• mona83

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Äsch jag dumpar min anonymitet (mamma till 3) .

Vart slänger man dom digitala testen? Har förut bara använt vanliga test. Men var ju tvungen att testa digitalt med nu. Även om det gjorde mig som ett stort frågetecken när 1-2 dök upp.

Men insåg att jag gillar vanliga test bättre, för där dyker resultatet upp mkt fortare. Orka vänta i ett par minuter på det

L.O.V.E
  • mona83
    Dagerman skrev 2016-01-20 07:00:37 följande:

Jag och mannen firade med att köpa en liten bodie igår. Kändes på något sätt mer verkligt och lättare att ta in. Jag tänker att oavsett vad som händer kommer inte ett litet plagg spela någon roll. Man blir nog varken mer eller mindre ledsen och det kanske är viktigt att få ta ut lite glädje i förskott. (Tänker på att egentligen inte köpa något innan v12 men oj vad svårt det var att förbli vid sina sinnesfulla bruk)

Hur tänker ni andra? Har ni köpt något? :)

Inte köpt nått än men funderar på att köpa dom där byxorna jag har suktat efter ett bra tag och min minsting var för stor med en stl för .
    L.O.V.E
  • mona83
    jevana skrev 2016-01-20 09:19:26 följande:

Har ni symptom? Lite molvärk till och från, lite illamående om jag låter mig bli hungrig och ömma bröst. Oroar mig dock över att ömheten i brösten kommer och går, idag ömmar endast det högra..!? Fjuttiga 4+3 i graviditetskalendern..

Har haft lite molvärk i magen och så molvärk från fogarna när jag ligger och sover. Så vaknar redan på nätterna.

Inget illamående än eller ömma bröst. Fast jag ammar fortfarande 13 månaders så det är svårt att avgöra känner jag.
    L.O.V.E
  • mona83
    Anonym (Gravid med nr3) skrev 2016-01-20 09:08:58 följande:

Jag känner av uppsvälld mage mot kvällen, så än kan jag ha mina jeans. Använder dock mest leggins. Leggins och tunika kommer man långt med.=)

När och hur kommer ni alla berätta för jobbet?

Hur mår ni alla nu? Själv mår jag bara bra, känner än brösten, kissar oftare, illamående får jag mer på kvällen. Svullen mage mot kvällen också.

Önskar jag hade jobb.

Jag mår bara bra. Lite tröttare än vanligt, mer kissnödig och mer hungrig.
    L.O.V.E
  • mona83

Får vi se vad det blir av det här. Såg ut att vara lite blod på pappret när jag torkade mig nyss.

L.O.V.E
  • mona83
    potatissoppa_ skrev 2016-01-20 14:44:49 följande:

Jobbig känsla. Men tänk på att det är vanligt att småblöda i början av graviditeter. Det behöver absolut inte betyda något. Var uppmärksam på kraftig mensvärk bara. Då menar jag kraftig i samband med blödningar.

Jo jag vet men man blir ju livrädd, trodde hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mig.

Men så kände jag efter lite och har inte ont eller så.

Har ett ma i v12 och en graviditet med 5 blödningar i bakom mig. Enligt mig så var ma värre än en förlossning :/.

Lär springa och kolla nu i tid och otid iaf om det blir nått mer :/.
    L.O.V.E
  • mona83

Usch vad nojig jag blev nu. Springer och kollar hela tiden. Har inte börjat blö mer och osäker på om det är färskt blod.

Är det skäl nog att göra vul för att stilla oron?

L.O.V.E
  • mona83
    sandiepie skrev 2016-01-20 18:21:44 följande:

Usch! Jag förstår dig! Jag tror definitivt inte att något är fel, eftersom du inte har ont? Men det är helt upp till dig, är du jätte orolig så boka tid för ul. Annars avvakta någon dag och se hur de blir, om de kommer mer blod eller ej. Inte roligt om man redan fått igenom sånt förut..

Nä jag har inte ens molvärk, så känner ingenting.

Min allra första graviditet slutade i ma v12, men då blödde jag massor och gjorde rejält ont.
    L.O.V.E
  • mona83
    sandiepie skrev 2016-01-20 18:52:24 följande:

Beklagar det du gått igenom! Nu låter det inte som att de är någon fara.. Men om du oroar dig så pass mycket att vardagen inte fungerar, så bör du kontakta bm så du kan finna sinnesro :)

Anonym (Gravid med nr3) skrev 2016-01-20 19:22:19 följande:

Men vad jobbigt. Men om du inte har kraftig mensliknande smärta och det inte blöder just nu så använts. Du kan ju alltid ringa till gyn för en undersökning. Jag önskar dig allt gott. Lycka till.

Det är säkert ingen fara, kan ju ha råkat rivit mig när jag torkade mig eller liknande.

