Anonym (sophh) skrev 2016-02-27 11:03:38 följande:
Har nåt ja inte kan släppa, hoppas nån kan svara! :) Plussade för lite över två veckor sen, ökande plus därefter, Senaste mens 30 jan.
Min mens ska egentligen komma om nån/nåra dar, och helt plötsligt för ett par dar sen när jag skulle testa igen så har mina tester blivit svagare. Har inte haft tecken på missfall. Och helt plötsligt igår så vaknade jag med ömma bröst, undrar om de kan hända att min kropp är inställd på att mensen egentligen ska dyka upp snart, om de kan vara anledningen till svagare tester, om HCG sjunker vid tillfället man egentligen ska ha mens?
Ja är i v 5 skulle jag tro. Har 35-40 dagars cykel.
Snälla kan flera svara om era erfarenheter eller vad ni tror ? Kram!
Jag har egentligen inget svar på din undran, men vill ändå tillägga att man bör vara "försiktig" med att testa efter man fått ett tydligt plus. Jag är gravid för första gången och har haft svårt att sluta testa, jag vill ju se att det verkligen är sant. Men ibland är testen betydligt svagare än tidigare och då blir man ju jättenervös för att något ska vara fel.
Är det ett tidigt missfall på gång så visar det sig så småningom utan att man testar som en galning. Det finns ju inget man kan göra för att förhindra ett missfall så här tidigt.
Men sen har jag också läst att det inte är ovanligt att få en blödning kring när man annars skulle haft mens.
Angående de ömma brösten så var mina jätteömma v. 4-5. Jag är i vecka 11 nu.
Så, försök att inte oroa dig (även om jag vet att det är typ omöjligt) och undvik att googla. Det gjorde bara mig ännu mer nojig. Sysselsätt dig med något du tycker är kul och gör inga fler grav.test.
Jag håller tummarna för att det går bra!