Lr85 skrev 2016-01-19 11:39:57 följande:
Har du berättat till pappan eller är du rädd för hur han kommer att reagera? Kanske han kan ändra sig?
Nä jag har inte berättat än. Vet inte riktigt hur jag ska göra det på bästa sätt via telefon. Han lär skrika abort, gjorde han när jag väntade vår 13 månaders. I flera veckor höll det på, han ville inte ens höra talas om graviditeten så länge det inte var abort det gällde :(. När jag sen talade om för honom hur jag mådde i det hela, runt v 12, så var det som att vända blad, han ändrade sig helt. Klappade på magen och grät på förlossningen. Så ja, abort är det jag väntar mig.
Var själv inne på abort från början, men mitt hjärta har ändrat sig. Har t.o.m börjat kika på syskonvagnar, jag som inte skulle det och jag vet även vilken jag vill ha.
Fick höra för ett tag sedan att hans mamma hade sagt åt honom att han måste skydda sig så det inte blir fler barn. Och nej, jag planerade inte fler heller. Men för mig är det inte självklart med abort. Däremot har jag tänkt att jag skulle ta mig dit på ett besök iaf. Men kan ju inte lova honom att jag kan genomföra den ändå. Men då måste jag på nått vis berätta för honom innan.
Våran 13 månaders blev till när jag hade cerazette den här gången visste han att jag ville sluta med minipillrena pga att jag fick problem med dom, men han ville inte det för att slippa använda kondom :(.
Så ja, det känns som det är mitt fel att jag blev gravid nu.