• Yr mamma

Nätdejta var?

Ok, var ska man börja om man nu vill börja nätdejta? Är full av fördommar och föruttfattade meningar om dejting på nätet . Vet att många träffat bra folk och stora kärlekar via nätet men har ändå stora betänkligheter över hur mycket tid det verkar ta att skilja agnarna från vetet.

Har någon bra tips och råd var man träffar seriösa frånskilda pappor?

• Svar på tråden Nätdejta var?
  • äldreochklokare

rekommenderar att ta en site man måste betala lite på. HP är gratis men det är en massa konstigt folk på gratissiterna, folk som bara "testar" eller inte tycker de har råd att betala ett par hundralappar, folk som bara är ute efter lite kul och inget seriöst. 

Det kan finnas konstigt folk överallt men min erfarenhet är att skippar man gratissiterna slipper man tex tramsiga ungdomar som testar och ljuger om sin ålder osv. 
    För min del fann jag lyckan genom Mötesplatsen :)

• Annaspilar
    äldreochklokare skrev 2016-01-12 20:17:56 följande:

rekommenderar att ta en site man måste betala lite på. HP är gratis men det är en massa konstigt folk på gratissiterna, folk som bara "testar" eller inte tycker de har råd att betala ett par hundralappar, folk som bara är ute efter lite kul och inget seriöst. 

Det kan finnas konstigt folk överallt men min erfarenhet är att skippar man gratissiterna slipper man tex tramsiga ungdomar som testar och ljuger om sin ålder osv. 
    För min del fann jag lyckan genom Mötesplatsen :)

Man kan betala på HP också. Den sajten har för båda delarna. :)
  • Yr mamma

Vad spännande???? såg en site som heter singelföräldrar.se och nextlove som verkar riktat in sig på just skilda föräldrar. Nu när man själv är på andra sidan så att säga, skild med barn så känns det helt plötsligt attraktivt med män med samma erfarenhet. Känner mig fortfarande lite blyg för att lägga ut bild till allmän beskådan. Lite genant känns det ju att söka kärleken????

• Stolt Farsa

match.com är det väldigt många registrerade. Normalt är det ca 60 000 online samtidigt. Så sannolikheten att hitta någon där är nog högre än på andra sajter. Eftersom du är tjej/kvinna och har en bra bild så kommer du får väldigt många mail från killar.

• Yr mamma

Jag tycker ju att det vore genant att ligga ute med bild. Då kan ju alla barnens kompisars singelföräldrar se att man blivit desperat. Det känns lite så. Det är ju kanske inget fel att vara kärlekstörstande men Jag har helt plötsligt hamnat i ett läge där jag inser att jag skulle tagit tag i det här för länge sedan. Från att känna mig nyskild känner jag mig som fullständigt desperat. Från en dag till en annan. Mötesplatsen och match säger ni. Ska man vara inne på flera samtidigt eller börjar man med en site? Nu känner jag mig riktigt taggad

• Yr mamma

Jag tycker ju att det vore genant att ligga ute med bild. Då kan ju alla barnens kompisars singelföräldrar se att man blivit desperat. Det känns lite så. Det är ju kanske inget fel att vara kärlekstörstande men Jag har helt plötsligt hamnat i ett läge där jag inser att jag skulle tagit tag i det här för länge sedan. Från att känna mig nyskild känner jag mig som fullständigt desperat. Från en dag till en annan. Mötesplatsen och match säger ni. Ska man vara inne på flera samtidigt eller börjar man med en site? Nu känner jag mig riktigt taggad!

• Stolt Farsa
    Yr mamma skrev 2016-01-12 21:57:22 följande:

Jag tycker ju att det vore genant att ligga ute med bild. Då kan ju alla barnens kompisars singelföräldrar se att man blivit desperat. Det känns lite så. Det är ju kanske inget fel att vara kärlekstörstande men Jag har helt plötsligt hamnat i ett läge där jag inser att jag skulle tagit tag i det här för länge sedan. Från att känna mig nyskild känner jag mig som fullständigt desperat. Från en dag till en annan. Mötesplatsen och match säger ni. Ska man vara inne på flera samtidigt eller börjar man med en site? Nu känner jag mig riktigt taggad

Nu kan jag bara tala för mig själv men jag skulle aldrig skicka mail till en tjej som inte har bild. Ute i verkliga livet så går ju inte folk omkring med mask direkt. Folk vill ha något att relatera till. Se till att ta en bild du kan stå för och lägg upp den tillsammans med en bra profiltext. Jag LOVAR att killar kommer höra av sig.
  • Annaspilar
    Yr mamma skrev 2016-01-12 21:57:22 följande:

