Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Digestive skrev 2023-01-18 22:32:12 följande:
    Ska det här tolkas som att du inte har någonting att säga till ditt försvar? 🤔

Det berättar något, men det flög visst dig över huvudet.
    Och i detta inlägget inser man att SVT/SR förblir opartiska.

Digestive skrev 2023-01-18 23:59:33 följande:
    Beläggen är 17 exempel på sinnesnäring åt progressiva i kontrast mot den försvinnande andelen sinnesnäring åt konservativa.

Jag bryr mig inte om vad ditt vin smakar liksom resterande larv.

Nope, det är en del av en OPARTISKT diskussion om sexualiteter, och där ingår de flesta av dina länkar.

Det enda du berättar är att du har en besatthet mot sexualiteter som inte är din egen, vad den fördomen ska ge oss är det ingen som vet.
    Vad vi dock vet, och efter ytterligare en massa inlägg av dig, det är att du fortfarande inte har påvisat ens EN ENDA gång att SVT/SR inte skulle var opartiska.

Och jag har sedan länge insett att du är medveten om att SVT/SR är opartiska.
    Och det enda argument jag sett av dig, det är låt oss göra SVT/SR partiska.

Även dina val av ord för göra SVT/SR partiska är ord som inte har någon betydelse, så jag inser det är en talepunkt utan förankring i verkligheten och i ett enda syfte att attackera SVT/SR som du är rädd för av någon konstig anledning.

Men lugnt, vi alla vet att det är den opartiska politiska granskningen som är under attack, för av någon underlig anledning så vill inte den bruna högern bli granskande.
    Vilket inte är så konstigt med nazistförflutet och alla dessa nazister och antisemitister som trillar ur det "trädet" SD.

Men kontentan av dina hundratals inlägg nu, det är att SVT/SR är opartiska och att du inte ens försökt en gång att påvisa annat och med objektiv saklighet.
    Visst är det intressant Solig

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-01-19 07:30:30 följande:
    Du får en chans till att hänga med då inledande reaktion av förvåning verkar genuin.

1. Ja, materialet är opartiskt och jag har aldrig påstått någonting annat.

2. Det är proportionerna mellan progressiv sinnesnäring i konstrast och konservativ sinnesnäring som är partisk - en mycket tydlig lutning åt det progressiva i Public Services urval.

3. Med konservativ sinnesnäring så har jag aldrig menat material som är i opposition med det progressiva - alltså inte transfobiskt material för att väga upp något av det länkade materialet et cetera.

4. Tittar du närmare på materialet i länkarna så består de av personporträtt och berör livsstil, vardag samt personliga tankar och det är sådana motsvarigheter som jag vill se mer (läs: en proportionerlig mängd) utav i Public Service åt konservativa sinnen.

Exemplet som Padirac bidrog med var ett utmärkt sådant - långformatsintervju, personporträtt, livsstil, vardag och mänskliga tankar. Den enda skillnaden var att en konservativ människa (i egenskap av att vara konservativ) var i rampljuset.

I övrigt så är inte dragqueens, queer eller transsexualitet någonting som går under kategorin sexualitet. Sexualitet är dimensionerna som berör sex och huvudsakliga preferenser - heterosexuell, bisexuell, homosexuell men också fetischer och så vidare. De förstnämnda är identiteter och livsstilar.

Gör nu det bästa av den här andra - förmodligen den sista - chansen då det inte är svårt att förstå punkterna ovan.

1 Det du skriver är aldrig om TS, och var gång du svingar runt, så kommer jag påminna om att SVT/SR förblir opartiska.

Eftersom heterosexualitet är nästan helt dominerande, och andra sexualiteter är inte så frekvent.
    Det berättar att de är opartiska.
    Det du skriver om har INGET med dessa 17 länkar och göra det allra minsta göra, så varför du hela tiden har önskan att göra SVT/SR partiska, det är verkligen konstigt.

