Digestive skrev 2023-03-11 10:21:27 följande:
Vad är det som du inbillar dig att Public Service borde rapportera om i min mening?
Läget i USA efter Tucker Carlsons sändning, videomaterialet och åsikterna bland befolkningen.
Du känner inte alls att du redan har fått svar på det här? 🤔
Första meningen går inte riktigt ihop. Vart kan man se detta videomaterial på annat håll menar du? - som inte ens finns med bland det offentliga Jan 6th Committee-materialet.
Du har redan fått svar men hela er position är bara lustig. I klarspråk säger ni att en konspirationsteori växer fram ur ett av USAs största mediahus och i talande stund sprids sådant som ni själva, kort och gott, kallar för desinformation som en löpeld genom sociala medier - Public Service gör dock rätt i att inte rapportera om någonting gällande det här, enligt er, förutom någonstans mitt i en avlägsen pod som inte ens nämner ämnet i rubriken.
Det var ju ett fantastiskt informationsskydd som skattebetalarna får för 9 miljarder om året och speciellt om ni fick bestämma - tycker ni inte?
Visst går meningarna ihop , de delar av filmmaterialet som FOX/TC visar motsäger inte det övriga materialet, FOX/TCs säger däremot att deras material motsäger det övriga materialet.
Visst sprider FOX/TC desinformation
USApodden, KInapodden, Europapodden har jag regelbundet lyssnat på i P1s reguljära sändningar
PS rapportering om FOX och TC medvetna desinformationkampanj om valstölden är ett exempel på saklig rapportering. Kanske kommer det rapportering om desinformationskampanjer på sociala medier också.