Nojar säkert i onödan.

Sen har jag en sjukdom som ökar risken för mf tyvärr.

Men det vore skönt att få kolla upp det ändå. Men får man komma till gyn för det?
    L.O.V.E
  • mona83

Men vad jobbigt. Men om du inte har kraftig mensliknande smärta och det inte blöder just nu så använts. Du kan ju alltid ringa till gyn för en undersökning. Jag önskar dig allt gott. Lycka till.

Kommer fortfarande blod när jag torkar mig .
    L.O.V.E
  • mona83

Kommer fortfarande blod när jag torkar mig .
    sandiepie skrev 2016-01-20 21:15:30 följande:

Åh vad jobbigt!! Ring gyn imorgon och boka en tid! Säg att de är lite mer akut.

Ja, hoppas att dom vill kolla. Minns att när jag hade ma ville dom inte alls kolla, ringde i tre dagar innan jag fick komma då
    Annamartina skrev 2016-01-20 21:19:32 följande:

Hoppas på det bästa för dig!!

Tack
    L.O.V.E
  • mona83

Blir två långa timmar att vänta på att gyn ska ringa :/.

Blör fortfarande när jag torkar mig, syns inget i trosskyddet och har fortfarande inte att ont.

L.O.V.E
  • mona83
    SaWi skrev 2016-01-21 08:52:29 följande:

Hur mår du o hur går de? Tänker på dig! Kram

Har spänningshuvudvärk, annars är jag nervös som tusan. Väntar på att gyn ska ringa än.
    L.O.V.E
  • mona83

Så ledsen, jag fick inte ens komma och kolla upp det. Avvakta och ta ett nytt test om 3 veckor.

Inget nytt sa hon. Antingen är det ett mf eller bara en blödning. Inget som jag eller dom kan göra nått åt.

Nä det vet jag, men jag ville kolla upp det. Slippa gå och oroa mig eller om det nu är början till mf så hade jag fått veta det :(.

L.O.V.E
  • mona83

Inriktar mig på att det är mf så slipper jag den besvikelsen sen :(.

L.O.V.E
  • mona83
    Limpan80 skrev 2016-01-21 11:05:36 följande:

Hej, jag vill bara säga att jag haft en tidigt blödning, inte mycket men lite. Men det blev en fin bebis ändå och nu är han 4½ =) Lite uppmuntran iaf =D 

Tack för uppmuntran.

Känns som blödningen ökar och även om jag inte har ont så känns det ju kört. Rosarött blod utan klumpar. Hade ju velat kolla det idag så Haglunds släppa det sen
    L.O.V.E
  • mona83

En tanke slog mig precis. För ca två veckor idag, när jag egentligen skulle ha haft mensen så kände jag ägglossnings smärta. Ingen mens kom alltså. Igår var det alltså två veckor sedan. Men jag plussade ju förra veckan och sista mens 25 dec. Så igår var det alltså två veckor sedan.

Slog mig idag att blödningen är fruktansvärt lik min mens. Men hur? Kan väl inte ha mens bara sådär om man är gravid?

Blödningen har ökat lite i mängd under dagen och jag har fortfarande inte ont. Känt lite molvärk under dagen iofs. Men inga klumpar eller jätte ont. Blodet är ljusrött.

Blir jätte fundersam.

L.O.V.E
  • mona83
    Anonym (Gravid med nr3) skrev 2016-01-21 17:36:31 följande:

Min mans ex hade mensliknande blödning fram till månad 6. Så vissa kan ha blödning under graviditet.

Jag håller tumme för allt ditt bästa ????

Men hur ska jag veta när jag inte får komma till gyn? Tanken har funnits att gå till abortmottagningen för att göra vul den vägen. Men det känns ju hel knäppt att fejka att jag funderar på abort :/.
    L.O.V.E
  • mona83
    okt_bebban skrev 2016-01-22 01:31:10 följande:

Gynakuten Eller så kan man gå till en privat. All lycka!

Vet inte ens vart vi har sånt här i stan :(
    L.O.V.E
  • mona83
    SJL1985 skrev 2016-01-22 13:45:23 följande:

Grattis till er alla som plussat.

Jag är anonym Gravid med nr3. Kör med mitt presenationsnamn numera.

Hur går det med dig nu mona83?

Hoppas ni alla får en bra helg, själv ska jag jobba hela helgen.

Kom en klump förut när jag torkade mig, såg väldigt skum ut. Så misstänker det värsta :(. Annars tycker jag att jag blör väldigt lite för mf har lite molvärk, annars är det väl som förut.

Men ja, mf kanske är det bästa eftersom jag väntar på sköldkörtel operation nu i början på året.

Kändes bara som sista chansen försvann nu.
    L.O.V.E
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)