Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Rataxes, du är en mästare på att få in en röv i dina inlägg. Var kommer denna fascination för rövar ifrån?
[quote=76342385][quote-nick]todo nada skrev 2016-02-15 21:38:49 följande:[/quote-nick][/quote]
Fann du det du sökte därinne?
"Vidare har man inte bemött det faktum att det kan uppstå kulturkrockar med rent ut sagt förfärliga konsekvenser som i Köln och Kungsträdgården. Händelser som bland annat DN:s Hanna Fahl (8/1) sökt bortförklara med floskler som att det var män och inte kultur som var problemet eller Bilan Osman i Expressen (26/1) som menar att det ?finns inget land där sexuellt våld är socialt acceptabelt?. En tankefigur som är skrattretande om man känner till svensk kvinnokamp och exempelvis lagstiftningen i Saudiarabien.
Dagens antirasism har helt enkelt spårat ur till ett renodlat vänsterprojekt och jag känner därför att denna kamp inte längre är min. Som historiker vill jag inte bara debattera, utan även diskutera och söka hitta kompromisser. Dessutom är jag som alla svenska riksdagspartier anhängare av en reglerad invandringspolitik och anser därför att nivåerna i denna måste kunna diskuteras"