Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
Hoppar också in! Plussade också i tisdags;D
Hoppar också in! Plussade också i tisdags;D
För mig spelar det stor roll vilken relation man har. Jag bara måste berätta för min mamma och för mina systrar;) sen får resten vänta till v efter v 12:)
Grattis alla plussare! :) sååå roligt att få vara med i gänget - äntligen! Jag är i v. 8 och plussade själv för ca. 2 veckor sen. Jag är enormt lycklig.. Men en hel del molande värk i magen, onda bröst, illamående, väldigt trött och extremt täppt i näsan!! Har även lite konstig smak i munnen från och till.
Har inte talat om för så många ännu.. Vet inte när det är dags att tala om för sina föräldrar? Någon som kan ge lite tips? Någon annan som har en mamma som brukar noja och oroa sig? Skönt att hitta den här tråden och att kunna få prata av sig om alla sina funderingar!
Är det nån som känt sig gravid första veckan sen har livmodern "lugnat" sig lite?? Känner mig inte gravid alls idag... Hansbrännan och alla mindre sköna symtom är borta. Mina bröst fortsätter dock att växa;) och jag känner att det händer saker i min kropp så att säga. nån mer som upplevt detta?
Äta extra tillskott med folsyra varje dag, gärna gravidvitaminer. Träna och äta bra:) kul att vi är så många nu;) jag är 30 år i år. Men har längtat efter barn sen jag var 23;)
Hej! Fick reda på igår att jag var gravid vecka 4+2, är bara 20 år gammal och har väl inte riktgt bearbetat detta än och är väl även lire orolig eftersom jag blev gravid med dagen efter pillret norlevo 1,5mg.
Men denna tråd är intressant att läsa och ska bli kul att följa er alla, men är det bara jag som är så ung som 20 som väntar sin första? :)
PS; vad bör jag tänka på? Vad bör jag göra?
Jag har slutat äta blodigt kött;) annars äter vi väldigt bra. Tränar ca 4-7 ggr i veckan och det ska jag fortsätta med till kroppen säger ifrån.. Tänker annars på att ta folsyra varje dag.
Utan att försöka spama tråden nu med tusen inlägg på raken... En fråga till alla:
Sen ni fick plus, har ni ändrat några vanor och hur har det gått? :)
Jag slutade röka samma dag, gick förvånandsvärt bra. Försöker tänka på mer hälsosam mat och mer ekologiskt, bytt ut läsk m.m mot vatten.
Så vad har ni gjort? Vad trodde ni att ni skulle ändra/göra annorlunda som ni kanske inte gjorde trots alls?
Motionera lovade jag mig själv att göra.. Erhm.
Ja de känns inte så bra iaf.. Idag har jag ont i brösten igen och molvärk, eller mer att det drar i ljumskarna. Men mitt dåliga humör är som borta...... Känns lite som att progesteronet har dykt! Känns inte bra...
Hade också värsta mensvärken mer eller mindre hela tiden i en dryg vecka, nu har det avtagit, bara lite ibland och brösten är mindre ömma. Har smårapat konstant de senaste dagarna men idag har jag inte känt av ett skvatt förutom lite ömma bröst. Behöver jag säga att det oroar mig....... :S
Hur skickar man pers PM här på familjeliv?
Ni som vill vara med i FB-gruppen skicka er mail till mig. Antingen i tråden eller i PM :))
Jag har mailat dig men inte fått nån länk?
Skicka ett mail till mig :) jennymariaandersson@live.se