Och vad händer sen om du skulle få som du ville med sända det, vad ska man sända också för göra det opartiskt?
    För detta har vi inte fått än, och inväntar spänt vad du ska börja prata om istället, eller om det är den kära lägga orden i munnen ingen, du blandar och ger som sagt vad, och sällan kommer fram till något.

Ja, det är lätt att förstå punkterna ovan, och att du medvetet eller omedvetet inte riktigt förstår vad opartiskt är.
    Och tror att sända partiskt skräp skulle göra SVT/SR opartiska??(Eller ökar sen bara attackerna här?)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-01-19 07:42:14 följande:
    I och för sig så kan troligen dragqueens gränsa till kategorin sexualitet men det varierar säkerligen från fall till fall - en del gör det för att faktiskt krydda en sexuell stämning medan det för andra kan vara mer av en karriär och show.

Drag queens är en lite lite den av underhållsindustrin, och varför skulle de bli exkluderade för och i en opartiskt media för???

Du verkar vilja blanda och blanda och kasta upp i luften, och hoppas att någon skit träffar fläkten.
    Men när man sen ställer sig ett par steg tillbaka, som även opartisk och objektiv saklig media gör, så inser man att du det missar var gång och detta pga du inte tänkt efter före, eller att du hoppas ingen annan kan?

• klyban
    Digestive skrev 2023-01-19 20:35:31 följande:
    Vad har du ens svarat på? Det är som att du har läst 5% av inlägget. Ett praktexempel:

Och vad händer sen om du skulle få som du ville med sända det, vad ska man sända också för göra det opartiskt?

Då tittar vi tillsammans vad det stod i inlägget: 

4. Tittar du närmare på materialet i länkarna så består de av personporträtt och berör livsstil, vardag samt personliga tankar och det är sådana motsvarigheter som jag vill se mer (läs: en proportionerlig mängd) utav i Public Service åt konservativa sinnen.

Ah, bara en av de fyra punkterna. Lätt att missa! 😵

Och så vidare genom hela ditt inlägg.

Det är opartiskt att skildra alla sexualiteter, finns inget runt detta för dig här, så dom programmen kan du sortera bort i din fantasi om att SVT/SR inte skulle vara opartiska.

Och skildra sexualiteter är inte nått politiskt ens, utan det är deras vardag man skildrar, precis som man skildrar heterosexuell vardag stundtals.
    DU vet OPARTISKT, och ditt svar är att SVT/SR ska sända svårt partiskt politik program och pga man skildrar sexualiteter?
    Om det är så, hur kommer du på nått så tokigt, och sen inbillar dig det skulle funka?

Och vi vet ju varför du använder "flumm ordet" sinnesstämning, det är för du ska ha alla ryggar fria och kunna säga vad som helst utan att faktiskt adressera vad det är, dock ger du något som är svårt partiskt och där inser man du har inga motexempel ens.

Då när vi har strukit sexualiteter och återge dessa opartiskt, så går det inte utesluta vissa sexualiteter.
    SÅ då har du inga exempel kvar för rättfärdiga din konservativa sinnesstämning, märkte du så enkelt det blev då Solig

Digestive skrev 2023-01-19 20:48:34 följande:
    Exkludera? Ingenstans har jag skrivit att någonting ska exkluderas. Jag har inte kritiserat det länkande materialet överhuvudtaget.

Två nya punkter.

1. En intervju - oavsett vem det är som intervjuas - gör aldrig Public Service partiska då det är inte deras åsikter som reflekteras. Det är exempelvis därför de kan intervjua alla partiledare.

2. Men, när i stort sett samtliga personporträtt (en personlig intervju) antingen är neutralt eller progressivt stöpta - då är Public Services urval partiskt.

Varför ska någonstans mellan 20-40% av befolkningen som är konservativa aldrig få bli ordentligt porträtterade i Public Service? Låter det rättvist? Låter det opartiskt?

