Inlägg från: Melisande |Visa alla inlägg
  • Melisande

Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt

Hej på er! Jag är -78 och väntar mitt tredje (oväntade) barn. Är väl i vecka 6 ungefär, så någon gång i slutet på september blir det förhoppningsvis någon liten knodd som tittar ut.

Med ett antal MA och MF i bagaget så är jag dock försiktigt positivt, som jag brukar kalla det, och räknar nog inte med något förrän vi har kommit fram till RUL i vecka 18. Vågar inte riktigt gå ut med nyheten riktigt ännu heller, med risk för att det inte ska bli som vi önskar. Det svåraste är att hålla tyst för storasyskonen (7 & 2) eftersom jag har sådana hysteriska humörsvängningar ))))

• Melisande

Går in i vecka 6 nu.
    Har lite svårt att känna efter symptom av graviditeten dock, eftersom jag haft bihåleinflammation som i dag konstaterades har övergått i en kraftig lunginflammation istället. Helt otroligt. Märkte inte ens att jag var sjuk!
    Läkaren undrade hur tusan jag kunde missa en lunginflammation med så usla värden, men jag sa bara som det var, att jag arbetar heltid och har två små barn hemma, make och hem att ta hand om även om vi delar på ansvaret. Jag HINNER inte känna efter hur kroppen mår till vardags och har arbetat mig igenom både halsflusser, halsbölder och lunginflammationer förut. "Jäkla småbarnsföräldrar", sa läkaren och suckade. "Alltid sist att söka läkarhjälp."

Jaja, så nu blir det 7 dagar sängliggande på doktorns order i den mån jag kan lyckas med det, och sedan penicillin en väldans massa dagar (som läkaren intygar inte ska skada fostret). Ska bli lite skönt att få dricka mängder med té och Netflixa ett tag

• Melisande

Hej!
    Vecka 7 nu. Fortfarande har jag kvar känningar av både bihåleinflammation och lunginflammation (alltså att jag är supertrött i kroppen och lungorna och går på penicillin), men har inte direkt några känningar alls av graviditeten vad jag märker. Känns jätteskumt när jag läser om alla er andra som mår illa hela tiden - jag lider med er
    (Med barn 1 hade jag inte illamående en enda dag, med barn 2 mådde jag lite illa men behövde aldrig kräkas, så kanske jag har tur även denna gång?)

Tog ett extra test i går bara för att se så att graviditeten inte avstannat och ett nytt MA var på väg, men det var en otroligt starkt streck direkt, så gravid verkar jag vara fortfarande. Möjligen har jag fått lite metallisk smak i munnen och livmodern buktar så att det syns. Brösten? Jag ÖNSKAR att de hade vuxit, men det är nog mest inbillning.

Fler än jag som knappt märker att ni är gravida ännu...?

Svar på tråden Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt