• Fia80

Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt

Hej

Jag är 35 med mitt första barn är i v.18 men hänger gärna på ???? om jag får

• Fia80

Jag har gjort kub klart orolig när man var där. Men så skönt när det var gjort :) men vi hade en plan ifall resultatet skulle bli dåligt. Tror att det är rätt viktigt att man har det.

Men bra med positivt tänkande

• Fia80

[quote=76206810][quote-nick]sunflower79 skrev 2016-01-08 23:02:14 följande:[/quote-nick]Får jag fråga vad ni hade för plan? Vi står i vslet o kvalet att göra KUB men är sen osäker på nästa steg/test om resultatet skulle visa sig så. Då ska vi istället gå hela graviditeten o oroa oss över en siffra. Jag är jättekluven. ????

Sen berättade min bm att det nu finns nåt som heter Nipt som endast är ett blodprov o ska ersätta fostervattensprov. Men de var osäkra om det gäller

Det är ju olika beroende på var man bor var de erbjuder om reslutat är under 1:200. Där jag var erbjöd de fostervatten prov. Vet att andra erbjudanden nipp test annars kan man ju bekosta det själv tro det ligger mellan 8000-10000. Vi tycker inte down syndrom är det värsta som skulle hända de är ju fantastiska barn. Men vore bra att veta så man kunde förbereda sig. Sedan kan man ju ta moderkakstest.

Vi fick bra resultat på vårt kub men ni ska vi snart göra RUL så det är ju oroande med men en sak i taget tänker jag.

• Fia80
    MysTess skrev 2016-02-14 22:01:36 följande:

Hej igen alla,

vi var på kub i torsdags och jag hade sett det hela lite annorlunda framför mig..

Vi fick hög risk för downs syndrom (1:28). Så vi har bokat tid för fostervattenprov om ca en månad. Tog det väl först.. har hört att det finns de som får risk 1:2 och ändå fått frisk bebis. Men tankarna snurrar mer och mer förstås. Inte lätt...

kram och lycka till med era kub så länge.

Ja absolut ta inte ut något. Förstår att det blir en lång väntan för er. Du blev inte erbjuden nip test ?

Kunde de se om det var bred nackspalt eller om det var blodvärdet som gav detta resultat?

Kram
Svar på tråden Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt