Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

#mannenpagatan
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

Ledarredaktionen på NWT sällar sig till nazist-högern som kräver att Ekot granskas efter islamistskandalen:

www.nwt.se/2021/05/12/ekot-maste-granskas/

Självklart måste den här historien granskas, och det inte av Sveriges Radio själva. På bolagets säkerhetschef Marcus Qvennerstedt så låter det dessutom som det här "personalärendet" nu är utagerat. Till SvD säger han: "Sen har vi kommit fram till att vi säkrat upp de bitar som behöver säkras för att det inte skett nån skada eller funnits risk för skada". Den tungvrickande meningen är ju inte alldeles glasklar, för att uttrycka det försiktigt.

Tidigare har samma krav ställts av exempelvis Wilhelm Agrell, Magnus Ranstorp och de bägge partierna KD och SD.

SR:s VD Cilla Benkö har avfärdat en sådan oberoende granskning av det statliga bolag hon leder genom att falskeligen låtsas att en granskning av SR:s hantering av frågan skulle handla om yttrandefrihetsförordningen.

• Flash Gordon

Till och med Wolodarski på DN tar döds-knarkar-nazisternas sida och kritiserar Public Service och kräver en oberoende utredning

etidning.dn.se/2357/dagens-nyheter/410779/2021-05-16/20543625/peter-wolodarski-de-djupa-hemligheterna-pa-sveriges-radio

Även om det fortfarande är mycket vi inte vet om den reporter på Ekot som inledde en privat relation med en dömd islamist hon granskat, så kan vi konstatera att historien är radioaktiv för alla inblandade, särskilt för ett företag med Sveriges Radios speciella ställning.
    Vi vet att islamisten i fråga har mordhotat den tidigare chefredaktören för Gefle Dagblad Anna Gullberg. Vi vet att han av Säpo betraktats som ett hot mot rikets säkerhet. Och vi vet att det inte är tack vare SR som denna historia nystats upp - det är den fristående jihadistgranskande sajten Doku som avslöjade SR-journalistens relation med islamisten.
    En reporter som så flagrant naggar på sin professionella integritet äventyrar publikens förtroende, inte bara för sig själv utan för hela sin redaktion.
    En mediechef som tror att en skandal av detta slag i första hand ska behandlas som ett ”personalärende”, har inte enbart missförstått sin viktigaste lojalitet - den mot allmänheten. Själva försöket att i tysthet begrava historien bidrar också till att underminera förtroendet för den publicistiska verksamheten.
  • Flash Gordon
    pyssel skrev 2021-05-17 19:51:43 följande:
    Dags att bli mer besviken.
    www.expressen.se/nyheter/misstankt-knarkfabri.../
    Och det roliga är ju att hon "går ut offentligt" på sin egen twitter och erkänner ... vissa lämpliga delar ... men inte allt.

Försök till skademinimering som bara drar ut på pinan när hon ändå inte klämmer ur sig hela historien. Här finns det ju definitivt mer att gräva i, även av principiell karaktär.

En reporter som i huvudsak verkar skriva om droger och kriminalitet och som har kopplingar till Bandidos och till en miljö med allmänt polishat och med kokain hemma som en fullt naturlig del av vardagen:

"jaså det, det måste varit över efter vår nyårsfest" när polisen frågar henne om det vita pulvret de hittat.

Glad
  • Flash Gordon

Lite mer allvarligt: SR och SVT är fortfarande skyddsobjekt.

En reporter med personlig koppling till kriminella och med en partner som odlar och (som det ser ut på utrustningen polisen fann) säljer droger kommer aldrig att godkännas för arbete i lokalerna vid en säkerhetskontroll.

• Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-05-18 12:38:04 följande:
    Självklart jobbar "artisten" som deltagit i hatorgier mot judar i appen clubhouse, på P3.
    Låt oss säga som såhär: public service har en del arbete med värdegrunden att göra.

Förmodligen skulle de behöva göra en rätt rejäl utrensning av individer för att bli av med allt judehat och andra liknande problem de har i sitt hus.

Rensa ut. Börja om.
  • Flash Gordon

Och nu erkänner hon på sin twitter att hennes make har "en kompis" som är medlem i Bandidos. Maken i sin tur följer, och följs av, en mängd olika Bandidos-konton från hela världen på sina sociala medier.

Public service är fortfarande ett skyddsobjekt.

Hon har jobbar åt både SR och SVT.

Bandidos är max ett steg bort från åtkomst till skyddsobjektet.

• Flash Gordon
    Friheten först skrev 2021-05-19 00:17:56 följande:
    Hon är en säkerhetsrisk så att det bara skriker om det. Troligen därför hon inte jobbar kvar.

Att hon ljög ang. sitt förhållande till den farlige islamisten talar ju inte heller till SR's fördel.

PS har en del att förklara. Hur är detta ens möjligt?
    Nu blandar du ihop dem.

Det är TVÅ olika kvinnliga journalister som visat sig ha förhållanden med "problematiska individer".

Hon som var anställd på SR är ihop med en islamist.

Hon som jobbat åt både SVT och SR som frilansare är gift med en man kopplingar till Bandidos.

Vare sig islamister eller Bandidos ska förstås ha en ingång till ett skyddsobjekt som public service.
  • Flash Gordon

Jag har faktiskt ett gammalt nummer av Gnistan från kanske 1984-85 där Uddén rapporterar från Kairo. Jag kommer inte ihåg om vad det handlade exakt. Kan ha varit kvinnoföreningar eller nåt.

Skrattande

Det finns mååååånga journalister i dagens media som figurerat i  kommunistiska sammanhang.

Ränderna på den zebran har säkert gått ur nu när hon och hennes Kamrater förväntas rapportera opartiskt i public service *host host* 

• Flash Gordon

Nu ska vi inte var övertydliga ...

Marcus Määttä, SVT
    www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/elavbrott-runt-om-i-lanet

.

Marcus Määttä, ledaskribent Länstidningen Östersund (S)
    www.ltz.se/artikel/marcus-maatta-nu-ar-det-ar-2020-men-man-kan-tro-att-det-ar-1984

Marcus Määttä, ETC
    www.etc.se/kultur-noje/plattityder-borjade-styra-vara-liv-langt-innan-corona

Marcus Määttä argumenterar för att public service är opartisk
    www.aftonbladet.se/debatt/a/dlyr3O/era-floskler-om-public-service-haller-inte-muf

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?