Varför skulle det vara desperat? Förtjänar inte alla kärlek och omtanke? Jag tycker du ska satsa för det är du värd.
  • Ful Anka
    Yr mamma skrev 2016-01-12 22:03:36 följande:

Jag tycker ju att det vore genant att ligga ute med bild. Då kan ju alla barnens kompisars singelföräldrar se att man blivit desperat. Det känns lite så. Det är ju kanske inget fel att vara kärlekstörstande men Jag har helt plötsligt hamnat i ett läge där jag inser att jag skulle tagit tag i det här för länge sedan. Från att känna mig nyskild känner jag mig som fullständigt desperat. Från en dag till en annan. Mötesplatsen och match säger ni. Ska man vara inne på flera samtidigt eller börjar man med en site? Nu känner jag mig riktigt taggad!

Det är väl just genant som de flesta inte tycker att det är. Konstigt nog.
    Äh, ta på dig ett par solbrillor och ta ett par bilder, det gör ju så många andra. Vad du än gör, lägg inte huvudet på sned bara.... 
    This is my life and I don't care
  • Yr mamma
    Stolt Farsa skrev 2016-01-12 22:13:11 följande:

Nu kan jag bara tala för mig själv men jag skulle aldrig skicka mail till en tjej som inte har bild. Ute i verkliga livet så går ju inte folk omkring med mask direkt. Folk vill ha något att relatera till. Se till att ta en bild du kan stå för och lägg upp den tillsammans med en bra profiltext. Jag LOVAR att killar kommer höra av sig.

Jag förstår att männen skulle höra av sig men det att ha sin bild ute och sedan fritt för vem som helst att ta kontakt. Kommer inte ifrån känslan av objektifiering. Och att bli igenkänd. Är också lite rädd för idioter, råkat ut för några sånna när jag var yngre, män som blir besatta och inte respekterar ett nej. Varit med om ett antal sådana i verkliga livet och det har skrämt mig. Så att lägga ut bild känns för utlämnande tror jag.
  • Yr mamma
    Annaspilar skrev 2016-01-12 22:17:05 följande:

Varför skulle det vara desperat? Förtjänar inte alla kärlek och omtanke? Jag tycker du ska satsa för det är du värd.

Jag känner mig ganska dedperat. Har knappt haft sex på ett år. Men det är sant att alla förtjänar kärlek och att det ju inte är något fult i det.
  • Stolt Farsa
    Yr mamma skrev 2016-01-12 22:29:14 följande:

Jag förstår att männen skulle höra av sig men det att ha sin bild ute och sedan fritt för vem som helst att ta kontakt. Kommer inte ifrån känslan av objektifiering. Och att bli igenkänd. Är också lite rädd för idioter, råkat ut för några sånna när jag var yngre, män som blir besatta och inte respekterar ett nej. Varit med om ett antal sådana i verkliga livet och det har skrämt mig. Så att lägga ut bild känns för utlämnande tror jag.

Du gör självklart som du vill men dina chanser att träffa en bra snubbe kommer ju inte att öka direkt. Får du oanständiga mail från killar så ignorera dem bara. Svara inte ens på dem då tröttnar killarna
  • Annaspilar
    Yr mamma skrev 2016-01-12 22:31:26 följande:
    Jag känner mig ganska dedperat. Har knappt haft sex på ett år. Men det är sant att alla förtjänar kärlek och att det ju inte är något fult i det.
    Jag var ensam i 12 år innan jag träffade min sambo. Det är bara förutfattade meningar om att vara desperat bara för att man söker den rätta. Hur ska man finna den rätta om man inte söker aktivt?
  • Yr mamma
    Annaspilar skrev 2016-01-12 23:18:19 följande:

Jag var ensam i 12 år innan jag träffade min sambo. Det är bara förutfattade meningar om att vara desperat bara för att man söker den rätta. Hur ska man finna den rätta om man inte söker aktivt?

Du har helt rätt. Tack för peppen alla. Nu är jag igång!
  • Annaspilar
    Yr mamma skrev 2016-01-13 07:25:11 följande:
    Du har helt rätt. Tack för peppen alla. Nu är jag igång!
    Härligt :) Bara kul att hjälpa till.

Det är alldeles för mycket hat och för lite kärlek här i världen. Mer kärlek åt folket!! :D

Lycka till och jag håller tummarna för dig!! :D
Svar på tråden Nätdejta var?