Inlägg från: sandiepie |Visa alla inlägg
  • sandiepie

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej! Stort grattis till plusset! :)

Själv är jag i vecka 6 idag! 5+1 och jag känner mig inte gravid överhuvudtaget, hahaha! Har endast ömmande bröst, dom är tunga och jobbiga bara..

Jag får se om symtomen drar igång nästa vecka eller jag får en skonsam start :) Min väninna är i vecka 22 och hade fruktansvärda första veckor med illamående och kräkningar. Så det känns som jag är lite bortskämd just ju, men peppar peppar! De kommer kanske som en käftsmäll ;)

Ha en underbar söndagskväll! :)

• sandiepie

Tjejer! Jag vet inte riktigt hur man svarar specifikt på någons inlägg/svar :/

Man räknar sin graviditet från första dagen i sista mensen och det var den 13:e december för mig, mens mellan den 13:e och den 18:e, hade ägglossning den 26:e december och är nu gravid. Enligt kalkylator så är jag i vecka 6, alltså 5+1 idag :)

Skönt att slippa symtom, men samtidigt går det stunder under dagen då man glömmer bort att man ens är gravid ;p haha! Brösten tar kål på mig dock.. och dom är i storlek S men känns som storlek XL just nu.

• sandiepie
    Linda b1986 skrev 2016-01-17 21:48:58 följande:
    Skumt vi har samma bf men jag är bara i vecka 5 (4+6) :)
    Nu hittade jag hur man "svarar" :D haha. Man räknar ju första dagen i sista mensen. Alltså räknar jag från den 13:e december :)
  • sandiepie
    Fröken W skrev 2016-01-17 15:07:21 följande:

Åh vad spännande!

Jag plussade igår, första barnet. Det känns så overkligt men fantastiskt.

Tänkte ringa mvc i veckan...eller när gör man det?

Osäker hur långt in i graviditeten jag är eftersom min mens varit så oregelbunden senaste 1,5 året. Men bör ligga runt äl+17 idag.

Symtom är väl lite molande värk, typ lätt mensvärk, svullen över mage och bröst, ömma bröst, trötthet.

Än så länge är det bara jag och sambon som vet... Tänker nog inte berätta för någon annan före v.12 förutsatt att jag mår bra. Men samtidigt vill man ju gärna dela med sig av sin lycka.

Hur gör ni andra?

Du kan ringa Mvc när du vill, jag ska kontakta dom i vecka 7-8 tänkte jag. Är i vecka 6 nu.

Vi berättade för mina föräldrar att vi planerar barn, så det kom naturligt att berätta för dom när vi plussade. Vi berättade även för våra närmsta vänner häromdagen, då dom också väntar barn. Resten får överraskas i vecka 11-12 tänkte vi :)
  • sandiepie
    Dagerman skrev 2016-01-18 13:48:50 följande:

Hej och grattis till alla här i tråden!

Fick mitt plus imorse, kan fortfarande inte fatta det.

Tycker att jag har haft koll på hur man räknar men nu blev jag plötsligt förvirrad. Vill någon hjälpa mig räkna vilken vecka jag är i?

Senaste mensens första dag: 15dec

Rätt säker på ägglossning den: 30dec

Tack på förhand! :D

Grattis!! Enligt vad jag kan räkna ut så är du i gravid vecka 5, alltså 4+6 :) ladda ner en gravid app, finns en hel del att välja på. Där kan du skriva in datum när du hade mens osv, så räknar den ut åt dig :) där finns även rolig och ny information om både dig och bebisen för varje vecka som går!
  • sandiepie
    Dagerman skrev 2016-01-18 16:26:47 följande:

Tack så mycket! Och tack för att du tog dig tid att räkna åt mig :)

Det ska jag definitivt göra, någon särskild app som rekommenderas? Ska genast kika runt lite. :)

Ingen fara! :) jag använder Gravidguiden, den tillhör familjeliv.se så den länkar snabbt in här på forumet. Sen har jag Gravid & Baby, de är i princip samma. Men jag tycker att Gravidguiden ger mer information :)
  • sandiepie
    LiaMirjam skrev 2016-01-18 16:32:25 följande:

Hej tjejer!

Plussade i torsdags, 14/1!! Lycklig!

Jag är i vecka 6(5+0) bf 18/9.

Trött, och lite som mensvärk men tack och lov inge illamående än????.

Detta är min första graviditet och jag hoppas att allt ska gå vägen trots diabetes..

Imorgon ska jag till mvc på inskrivning!

Stort grattis!! Visst är de spännande?! Galen känsla. Detta är min allra första graviditet så vet inte alls vad som väntar :) Men jag hoppas innerligen för din skull att diabetesen inte blir något hinder eller gör det jobbigare.. Lycka till med allt ???? vi har samma bf! Yay!
  • sandiepie

[=76243227][quote-nick]fotbollsmorsan skrev 2016-01-18 17:14:45 följande:[/quote-nick]Jag gick in i v 6 igår och ville så gärna få ett fint kort på ett graviditetstest så jag tog ett nytt! (Lagom töntig) haha! När jag testa första gången fick jag 2-3 veckor med digitalt men nu stod det 3+ vilket var roligt att se. Det går framåt tjejer! Mysigt att få följas åt med er. Någon från Göteborg?

[/quote]

Åh grattis! Det är verkligen INTE töntigt :) vi alla har nog antingen en bild eller sparat själva testet ;) jag har bild på mitt digitala test också :)

Jag är från Skåne!

• sandiepie
    fotbollsmorsan skrev 2016-01-18 17:29:22 följande:

Åh grattis! Det är verkligen INTE töntigt :) vi alla har nog antingen en bild eller sparat själva testet ;) jag har bild på mitt digitala test också :)

Jag är från Skåne!

Är så himla häftigt att se den texten ploppa fram! När jag visade testet för min sambo helt överlycklig så släppte han inte taget om det på länge. Sedan sa han, var kissade du nånstans då? Stackaren fattade inte att han gosade med kiss stickan! ;)[/quote]

Hahaha! Dom är allt roliga ;) min sambo luktade av ren automatik på "kiss delen" haha. En sak jag reagerade över var att han jublade inte förens han såg det digitala testet, han litade inte på ett plus eller två streck.. Koko :P
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)