• Jossi91

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej!

Är gravid med första barnet som var oplanerat men ändå så välkommet. Jag plussade den 8/1, samma dag som mensen skulle kommit. Tre och en dag innan bim fick jag lite rosa flytningar vid toabesök och hade väldigt ömma bröst så misstänkte graviditet. Testade med morgonurin och fick ett plus inom en minut. Kunde knappt tro det så köpte ett till test och höll mig i vara tre timmar och fick plus på det också :) jag är nu i vecka 6 (5+6) om appen räknat rätt.

Ska till mvc den 8/2 för inskrivning.

De symptom jag känner nu är:

Ömma & spända bröst

Ömma bröstvårtor

Värk vid livmodern

Illamående som kommer och går

• Jossi91
    Jossi91 skrev 2016-01-19 11:15:07 följande:

Hej!

Är gravid med första barnet som var oplanerat men ändå så välkommet. Jag plussade den 8/1, samma dag som mensen skulle kommit. Tre och en dag innan bim fick jag lite rosa flytningar vid toabesök och hade väldigt ömma bröst så misstänkte graviditet. Testade med morgonurin och fick ett plus inom en minut. Kunde knappt tro det så köpte ett till test och höll mig i vara tre timmar och fick plus på det också :) jag är nu i vecka 6 (5+6) om appen räknat rätt.

Ska till mvc den 8/2 för inskrivning.

De symptom jag känner nu är:

Ömma & spända bröst

Ömma bröstvårtor

Värk vid livmodern

Illamående som kommer och går

Glömde skriva att jag är beräknad 13 september :p
  • Jossi91
    Anonym (Mamma till 3) skrev 2016-01-19 21:32:20 följande:

Någon mer som redan fått lägga undan sina vanliga byxor redan? Jag måste ha dom uppknäppta så investerade i gravidleggings istället. Knappgylfen på byxorna skär in i magen.

Jag använder mina vanliga byxor, men sp har jag även gått ner 3 kg pga av illamående och låg matlust :)
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)