumpa fram låtar.
  • Flash Gordon
    Tobben skrev 2021-03-01 11:44:29 följande:
    Den spellistan verkar isf delas mellan flera radiokanaler och dessutom innehålla få låtar.
    Jag har en vag aning om hur det går till att bestämma hur ofta låtarna på listan ska spelas, men jag vet inte riktigt hur det går till när listan över låtar bestäms. Att det är väldigt enformigt musikutbud vet jag dock. Chansen att jag skulle upptäcka något nytt känns väldigt låg. En slumpgenerator på spotify tror jag skulle vara mycket bättre.
    Just spellistan på P2 (som Nattuw pratade om) finns nog inte på så många andra radiostationer. Däremot finns ju den musiken på streamingtjänster och till salu i skivbutiker.

"Heavy rotation" var ett begrepp på MTV redan på 80-talet. Kolla in Dire Straits video "Money for Nothing".

Popkanalerna har ett snarlika utbud på musiken men även där finns det ju gott om privata alternativ som fyller olika  nischer. 
  • Flash Gordon
    Tobben skrev 2021-03-01 13:31:44 följande:
    Ajdå, jag missade den lilla detaljen att det var P2 det rörde sig om. Just P2 är väl den enda kanal som kan tänkas tillföra någon som jag inte hör på annat håll. Vad gäller P3 och P4 samt de flesta reklamradiokanalerna är det dock väldigt liknande spellistor. Jag undrar ibland om det är så att skivbolagen ger någon slags stimrabatt på vissa av låtarna.
    Och det är där sådant som Spotify, Youtube och Ginza.se kommer in.

Eller det här
    www.globalplayer.com/live/classicfm/uk/
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-03-21 12:14:39 följande:
    Är det bara jag som inte vill vara med och finansiera sån här skit via skattsedeln?
    Det borde vara provocerande även för vänsterfolk. Åtminstone för grå-sossar.

Och att vi ens med skattepengar betalar för att hålla en "P3 Guld-gala". Varför? Vad kostar den att arrangera? En miljon? Tio miljoner? Det är alltså ett fysiskt event på något hotell vad det verkar. Med inhyrda artister som lär ta ut gage.

Du får ungefär tre undersköterskor på ett vårdhem för en miljon.

Varför betalar vi skattemedel för att ett gäng artister ska få vinna en glasplatta att ta med sig hem och ställa i bokhyllan?
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-03-21 13:12:23 följande:
    Pfft, vänsterfolket gillar att gulla med sånt här avskräde. Hade det varit en artist som tagit någon på rumpan så hade det aldrig varit aktuellt med någon nominering.
    Vad hette artisten som blev dumpad från Mellon för några år sedan för att han var åtalad för något mindre brott? Var det Torsten Flinck som hade sparkat på en bil eller nåt sånt?
    Ja, identitets-feminist-gender-queer-vänster, ja.

Men gråsossar ...

Betala skatt för att aktrisen Fröken si-och-så ska få med sig en glaspjäs hem till troféhyllan.

Det handlar ju inte ens om att hålla med bandbredd för att spela deras musik utan om att hålla en fest som kostar X antal skattemiljoner att producera.

Flink fimpas för en buckla i en motorhuv.

En annan artist hyllas trots såväl dom för vapenbrott som häktning för kidnappning. 

Man kan inte anklaga PS för att vara konsekventa i alla fall.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-03-21 14:07:33 följande:
    Finns det öht några gråsossar kvar längre? Det verkar ha varit ett utbyte till wokeaktivister och debilvänster de sista 30 åren.
    Gråsosse är ju per definition en sosse som inte bryr sig om idédebatten så de skiter nog i såväl Yasin som feministerna. De finns i mängder och kommer att rösta S som vänligt ändå i nästa val. Som de gjort sedan Erlanders dagar.

Högersosse kanske är mer det jag är ute efter och dessa finns ju onekligen i Partiet även om de för en mer undanskymd tillvaro. Socialdemokratisk debatt är liksom mer Strandhäll än Stjernqvist för tillfället.
    K Markatta skrev 2021-03-21 14:04:48 följande:
    Har sett en del syrlig kritik från gråsossehåll, här exempelvis LO-ekonom Hållö som får medhåll från minister Shekarabi:

Hållö kanske är genuin, jag vet inte, men Shekarabi är bara en politisk broiler, bidragsfuskande SSU:are och en posör som försöker placera sig inför nästa partiledarnominering.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-03-24 09:44:43 följande:
    Ett av de äckligaste programmen i regimmedia är utrikesbyrån-
    Igår hade de 3 kvinnor + 1 programledare som tyckte synd om is-kvinnor och ville ta "hem" dem till Sverige.

Fuck you
    Två saker:

Du tittar alltså på SVT?

Efter att ha medvetet valt att göra samma sak, titta på "utrikesbyrån" vilket satans jävla relativiserande av dessa terrorister och massmördare. Och ständigt detta "svenska kvinnor". Rakt ut: det sitter inte en enda svensk där, det törs jag lova. Säkert en del individer med svenskt medborgarskap,  men inte "svenska kvinnor"

Ständigt detta politiserande från SVT.
  • Flash Gordon

26 kanaler + Netflix + all stream och alla kanaler på nätet.

Har jag dötid att slå ihjäl framför TV:n så är det en väldig massa andra program som ligger före i kön innan jag kommer till SVT:s utbud.

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?