Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt
Hej!
Jag är gravid i v 12 med mitt andra barn. Är 35 i några dagar till åtminstone så jag hoppar gärna in här :).
Hej!
Jag är gravid i v 12 med mitt andra barn. Är 35 i några dagar till åtminstone så jag hoppar gärna in här :).
Hur mår ni?
Jag har mått illa fram till för någon vecka sedan, men nu verkar det ha gått över. Har överlag mått bättre denna graviditeten än förra. Tröttheten har också minskat, nu klarar jag av att hålla mig vaken hela dagarna :).
Hur tänker ni inför kub test?
Igår gick jag, enligt fls gravititetsuträknare, in i vecka 6. Mer exakt är jag nu i vecka 5+1. Tiden verkligen smyger fram. Inte mycket symptom än så länge. Brösten svullna och bröstvårtorna ömma och stora. Ett lite mindre trevlig graviditetsåkomma är att jag är väldigt gasig i magen. Inte så kul...
Ringde kliniken där vi gjorde vår IVF och vi har fått tid den 29/1 för att göra ett VUL. Känns så långt borta. Bara att hålla alla tummar att allt ser bra ut då.
Får jag fråga vad ni hade för plan? Vi står i vslet o kvalet att göra KUB men är sen osäker på nästa steg/test om resultatet skulle visa sig så. Då ska vi istället gå hela graviditeten o oroa oss över en siffra. Jag är jättekluven. ????
Sen berättade min bm att det nu finns nåt som heter Nipt som endast är ett blodprov o ska ersätta fostervattensprov. Men de var osäkra om det gäller alla.
Jag går in i v 14 imorgon och mår riktigt bra nu. Mår sällan illa och den olidliga tröttheten har minskat något :).
Vi var på KUB UL igår, men eftersom mitt blodprov var bortslarvat så fick vi inget resultat direkt. Allt såg dock bra ut på bilderna. Är alltid lika mysigt att se att det finns någon som lever om där inne.
Jag ringde MVC nästan direkt när vi plussade, men det beror på att sambon hade en syster som föddes med en så allvarlig muskelsjukdom att hon dog innan hon fyllde ett. Vi vill därför säkerställa att denna baby är frisk.
Träning även har blivit lidande senaste månaden, men i eftermiddag ska jag äntligen på spinning :). Kan väl inte köra på riktigt som jag brukar eftersom spinning är så pulshöjande, men det går ju att anpassa motståndet.
Ang hemmaträning så finns oändligt med pass på YouTube, jag sökte på pregnancy workout tror jag det var och fick som sagt upp massor!
Var i landet bor ni? Jag bor i Västmanland.
Jag går in i v 8 idag och mår som med mina tidigare 2 - som om jag är bakfull hela dagarna... Inget akut illamående, men sådär härligt småillamående och det enda som hjälper är att småäta...jag brukar gå upp halva min graviditetsvikt innan v 15 typ...
Tränar normalt ganska regelbundet men det är en kamp att orka just nu. Var iväg på zumba igår och det var skönt men fruktansvärt segt att ta sig dit. Yogar mycket men det har också tagit emot av någon anledning. Måste verkligen försöka hålla igång, för jag vet ju att jag mår så mycket bättre i längden.
Den här veckan ska jag ringa BM iaf. Men med mitt MA i bagaget har jag så himla svårt att tänka mig att det kan vara ett friskt och levande foster därinne. Känner mig dock fånig om jag bokar privat UL, jag gjorde två innan v 10 sist för jag var så nervös och min BM var inte förtjust i det alls...
Jag bor i Skåne (utanför Lund/Malmö) och mina två är snart 8 och 3.
Vad underbart Cesso!!!
Och roligt att det är några som hänger här i tråden :).
Vi fick resultatet på vårt KUB-test förra veckan, det blev 1:3622. Även om jag hade haft svårt att avbryta graviditeten så är det skönt med ett positivt svar.
Är i v 15 nu och mår äntligen bra igen! Är så mycket piggare även om jag fortfarande somnar när jag nattar sonen :).
Det jag känner kommer att bli konstigast är att jag varannan vecka kommer att ha två barn hemma och varannan vecka bara ett. Någon annan som är i samma situation?
Vi är inte riktigt i samma situation men nästan. Sambons barn bor hos oss på heltid, de är hos sin mamma varannan helg. Min son är hos oss varannan vecka och hos sin pappa varannan vecka. Min dotter bor just nu hos oss på heltid och är hos sin pappa varannan helg (de har samma pappa men det här är en lösning vi provar just nu). Så vi kommer troligtvis ha 5 barn varannan vecka, 4 barn den andra veckan och bara ett barn varannan helg.
Åldersnoja ja... Min var nog värre när jag var 24 än den är idag när jag är 36 :). Känner mig inte alls gammal och det beror nog på att jag fortfarande är bland de yngsta på jobbet. Min sambo är 74:a och jag tycker inte han är gammal heller. Han kommer aldrig att vara en ung pappa, men jag tror att han kommer att vara mer engagerad och delaktig än min första sons pappa var. Jag var 29 och min dåvarande sambo var 32 när vi fick N. Han var dock egentligen inte redo, han hade nog blivit en bättre pappa om han varit äldre. Så ålder är bara ett nummer :).
Jag mår fortfarande extremt illa, är sjukskriven och sängliggande. På morgonen förflyttar jag mig till soffan och på kvällen tillbaks till sängen. Medicinen gör att jag inte kräks så ofta längre men mår ändå konstant illa. Galet jobbigt! Blir mycket jobb för min sambo som måste ta hand om huset, alla barnen OCH mig. Min dotter tränar dessutom ganska mycket och tidigt på eftermiddagarna så ett väldigt pusslande att hitta någon som kan köra henne till träningarna. Men hoppas det snart går över! Går in i v 11 idag så borde vara över snart hoppas jag!
Idag är det dags för VUL nr 2. Är i v7+6. Känner mig nervös då jag haft lite bruna flytningar inatt och även en dag förra veckan, så det ska bli skönt att se hur det ser ut där inne. Håll tummarna för att hjärtat fortfarande pickar på...
Björken: Vad glad jag blir att allt såg bra ut!!!
Curlingmamman: Usch, jag lider med dig för ditt illamående :(.
cesso: vad tråkigt att höra om din syster :(. Förstår att sorgen är större nu med alla hormoner i kroppen. Be inte om ursäkt! Skriv av dig allt du behöver. Vi lyssnar.
Välkomna ni som är nya!
Lider md all er som mår illa. Jag har mått oförskämt bra ändå den här grav. Gick in i v 17 igår och känner mig nästan som vanligt. Förutom att jag känner mig tjock. Fånigt hur mycket det yttre påverkar en. Med sonen för sju år sedan kände jag mig bara fin, men nu... Suck.
När vi var på KUB-UL så fick vi inte veta kön, BM sa att det var för tidigt att se kön.