Drag queens är inte exkluderade säger du, ja, då är ju det inget fel ens existerande, märkte du hur det blev för dig nu då Solig

Dina fantasier om sinnesstämningar hit och sinnesstämningar dit, det leder ingenstans för du är för vag och inte objektivt saklig nog att återge varför svår partiskt måste vara i SVT/SR.(Då det kräver att påvisa att det finns annat liknande, men som vi alla vet, det gör det inte ens.)
    Är det nått du klarar av att korrigera(jag vet du inte kan, men måste fråga.)

Men lugnt, jag förväntar mig mer vaghet och MYCKET mer av den, då du aldrig kan sy hem detta sakligt.

nattuw skrev 2023-01-20 03:43:52 följande:
    Nu tror jag inte att ett mer balanserat public service skulle hjälpa i just de fallen.

Men visst är det intressant att SVT/SR förblir opartiska, och inte heller denna meningen ändra på detta.

Annars är SVT/SR rätt balanserat, vad nu det skulle vara argument för nått, för det är inte där vi är med det opartiska SVT/SR och att någon pratar om detta.

• klyban
    ClumsySmurf skrev 2023-01-20 16:11:56 följande:

2. Vad menar du med progressiv sinnesnäring?
    Genuint progressiv som innebär positiva förändringar och/eller regressivt flum och låtsas experter som nina rung?

Intellektuell mångfald är intellektuell sinnesnäring oavsett om man är vänster/progressiv eller höger/konservativ.

3. Beroende på vad du svarade på 2, man behöver inte vara höger för att vara opposition med det "progressiva"

övrigt...
    dragqueens är ofta något som är väldigt sexualiserat, alla som tycker att lady busty, miss shameless och småbarn är en bra kombination förtjänar själva en pedofilstämpel och är helt olämpliga att jobba med barn.
    intellektuell

2 Det är ingen som vet, men förstår användningen av det, och det är av argumenttekniska skäl och ge vaghet.
    Ingen vet dock vad det betyder, då de skiftar i betydelse beroende på vad hen vill säga.

Att du slänger pedofilstämpel så snabbt och så ohindrat, det är rätt udda av dig.
    För du vet att du just där utförde ett gigantiskt förtal mot dessa två individerna, kanske ta upp detta med högre ort tror jag.

Digestive skrev 2023-01-20 18:23:19 följande:
    2. I det här fallet personporträtt av progressiva livsstilar och identiteter. Sådant material som jag skulle vilja se bättre mångfald av då motsvarande åt konservativa finns det försvinnande lite av på Public Service.

Det är även den här typen av material som förebygger fördomar på ett organiskt vis - man får en förstahands upplevelse av individers personlighet, leverne och tankar istället för att få sådant skildrat av tredje part.

3. Precis, det progressiva och det konservativa är en dual övergrupp medan politik är en undergrupp till föregående.

Jag har också svårt att se poängen. Dragqueens är spelade och påhittade karaktärer som inte återfinns någon annanstans än i miljöer för vuxna. Den barnvänliga varianten vore en clown.

När jag var nyinflyttad till Stockholm så fanns det flera dragqueens i mitt festsällskap. Energin som de kunde dela med sig av under en utekväll var enorm men det som skapade magin hade varit straffbart bland barn, och vad är poängen då?

Finns ingen likhet ens och sexualiteter och OPARTISKT skildra dessa, ditt nonsens du vill göra SVT/SR partiska med denna skräp måste man kalla det, men det är lugnt, det ingår i din agenda och du valt ordet sinnesstämning för du vet att du aldrig någonsin kommer ro hem det sakligt utan att blanda vaghet, så svagt är ditt argument inser man.

Ni är så rädda för de som är olika än er själva, vart har man plockat upp den rädslan från?(För den är udda.)

