Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt
Curlingmorsan- kul att du fick se bebben! Vilken v var du i?
Curlingmorsan- kul att du fick se bebben! Vilken v var du i?
Jag förstår verkligen er som gråter!! Jag var på utbildning i helgen och grät och grät och grät. I och för sig är det inte så konstigt för varje gång jag reser påminns jag om min syster. När jag flyger och ser stjärnorna och känner mig nära himlen. Min ett år yngre syster (enda syskon) begick självmord för snart ett år sedan i en skog. Hon lämnade en flicka på ett år efter sig och lämnade mig med massa ouppklarade saker och känslor och skuld och allt. Sorgen kommer och går men nu när jag är gravid, med alla hormoner, så kom sorgen med Full kraft. Jag trodde jag såg henne i tunnelbanan... Det var såklart inte hon men sen dess har jag bara grinat och ALLT känns hopplöst. Tusen ggr tyngre sorg nu med söka hormoner. :( det är skillnad på att det går lång tid mellan att höras... Och att man tänker att "det där löser vi sen" och att inse att vi ALDRIG kommer kunna reda ut och prata och krama om varandra igen... Ursäkta hörni... Massa hormoner väcker känslor.
Misslina- vilken v är du i? Mitt illamående kom i v 6. Blir än så länge värre... Och hormonerna svänger! Fy vad jag har bråkat och varit på dåligt humör. Är det vanligt?
Idag var jag på inskrivning på mvc. Känns lite verkligare nu när man får med sig kostråd och bebis-boken.:) kul även om man har barn sen innan!
Och nu är KUB inbokat. Ska på ultraljud om 4 v. Känns dom en evighet dit! Jag får åka 4 h dit för det finns inte i mitt landsting,
Jag får ta blodprov här hemma, de skickar en remiss, det ska jag ta om ca 2 v och så blir det vul om 4 v. Ja 4 h är långt... Och det är enkel väg!!!! Så 8 timmar tur och retur. Då hoppas man på bra resultat iaf. Det kändes så konstigt på inskrivningen idag för min bm är yngre än mig och har barn på samma dagis, så vi kommer ses där varje dag. Hmm. Men det funkar väl. Bara konstigt när hon ställer frågor om hur man mår/ mått och alkohol-vanor etc. Jag berättade ju att jag mått jätte dåligt senaste året pga syrrans självmord och det kändes egentligen för "privat" att ta med ngn sim man möter i hallen på dagis. Samtidigt måste ju min bm veta att det HAR varit tufft... OM jag skulle få någon värre svacka senare. Hon har ju tystnadsplikt men det kändes ändå utlämnande,
Har någon fler känningar av "mensvärk" än? Är i v 9 och nu har "mensvärken" kommit tillbaka....
Stackars er som kräks så... Jag mår illa men inte SÅ illa. Det går upp och ner över dagen men jag har hållet mig från att spy- fast det är nära flera ggr/dag. Jag somnar förd åtta på kvällarna för att jag är då trött och illamående. I morgon går jag in i v 10. Det känns som att tiden går fort nu,
MysTess- jag förstår din oro! Vad jobbigt för er. Jag ska göra kub om 3 v och har aldrig gjort det förr, och är också nervös. Var det nackspalten som var för bred eller blodvärdet som orsakade resultatet? Håller tummarna att allt ändå går fint med ert pyre.
Hej tvimama- välkommen! Då är vi lika långt gångna!! Fast jag plussade en månad innan dig nästan:)
Hur mår ni alla? I morgon går jag in i v12 och illamåendet och tröttheten har börjat bli bättre..:) om 11 dgr har jag kub ultraljudet. Spännande och nervöst. Lämnade blodprov i v.
Ni som gjort kub- får man svaret samma dag som man gör ultraljudet? Jag tog blodprov för 2 v sen och ska på ultraljud på tis. Får man svar på riskerna då och på plats? Varför ska man inte kissa innan? Och gör de vul eller ul på magen? Många frågor här...:)
Hur är magen för er? Jag är i v 13 nu och i 4-5 v har magen varit en riktig ballong-mage! Helt svälld! Så himla jobbigt, tror ni det är normalt? På natten kan jag känna livmodern när jag vaknar och behöver kissa, men inte annars. På natten blir det som en liten bulle där. Hur är era bebismagar?
MysTess- börjar det närma sig foster vattensprovet för er nu? Hur känns det? Har det varit jobbiga veckor eller försöker du/ni tänka positivt?
Curlingmorsan- jag köpte också vagn tidigt med förra barnet. Typ i v 16... Kul!
I morgon har jag KUB och nu är jag SÅ orolig att bebisen dött. Att vi får veta det då. En gång för några år sedan på ett ul i v 11-12 fick vi veta att bebisen hade varit död sen v 6-7. Så orolig. Som alla andra såklart. Vi åker 25 mil enkel väg för att göra KUB så det blir en lång resa.
Allt gick bra! Är i v 12+5 och bebisen rörde på armar och ben. Nackspalten på 1,4mm och bra blodvärde. Risk för DS ca 1 på 5700 (mot 1 på 282 som det "borde" vara pga ålder), och trisomi 18 risk 1 på 14 000 ca samt trisomi 13 mindre risk än 1 på 20 000! Så allt gick bra!!!!
Välkommen Kary!
Curlingmorsan- jag har tre barn sen innan och barn nr 2 var en pina pga foglossning. Smög fram i v 15-16,blev allvar v 20 ca. Men barn nr 3 blev bättre. Pga att jag rörde mig mer. Fick som du: känningar tidigt men det gick tillbaka då jag hade ett jobb dör jag rörde mkt på mig. Det räddade mig! Med barn nr 2 jobbade jag mkt stillasittande. Kanske ngt att prova??? Nu börjar den värsta tröttheten släppa och det värsta illamåendet. Även om jag lägger mig tidigt. Längtar tills jag får en "riktig" mage för nu (v 14) ser jag bara lönnfet ut..:) har alltid fått stor mage så jag hoppas den snart börjar växa.