nattuw skrev 2017-01-31 18:41:15 följande:
Eller så kan nån tro att jag gick i skolan på den tiden man fick lära sig läsa och kritiskt granska samt reflektera över texter.
Då verkar du helt ha missförstått vad som då lärdes ut.
T.ex att media alltid ägs av någon, och därmed alltid har en uppgift att framföra ägarnas inställning till "sanningen", och inte den du absoluta sanning, du vill se, en sanning som f.ö bara kan hittas inom matematiken.
Och vad gäller Public Service så råder det stor enighet om dess berättigande, det är bara de mest extrema från H eller V som tycker annat.
Och så ser det ut i alla demokratiska länder, möjligen finns nåt undantag, Trump är t.ex alltid sur på media, ja media som han själv inte sponsrar eller har sponsrat då, som Fox News som han sponsrat med massor av $.
----------------
OT.
Jag kan rekommendera "
http://www.svt.se/innan-vi-dor/ " en riktigt bra serie från SVT och Public Service, som kan ses utan störande reklaminslag på SVT.
En serie som hyllas av många, och jag kan bara insämma i det, och ett bra bevis på att SVT och att vårt Public Serivce väl kan hävda sig med den rent komersiella marknaden.
Fullt i klass med den över hela Världen hyllade "Bron" som även den har SVT och Public Service att tacka för att den finns.