Inlägg från: fotbollsmorsan |Visa alla inlägg
  • fotbollsmorsan

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej! Också relativt nyplussad och går in i vecka 6 imorgon. Riktigt lyckliga här hemma =) fick ett missfall i oktober men lyckats bli gravid på första försöket båda graviditeterna så håller tummarna att Pyret vill stanna denna gång! Kram på er

• fotbollsmorsan
    hannisen81 skrev 2016-01-15 21:12:37 följande:

Åh grattis till plusset ???? ja de håller vi tummarna för! Man har ju viss oro men hoppas att de går vägen! Längtar till februari-mars ;)

Ja det gör jag med! Beräknad till 17 september enligt appen. Ska till barnmorskan på onsdag redan ?
  • fotbollsmorsan
    hannisen81 skrev 2016-01-15 21:29:30 följande:

Å ja en vecka efter dej då enligt appen 24 sept! Men tror ja blir ändrar till 26sept på ul :)

Jaha ska du?! Ja har inte ringt Mvc än! Ja kommer få tid för ul runt V8 så ja tror ja väntar in det först :)

Ja men jag tror bara det är hälsosamtal men ska boka in ett vul så fort jag kan! Vill så gärna höra ett litet hjärta slå :)
  • fotbollsmorsan

Jag vet inte om man behöver ha en speciell anledning till att få ett tidigt ultraljud. Iallafall inte hos en privat klinik där undersökning kostar runt 600 =) jag vill gärna ha ett tidigt ul för att om ett litet hjärta slår minskar risken för missfall avsevärt och jag kan njuta fullt ut! Dock känns denna graviditeten annorlunda än den förra.

• fotbollsmorsan

Jag gick in i v 6 igår och ville så gärna få ett fint kort på ett graviditetstest så jag tog ett nytt! (Lagom töntig) haha! När jag testa första gången fick jag 2-3 veckor med digitalt men nu stod det 3+ vilket var roligt att se. Det går framåt tjejer! Mysigt att få följas åt med er. Någon från Göteborg?

• fotbollsmorsan
    sandiepie skrev 2016-01-18 17:26:05 följande:

[=76243227][quote-nick]fotbollsmorsan skrev 2016-01-18 17:14:45 följande:[/quote-nick]Jag gick in i v 6 igår och ville så gärna få ett fint kort på ett graviditetstest så jag tog ett nytt! (Lagom töntig) haha! När jag testa första gången fick jag 2-3 veckor med digitalt men nu stod det 3+ vilket var roligt att se. Det går framåt tjejer! Mysigt att få följas åt med er. Någon från Göteborg?

Åh grattis! Det är verkligen INTE töntigt :) vi alla har nog antingen en bild eller sparat själva testet ;) jag har bild på mitt digitala test också :)

Jag är från Skåne!

[/quote]

Är så himla häftigt att se den texten ploppa fram! När jag visade testet för min sambo helt överlycklig så släppte han inte taget om det på länge. Sedan sa han, var kissade du nånstans då? Stackaren fattade inte att han gosade med kiss stickan! ;)
  • fotbollsmorsan

Hahaha! Dom är allt roliga ;) min sambo luktade av ren automatik på "kiss delen" haha. En sak jag reagerade över var att han jublade inte förens han såg det digitala testet, han litade inte på ett plus eller två streck.. Koko :P[/quote]

Jag tror allt detta är väldigt svårt att ta in för grabbarna, även för mig blev det tydligt när jag gjorde digitalt! Kändes mer äkta då =)

• fotbollsmorsan
    albedo skrev 2016-01-19 00:54:47 följande:

Jag har varit frestad att ta ett till digitaltest men vågar inte riktigt... Bor i västra Göteborg. =)

Vad roligt med någon från Göteborg! Var det nyligen du fick plus på stickan? =)
  • fotbollsmorsan

Var hos barnmorskan igår och de räknar inte som de flesta appar gör. Jag trodde jag var i v6 men är i 5+4 och de räknar endast färdiga veckor. Alltså inte att man är inne i veckan efter. Kan vara bra att veta då det blir en liten käftsmäll när man får backa en vecka. Så lika bra att räkna som de gör på en gång! Kram på er

• fotbollsmorsan
    Marieo92 skrev 2016-01-21 08:35:05 följande:

Men det betyder ju att du är 4 dagar in i v6 :) det har gått 5 hela veckor och 4 dagar in i v6.

Ja precis! Det är så man räknar, men enligt appar så tänker man att man är i veckan efter. Alltså bm sa till mig att jag är 5+4 och inte i v6 :)
  • fotbollsmorsan

Hej tjejer. Verkar bara vara jag som drabbats av extrem illamående. Ska till läkaren idag då jag inte ens får behålla ett glas vatten. Håller tummarna på att de kan hjälpa mig! Är helt slut :(

Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)