KN75 skrev 2021-06-23 00:51:00 följande:
Vilken negativ bild har ni i tråden egentligen av svetsare?
Er negativa bild säger mer om er än om någon enda svetsare.
Det är en i dag mycket hett eftertraktad yrkeskategori och det är mycket stor brist på kompetenta svetsare.
Det finns svetsare som är så duktiga yrkesmän och är så välutbildade och eftertraktade inom sin speciella nisch inom svetsning (kräver omfattande utbildning och lång praktisk erfarenhet!) så de har 85 000 i grundlön i månaden, vissa har dessutom en massa tillägg och kommer upp i en årsinkomst bra långt över miljonen.
Nu tror jag inte Stefan statsminister har tillnärmelsevis denna kompetens, inte heller är han lika eftertraktad, men svetsare ändå.
Jag har nog någon gång skrivit svetsaren och även för svetsar-steffe. Men jag har uppenbarligen en helt annan och positivare bild av svetsare än vissa här.
Men som jag berättat här flera gånger, och även om jag skrivit svetsaren, så är jag inte SD:are, är inte medlem och har aldrig röstat på dem.
Men om man pratar om svetsare med över en miljon i årsinkomst så kanske man automatiskt blir SD:are hos vissa högljudda och avundsjuka vänsterblivna i tråden?
Vad tänker du om yrket och kompetensen hos välutbildade statsvetare med yrkeserfarenhet då?
och vad tänker du om yrket och kompetensen hos välutbildade politiker med yrkeserfarenhet?