• klyban
    K Markatta skrev 2023-02-23 13:25:40 följande:
    Idag presenterade regeringen direktiv till utredningen om public service verksamhet för perioden 2026 - 2033.

www.regeringen.se/contentassets/991dc02990934...

Under rubriken "Granskning av programverksamheten" står bl.a. följande:

Sedan den 1 januari 2023 finns en möjlighet enligt yttrandefrihetsgrundlagen att i lag meddela föreskrifter om granskning av allt public service-innehåll, oavsett hur det tillhandahålls (prop. 2021/22:59 s. 59-61). Det är grundläggande för allmänhetens förtroende för public service och för verksamhetens legitimitet att enskilda som upplever att företagen brister i sitt uppdrag också kan få saken prövad, bland annat om villkoren om saklighet och opartiskhet inte följs. Mot denna bakgrund är det angeläget att granskningsnämnden i lag ges utökade möjligheter att granska innehållet och meddela sanktioner om nämnden kommer fram till att public service inte följer de villkor som ställts upp för verksamheten.

Kommittén ska därför

* inom de ramar som yttrandefrihetsgrundlagen ställer upp, och i syfte att programrelaterade villkor följs, lämna förslag på ökade möjligheter till granskning och sanktioner för granskningsnämnden, så att granskningen och sanktionerna kan omfatta hela public service-verksamheten.

Man ska tydligen utreda de som flashy och varför de inte gillar SVT/SR, som det vore en gåta
    Allt handlar om att de inte vill bli granskade, då de redan vet att den politiken har svårt för granskningar.

• klyban
    Rataxes skrev 2023-02-23 15:43:46 följande:
    Lägg ner

Säg upp

Riv

Salta marken
    Jo, för den politik du står bakom är för ljusskygg att granskas av ett opartiskt media.(Det har vi redan lärt oss i tråden.)
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2023-02-24 08:59:51 följande:
    På marginalen. En utredning om att granskningen av PS eventuellt skall vara sakligare.

Det helt avgörande är uppdraget.

Brett och fett eller smalare och vassare.

Vi betalar 9 miljarder om året för att få "Gift vid första ögonkastet" och "Sverige fetaste hundar".

"Första dejten Sverige" och "Dejtingsoffan" är visst två andra program som mina skattepengar går till just nu. 

Granskningsrutiner och sanktioner i all ära men det är uppdraget som måste förändras och finansieringen som måste sänkas

Så varför berättar du inte för granskningsnämnden varför du har denna aggression mot SVT/SR, för en sak är säker, det handlar inte nått om det du skrev här Katt

För en sak vet vi med alla dina exempel, det är att även du vet att SVT/SR är opartiska, men ändå hävdar annat.
    Kanske du ska berätta varför du är så rädd för SVT/SR?
    För gömma sig bakom program du inte vill ha, vad ska det ge dom och reda ut dig och dina liknar?

• klyban
    Digestive skrev 2023-03-05 20:02:35 följande:
    Och när ska vi få höra om de gigantiska protesterna i Bryssel som startade för ungefär två dagar? Fundera på vilka intressen som tjänar på mörkningen.

Tusentals traktorer har stängt av gatorna i Bryssel och vill någon veta mer så får man göra Google-sökningen på engelska.

De gör sånt här så ofta att nyhetsvärdet är inte så högt.
    Dock en slutsats vi drar, det är att SVT/SR förblir opartiska även här.

• klyban
    Digestive skrev 2023-03-06 10:01:45 följande:
    Varför ställer du frågor som du redan har svar på?

Självklart är det en mörkläggning eller menar du att Public Service med sina ~9 miljarder om året och över 2000 anställda är så inkompetenta att det inte ens känner till den största händelsen i vår matkedja strax efter kriget i Ukraina?

Är mat i svenska medborgares/skattebetalares intresse, Padirac?

Jag ser inte på swebbTV.

Och alla dess inlägg, så inser man att SVT/SR förblir opartiska.
    Och är inte det rätt intressant?

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?