• MysTess

Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt

Hej på er,
    jag är gärna med här Glad
    Jag är 36 (blir 37 i mars), och väntar första barnet, mannens andra. Plussade 16/12 och är i v. 9.

Haft ett MA 2014 (med mitt ex) så är orolig till och från. Har dock fått göra ett tidigt VUL förra veckan i 8+4 och fick se ett litet liv med ett pickande hjärta Hjärta

Bor i Dalarna.

• MysTess

Kan tillägga att jag mår ganska risigt, mår illa, men värst är den helt sinnessjuka tröttheten och att jag är klarvaken hela nätterna.

• MysTess

Ja jag sover också jättedåligt, är klarvaken nattetid. Det sägs att det beror på hormonerna i kroppen..  men drygt är det.

• MysTess
    Ymsan skrev 2016-01-29 17:20:56 följande:

Jag är i v 10+3 och har fått utskrivit lergigan comp för illamående. Någon här som har erfarenhet av det?

Hej! Är i vecka 10 jag med. Fått lergigan comp och använt i ett par veckor, funkar för mig och blir piggare. Dock får jag en väldig huvudvärk när det går ur kroppen. Det beror väl på att det är efidrin i.
  • MysTess

Hej igen alla,
    vi var på kub i torsdags och jag hade sett det hela lite annorlunda framför mig..
    Vi fick hög risk för downs syndrom (1:28). Så vi har bokat tid för fostervattenprov om ca en månad. Tog det väl först.. har hört att det finns de som får risk 1:2 och ändå fått frisk bebis. Men tankarna snurrar mer och mer förstås. Inte lätt...
    kram och lycka till med era kub så länge.

• MysTess
    Curlingmorsan skrev 2016-02-15 15:28:29 följande:
    Jag har också läst om flera som fått 1:2 och ändå fått ett friskt barn. Varför måste ni vänta en hel månad på fostervattensprov? Trodde man fick det direkt efter ett par dagar. Förstår att det är jobbigt och många tankar som snurrar i huvudet. :(
    Jo för att från v. 15 minskar risken för missfall p g a fostervattenprovet något.. innan v. 15 är risken högre än 1%
  • MysTess
    Myran76 skrev 2016-02-16 06:03:02 följande:
    Förstår varför ni väntar med fvp till risken går ner efter vecka 15 men fattar verkligen hur jobbigt det måste vara med väntan. Men 1:28 är verkligen inte så dåliga odds. Det är ju mycket större chans att barnet är friskt än att något är fel. Speciellt vi som är runt 35 år och över ? åldern drar ner mycket så egentligen kanske dina blodvärden och UL skulle hamnat på låg risk om man räknat bort åldern. Jag håller tummarna för att allt går bra. Försök att tänka så mycket du kan på annat under dessa veckor. 
    Tack snälla.. !!
  • MysTess
    Fia80 skrev 2016-02-16 08:34:14 följande:
    Ja absolut ta inte ut något. Förstår att det blir en lång väntan för er. Du blev inte erbjuden nip test ?

Kunde de se om det var bred nackspalt eller om det var blodvärdet som gav detta resultat?

Kram
    Nipt finns inte där jag bor. Dessutom är nipt inte 100% vilket fvp är. med nipt får man inte en 100% frisk eller diagnos, utan det är också en form av riskberäkning.
  • MysTess
    cesso skrev 2016-02-16 13:03:26 följande:

MysTess- jag förstår din oro! Vad jobbigt för er. Jag ska göra kub om 3 v och har aldrig gjort det förr, och är också nervös. Var det nackspalten som var för bred eller blodvärdet som orsakade resultatet? Håller tummarna att allt ändå går fint med ert pyre.

Hej! Det var nackspalten som var bred. Blodvärdena var superbra. Tack snälla och lycka till!
Svar på tråden Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt