• Marieo92

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej hej! Plusaade i fredags och har räknat fram till att jag är i vecka 6+0 så väntar också i september!????Blir mitt och min sambos första barn. Är fortfarande i "kan-inte-tro-det" fasen:) håller alla tummar och tår för att allt går vägen!

Vi valde att berätta för våran familj. Tänkte att ifall det skulle hända något så har man någon att vända sig till.

Det jag är lite orolig över är att jag inte har så många symtom. Uppblåst mage/förstoppning och liiite ömmande bröstvårtor. Borde jag vara orolig?:(

• Marieo92
    Fröken W skrev 2016-01-17 16:31:37 följande:

Spännande! Jag är också fortfarande i "är det på riktigt" stadiet :P

Är väldigt orolig för att det inte ska gå hela vägen...men jag hoppas att oron lägger sig.

Tror inte du behöver vara orolig över dina "icke symtom" men det är väl lättare sagt än gjort.

Eller hur! Man ska nog inte tänka för mycket helt enkelt, men det är ju som sagt lättare sagt än gjort :) skönt att ha någon/några att bolla med här iaf!

Håller alla tummar och tår för att det går vägen! :)
  • Marieo92
    Fröken W skrev 2016-01-17 15:07:21 följande:

Åh vad spännande!

Jag plussade igår, första barnet. Det känns så overkligt men fantastiskt.

Tänkte ringa mvc i veckan...eller när gör man det?

Osäker hur långt in i graviditeten jag är eftersom min mens varit så oregelbunden senaste 1,5 året. Men bör ligga runt äl+17 idag.

Symtom är väl lite molande värk, typ lätt mensvärk, svullen över mage och bröst, ömma bröst, trötthet.

Än så länge är det bara jag och sambon som vet... Tänker nog inte berätta för någon annan före v.12 förutsatt att jag mår bra. Men samtidigt vill man ju gärna dela med sig av sin lycka.

Hur gör ni andra?

Jag har skrivit till mcv att jag önskar tid för inskrivning så det är nog inte fel om man kontaktar dom redan nu, för tror inskrivningen brukar ske i runt vecka 8, då hinner du få en tid. :)
  • Marieo92
    sandiepie skrev 2016-01-17 20:03:39 följande:

Hej! Stort grattis till plusset! :)

Själv är jag i vecka 6 idag! 5+1 och jag känner mig inte gravid överhuvudtaget, hahaha! Har endast ömmande bröst, dom är tunga och jobbiga bara..

Jag får se om symtomen drar igång nästa vecka eller jag får en skonsam start :) Min väninna är i vecka 22 och hade fruktansvärda första veckor med illamående och kräkningar. Så det känns som jag är lite bortskämd just ju, men peppar peppar! De kommer kanske som en käftsmäll ;)

Ha en underbar söndagskväll! :)

Skönt att veta att man inte är ensam om att vara nästan helt symtomfri????man får väl va glad för att man slipper de jobbiga symtomen. Men det är som du säger man känner knappt att man är gravid????.
  • Marieo92
    Fröken W skrev 2016-01-20 20:38:17 följande:

Hörni, hur räknar man...

6+6 sedan 6+7? Och efter det 7+0?

Är det så det funkar?

5+6 (5 hela veckor och 6 dagar in i vecka 6) och sen 6+0 när det har det gått 6 hela veckor. Och sen när man går in i vecka 7 blir det 6+1. Tror jag! Jag är exempelvis inne på tredje dagen i sjunde veckan då skriver man 6+3.
  • Marieo92
    fotbollsmorsan skrev 2016-01-21 07:45:22 följande:

Var hos barnmorskan igår och de räknar inte som de flesta appar gör. Jag trodde jag var i v6 men är i 5+4 och de räknar endast färdiga veckor. Alltså inte att man är inne i veckan efter. Kan vara bra att veta då det blir en liten käftsmäll när man får backa en vecka. Så lika bra att räkna som de gör på en gång! Kram på er

Men det betyder ju att du är 4 dagar in i v6 :) det har gått 5 hela veckor och 4 dagar in i v6.
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)