Inlägg från: hundochhäst |Visa alla inlägg
  • hundochhäst

Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt

Hej!
    Jag hänger gärna på. Jag är snart 36 år och väntar mitt tredje barn en sladdis. Just nu är jag i vecka 16. Jag bor i Stockholm.

• hundochhäst
    Hallonpajen skrev 2016-02-29 09:56:25 följande:

Hej!

Hur är det med er andra och träning? Jag tränar normalt regelbundet men har inte orkat något alls p.g.a. illamående, trötthet och influensa. Känner att jag VILL för jag vet hur mkt bättre jag mår, men hur kommer man igång? Vad tränar ni?
    Jag har fryst mitt kort på SATS eftersom ja får migrän när jag överanstränger mig.  Jag rider i normala fall men det har jag inte heller gjort på evigheter eftersom jag känner av foglossning.
    Jag ska dock på gravidyoga i slutet på graviditeten som vi får gå på gratis genom mödravårdcentralen och funderar på att anmäla mig till en kurs innan. De har så bra priser där och ledarna är både utbildade yogainstruktörer och barnmorskor.
  • hundochhäst
    cesso skrev 2016-03-06 15:42:22 följande:

Hur är magen för er? Jag är i v 13 nu och i 4-5 v har magen varit en riktig ballong-mage! Helt svälld! Så himla jobbigt, tror ni det är normalt? På natten kan jag känna livmodern när jag vaknar och behöver kissa, men inte annars. På natten blir det som en liten bulle där. Hur är era bebismagar?

Jag är i v 24 nu och min mage är stor! Nu börjar det bli tungt och jag måste ligga på ena sidan annars får jag halsbränna. Just nu har hon hicka. Hon har det väldigt ofta
  • hundochhäst
    Curlingmorsan skrev 2016-03-13 21:30:58 följande:
    Kanske därför jag har så ont redan. Jag har ju varit sängliggande i 8 veckor och nu jobbat några timmar/dag den senaste veckan. Men mitt jobb är stillasittande, på sin höjd att jag går till skrivaren eller lunchrummet. ;) Och när jag väl kommer hem är jag helt slut så då blir det sängen ett par timmar. Får kanske försöka röra på mig lite mer trots att det gör ont? När jag var gravid med barn nr 2 så hade jag hemsk foglossning, men den kom senare. Då pluggade jag så var ju mycket stillasittande då också, kanske det som är problemet? Ska till sjukgymnasten precis innan påsk. Men hon sa att det finns inte så mycket att göra, mest saker man bör undvika, typ gå i trappor.

Hur nära inpå BF planerar ni att jobba? Med barn nr 1 hade jag tänkt jobba till 2 veckor innan. Men 4 veckor innan kände jag att nä jag orkar inte längre. Jobbade i butik då så svårt att ta det lugnt. Jag gick hem på fredagen och på måndagen satte det igång. Glad att jag iaf fick vara hemma några dagar. :) Med barn nr 2 var jag föräldraledig så då behövde jag inte planera.
    Jag har tänkt jobba till v 32. Hade tänkt jobba längre men eftersom jag jobbar natt inom vården och känner att familjen blir lidande hemma av att jag är så trött och grinig hela tiden så tror jag att jag slutar jobba då.
Svar på tråden Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt