• misslina

Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt

Hej! Fyller 35 i år så hänger gärna på här :)
    Tredje barnet! Är i vecka 5 ( 6 på fredag)

• misslina
    Myran76 skrev 2016-01-27 04:24:46 följande:
    Grattis till bra Kub! Jag fick svar från NIPT igår som såg bra ut också. Så himla skönt! 

Skönt också att höra att du mår bra nu. Vet att det är olika för alla men nu ska jag tänka att v 15 blir den magiska vändningen för mig. Är i 14 veckan nu (13+3). 
    Vad tyckte du om nipt? Hur är resultaten som man får? Hur säkert är det?

Vi funderar på att göra nipt så jag har 100 frågor :)
  • misslina
    cesso skrev 2016-02-03 05:25:31 följande:

God morgon... Här mår man illa! Fy! Har ni skrivit in er på mvc? Jag har inte ena ringt än... Är i v 8 nu så bäst att ringa kanske. Jag funderar på att göra KUB denna ggn. Vi gjorde fv-prov förra grav, men gick vattenavgång 10 dgr efter. Bebisen klarade sig men det var hemskt! Så inget jag vill göra i onödan. Däremot görs inte KUB här. Närmast är 25 mil bort.

Har inskrivning om 1.5 vecka och då är jag i vecka 8.
    Funderar också om vi ska göra kub.
    Har också börjat må lite illa! Hoppas det inte blir värre... Det är inte roligt... Fy:(
  • misslina
    lindaR1981 skrev 2016-02-05 16:41:53 följande:

Är i v 8. Mår fruktansvärt illa, får knappt i mig mat så har inget att kräkas upp direkt

Jätte hungrig men kan inte äta.

Sambon äter ute varje dag efter jobb så han får mat i sig eftersom jag inte klarar fixa middag.

Sitter o gråter löjligt nog nu, bara sååå hungrig o trött på illamåendet o tröttheten

Åh stackare! Vet hur det känns! Hade så med vårt andra barn! Vad sjukskriven nästan hela grav.
    Var många gånger jag ville ge upp!
    Men det finns lindring att få! Både lergigan comp och primperan. Sen kan det vara skönt att åka in på dropp om du inte får i dig nån mat! Viktigt att inte bli uttorkad! Ring bm på måndag om det inte lättat något!

Kämpa på!
  • misslina
    lindaR1981 skrev 2016-02-05 19:26:38 följande:

Vill bara ge upp :( orkar inte

Sambon förstår mig inte iheller han uppfattar mig bara som sur, han kom hem nyss o raka vägen ut i verkstaden där han lär stanna några timmar. Jag vet att han inte kan lösa det åt mig, göra så jag kan äta.....vet inte vad jag begär av honom egentligen, känner mig så ensam bara. Gråta av hunger ja jisses

Försök att prata med honom, för om du fortsätter att må så här så kommer ni behöva hjälpas åt. Att han handlar åt dig, det du vill ha. Att han sköter markservicen hemma...att avlasta dig på all sätt och vis. Han behöver förstå vilken påfrestning det är! Och som sagt prata med bm på måndag, ang Ev dropp, viktigt att du får idig näring!

Min man fick ta nästan hela det ansvaret i 9 månader för jag orkade helt enkelt inte. Jag hade nog med mig själv att överleva kändes det som!
    Kram
  • misslina

Usch här slog illamåendet till med dunder och brak! Jag som var så dum som trodde att jag skulle klara mig bra denna gång!

Bläää hur ska man orka? Min förra grav mådde jag dåligt ända fram till förlossningen! Kräktes nästan varje dag!
    Gahhhh hoppas det inte blir så denna gång :(

• misslina
    cesso skrev 2016-02-08 07:03:47 följande:

Misslina- vilken v är du i? Mitt illamående kom i v 6. Blir än så länge värre... Och hormonerna svänger! Fy vad jag har bråkat och varit på dåligt humör. Är det vanligt?

Jag är i vecka 7...
    Var nära att jag inte tog mig till jobbet idag må jag säga. Svårast är att hålla skenet uppe på jobbet tycker jag! Usch vad jag lider med oss!
    Ja tyvärr så kan humöret vara både upp ovh ner! Och denna trötthet! Snark!
  • misslina
    Curlingmorsan skrev 2016-02-12 18:04:05 följande:
    Mår du också mest illa på em/kvällen? Jag lägger mig också oftast tidigt för att slippa känna av illamåendet.
    Samma här! Blir väldigt tidiga kvällar!

Mår sååå illa, måste kontakta läkare på måndag för att få något utskrivet! Allra Värst är det på EM mellan 14-17. Då vill jag bara ge upp! Jag sa till min man igår att jag inte vet hur jag ska klara detta.
    Förra gången mådde jag dåligt till min son kom ut, och blir det likadant denna gång så har jag 32 veckor kvar suck!
  • misslina

Ni som mår illa och kräks... Vad äter ni?

Jag blir galen för allt kretsar kring mat! Mat mat, mat! Och inget är jag sugen på men måste för att inte må ännu mera illa!
    Usch vad jag känner mig gnällig! Men vette FN hur jag ska orka detta? Tänk om det blir lika illa och länge som sist! Blääää nu har jag gnällt av mig ;)

• misslina
    Curlingmorsan skrev 2016-02-14 12:42:03 följande:
    Peppar peppar så har jag inte kräkts på ett par dagar, men äter ju mängder med tabletter. :( Men känns som jag äter hela tiden för att inte må illa.
    Nyponsoppa, skorpor, mariekex, hallonkräm, är sånt som jag äter som mellanmål. Är glad och tacksam över att jag äntligen får i mig vanlig mat igen. Och dricker mycket vatten, även på natten, vill inte bli uttorkad och behöva åka in och få dropp igen.
    Läkaren på sjukhuset sa att det spelar ingen större roll vad man äter, bara man äter något. Isglass, kex, melon, vad som helst. När jag var gravid med min dotter för 12 år sen så var det enda jag kunde äta utan att spy McNuggets. Så hennes pappa fick åka förbi Mc Donalds på vägen hem från jobbet varje dag i typ 10 veckor. :) Testade det nu med men det funkade INTE. ;)
    Vad skönt att det har lindrat något!
    Ja vad äter jag... Ibland funkar mackor, havregrynsgröt, apelsiner, vindruvor.
    Värst är att få i sig lunch och middag... Där finns det inget som nånsin funkar....

Vad äter du för piller? Ska fråga min bm i morgon på mitt inskrivningssamtal men jag gissar att jag måste till läkaren.
    Tror inte jag kommer kunna jobba till veckan... Jag överlever knappt hemma...
Svar på tråden Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt