pyssel skrev 2021-08-02 19:35:27 följande:
Det där är din alldeles egna halmgubbe om hur jag skulle definiera "opartisk". Personreportage där man ger extremisten en röst, bjuda in lyssnaren till "nära" samtal, inte en, utan flera gånger, det är långtifrån opartiskt och långtifrån den rapportering från rättegången mot Breivik som din parhäst så vedervärdigt desperat försökte göra sak av mot mig.
Tar du en fråga om artikeln där det redogörs för Breiviks ord som en vedervärdigt desperat personlig sak mot dig?
Jag kan väl göra en 'vedervärdigt desperat personlig sak mot dig igen' - frågorna kommer en gång till.. kanske kan jag förstå hur du tänker ( jag jag vet att det är en vedervärdigt desperat personlig sak mot dig att fråga hur du tänker)
Padirac skrev 2021-08-02 15:07:52 följande:
Är SVT och/eller SVTs journalist partiska eller opartiska i den här artikeln? Är artikeln partisk eller opartisk?
www.svt.se/nyheter/utrikes/de-var-inte-oskyld...
Mer eller mindre partiska eller opartiska än Ekot och journalisten och än journalistens artiklar?
Padirac skrev 2021-08-02 14:54:21 följande:
Så du håller med om någonting som du inte själv kan återge i sak och peka på i artiklarna?
Eller hänger allt på tweets med formuleringarna 'kopplade till det muslimska civilsamhället' och 'påstådd verksamhet'?
Är det partiskt att låta islamisten påstå sig inte vara del av den islamistiska miljön samtidigt som det i samma artiklar skrivs att SÄPO inte alls gör de bedömningen?
Om en misstänkt eller dömd brottsling påstår sig vara oskyldig - kan detta tas med i en artikel utan att artikeln är partisk?