• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • tino01

Ja har kollat lite på gravidförsäkring men det är samma där vad jag har förstått, att det varar till v28.. Men nu kör vi såhär så får vi se, kanske inte ens behöver tänka på detta mer när Januari är slut :) 

De där testet har jag aldrig sett, smart att de visar några dagar efter! :) 
    Apotea har för övrigt bra och lite billigare priser på nästan allting, plus fraktfritt :)

• Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-06 17:55:27 följande:

Ja har kollat lite på gravidförsäkring men det är samma där vad jag har förstått, att det varar till v28.. Men nu kör vi såhär så får vi se, kanske inte ens behöver tänka på detta mer när Januari är slut :) 

De där testet har jag aldrig sett, smart att de visar några dagar efter! :) 
    Apotea har för övrigt bra och lite billigare priser på nästan allting, plus fraktfritt :)

Låter toppen tycker jag :) det kommer bli jättebra i slutänden.

Nu väntar o väntar jag på äl, ska ha nu i dagarna.. Visst är de väl så när provstrecket är lika starkt om än inte starkare än de andra strecket så är de äl inom 25/48 timmar ?
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-06 18:46:44 följande:
    Låter toppen tycker jag :) det kommer bli jättebra i slutänden.

Nu väntar o väntar jag på äl, ska ha nu i dagarna.. Visst är de väl så när provstrecket är lika starkt om än inte starkare än de andra strecket så är de äl inom 25/48 timmar ?

Jag vet inte faktiskt riktigt, det var en som skrev här att den måste vara lika stark för att det ska betyda att man har äl i alfafall.
    Jag räknade ut min äl med en ägglossningsuträknare här i internet, och då fick jag fram 5 januari, men tänkte ta åltest imorgon. :) 

• tino01

Precis när jag kissade så kom det en lite blomslem "tråd" lite lite bara. Vad kan det vara :/

• Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-06 19:27:26 följande:

Precis när jag kissade så kom det en lite blomslem "tråd" lite lite bara. Vad kan det vara :/

Nidblödning??? :D
  • tino01

Har ont typ där äggstockarna sitter nu :/ men på äl testet visar de inte att jag har ägglossning

• Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-06 19:48:15 följande:

Har ont typ där äggstockarna sitter nu :/ men på äl testet visar de inte att jag har ägglossning

Men det kanske är på ingång? :)
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-06 19:49:56 följande:
    Men det kanske är på ingång? :)
    Ja, får se hur de känns imorgon, det är bara ett svagt sträck på ältestet :)
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-06 19:52:09 följande:
    Ja, får se hur de känns imorgon, det är bara ett svagt sträck på ältestet :)
    På mitt med :(
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-06 20:13:01 följande:
    På mitt med :(
    Men de är väl på gång då antar jag ???? kanske till helgen ;)
Svar på tråden vi som planerar första barnet!