Inlägg från: Anonym (Gravid med nr3) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gravid med nr3)

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej,

Jag hoppar in här, då jag plussade i fredags. Är nu i vecka 5+2. Dock är min man inte helt på noterna om detta. Han vill ej ha en trea. Då kanske han inte skulle haft oskyddat med mig, då han vet att jag ej tål pupiller och kopparspiral. Vi ska träff en kurator på familjeplanering en på sjukhuset. Får se vad det ger.

Det jag är nojjig över är att jag börjar nytt jobb första mars.

Har ömma bröst som symptom, minskad matlust, spänningar i magen. Men sen inget mer.

Dagerman skrev 2016-01-19 10:35:37 följande:
    Grattis till pluset och hoppas det löser sig till det bästa för er! När ska ni få träffa kurator?

Önskar att jag fick minskad matlust också.. Vräker i mig i vanlig ordning. :'(
    Tack så mycket Dagerman. Vi träffade en kurator idag och det gick faktiskt riktigt bra. Nu känns allt återigen bara toppen. Om allt går vägen så är det bf 17 september.
    Anonym (Mamma till 3) skrev 2016-01-19 11:24:30 följande:
    Är lite i samma sits här. Kom in på att skaffa en till för ett tag sedan och särbon sa att han inte vill ha en till att han är nöjd som det är nu. Men han skyddar sig inte, det är tydligen min uppgift trots att han vet att jag fick problem med blodådror som svullnar och sen spricker under huden av mina minipiller. Började noja över proppar :/. Gör rätt ont. Sa till honom att jag borde sluta med pillrena, men han tyckte jag skulle fortsätta :/. Så mkt brydde han sig om min hälsa :/.

Nu är jag gravid i v7 enligt app och vet inte vad jag ska göra.
    Grattis till dig Mamma till 3. Du ska veta att det är ABSOLUT inte ditt fel att du nu är gravid i v.7. Din särbo får faktiskt skylla sig själv om han inte kan styra sin kåthet utan att använda skydd. Vilket jag även sagt till min man, då jag inte kan äta p-piller, mini-piller osv...

Anonym (Mamma till 3) skrev 2016-01-19 21:32:20 följande:

Någon mer som redan fått lägga undan sina vanliga byxor redan? Jag måste ha dom uppknäppta så investerade i gravidleggings istället. Knappgylfen på byxorna skär in i magen.

Jag känner av uppsvälld mage mot kvällen, så än kan jag ha mina jeans. Använder dock mest leggins. Leggins och tunika kommer man långt med.=)

När och hur kommer ni alla berätta för jobbet?

Hur mår ni alla nu? Själv mår jag bara bra, känner än brösten, kissar oftare, illamående får jag mer på kvällen. Svullen mage mot kvällen också.
    Dagerman skrev 2016-01-20 07:00:37 följande:

Jag och mannen firade med att köpa en liten bodie igår. Kändes på något sätt mer verkligt och lättare att ta in. Jag tänker att oavsett vad som händer kommer inte ett litet plagg spela någon roll. Man blir nog varken mer eller mindre ledsen och det kanske är viktigt att få ta ut lite glädje i förskott. (Tänker på att egentligen inte köpa något innan v12 men oj vad svårt det var att förbli vid sina sinnesfulla bruk)

Hur tänker ni andra? Har ni köpt något? :)

Vi har inte köpt något ännu. Har mycket i klädesväg från barn 1 & 2. Men när jag känner mig mer gravid kommer jag inte kunna hålla mig från att shoppa till bebis. Men små spanar på blocket efter saker gör jag =)
    jevana skrev 2016-01-20 09:19:26 följande:

Har ni symptom? Lite molvärk till och från, lite illamående om jag låter mig bli hungrig och ömma bröst. Oroar mig dock över att ömheten i brösten kommer och går, idag ömmar endast det högra..!? Fjuttiga 4+3 i graviditetskalendern..

Jag har lite ömma bröst, kissar lite oftare än normalt, men annars dagtid har jag inte speciellt mycket symptom. mer på kvällen då blir magen uppsvälld och illamåendet kan komma då

Känner mig inte speciellt gravid, men ska inte ropa hej ännu, jag är idag i v.5+3 enligt senaste mens, så om några dagar kan allt bara slå till som ett brev på posten. Eller så får jag en lugn och smidig graviditet. Det är verkligen som ett lotteri detta, man vet aldrig vad man får för symptom.

Med min första mådde jag illa, men kräktes inte så extremt mycket. Med barn nr2 så kom illamåendet snabbt och jag kräktes rätt mycket fram till ca v.21. Dock så kräktes jag ej varje dag. Tack och lov.
    SaWi skrev 2016-01-20 09:35:34 följande:
    Ja har redan berättat för min chef. Vet att de e väldigt tidigt men har redan foglossning. Förra gången va ja sjukskriven innan vi 12.
    Men aj aj, stackare som redan nu åkt på foglossning :-/ hoppas du får en smidig och lätt graviditet i övrigt. Foglossning är så jäkla hemskt.
    mona83 skrev 2016-01-20 17:53:27 följande:

Usch vad nojig jag blev nu. Springer och kollar hela tiden. Har inte börjat blö mer och osäker på om det är färskt blod.

Är det skäl nog att göra vul för att stilla oron?

Men vad jobbigt. Men om du inte har kraftig mensliknande smärta och det inte blöder just nu så använts. Du kan ju alltid ringa till gyn för en undersökning. Jag önskar dig allt gott. Lycka till.
    mona83 skrev 2016-01-21 17:33:18 följande:

En tanke slog mig precis. För ca två veckor idag, när jag egentligen skulle ha haft mensen så kände jag ägglossnings smärta. Ingen mens kom alltså. Igår var det alltså två veckor sedan. Men jag plussade ju förra veckan och sista mens 25 dec. Så igår var det alltså två veckor sedan.

Slog mig idag att blödningen är fruktansvärt lik min mens. Men hur? Kan väl inte ha mens bara sådär om man är gravid?

Blödningen har ökat lite i mängd under dagen och jag har fortfarande inte ont. Känt lite molvärk under dagen iofs. Men inga klumpar eller jätte ont. Blodet är ljusrött.

Blir jätte fundersam.

Min mans ex hade mensliknande blödning fram till månad 6. Så vissa kan ha blödning under graviditet.

Jag håller tumme för allt ditt bästa ????
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)