• Ellie82

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Jag plussade i morse! Skulle haft min mens igår. I vilken vecka är man då?

Hur mår ni andra? Jag har världens halsbränna och mår lite illa. Är livrädd att det ska bli värre. Åker till gran canaria om en månad och vill inte vara dålig då :(

• Ellie82
    ikna skrev 2016-01-23 19:48:32 följande:

När började din senaste mens? Alltså första dagen på senaste mensen.

24e december. På julafton :)
  • Ellie82
    ikna skrev 2016-01-23 20:34:17 följande:
    Då bör du ha bf 28/9 och idag vara i v 5 (4+2), jag har 29/9 då jag fick min mens 25 dec och är också i V 5 fast 4+1 :)
    Vad roligt!  Tack!  Glad

Hur mår du?!  Vad har du för symtom?
    Jag har sån fruktansvärd halsbränna och är konstant hungrig samtidigt som jag mår illa.  Är så rädd för att gå till jobbet på måndag och att illamåendet då ska vara värre.  Vill inte behöva berätta redan :(

Känner mig också helt dimmig i huvudet. Som att jag inte sovit på en vecka
  • Ellie82
    danosani skrev 2016-01-23 20:36:31 följande:

Hej! Grattis till er allihop!

Plussade förra veckan, är i v 6 nu med BF ca 20 september. Har ömma bröst och tappad matlust, samt en liten smygande växtvärk över magen.

Jag fyller 26 snart, detta är mitt tredje barn. Har ett barn fött 2008 (september, hoppas innerligt att hon får behålla sin födelsedag för sig själv...) och ett barn fött 2011. Fick även ett missfall i juli 2015, men nu hoppas vi på bebis! :)

Har inte läst hela tråden, finns det nån fb-grupp att snacka i?

FB grupp hade varit roligt!  :)
  • Ellie82
    ikna skrev 2016-01-23 20:50:01 följande:
    Inga problem, finns en app du kan ladda ner. Den är superbra!

Jag är otroligt trött, småhungrig, mår lite illa när jag kör främst, halsbränna, ömma bröst, svullen mage och täppt i näsan och snorig om vartannat.

Halsbrännan och illamåendet kan man avhjälpa något med att käka små måltider ganska ofta, ät många små mellanmål :)
    Vad heter appen? :)

Känns som jag äter hela tiden för att lindra halsbrännan. Kommer bli jobbigt på måndag på jobbet.
  • Ellie82
    Sofvid7 skrev 2016-01-24 05:50:16 följande:

Vi åker dit den 4:e mars :) Hoppas du mår bra när nu åker...

Men vad kul!! ????

Är inte du orolig att du ska må dåligt på resan eller att nåt skall hända som tex missfall? Vilken vecka kommer du vara i då?

Vart på gran canaria ska ni? ????
  • Ellie82
    Jennymariaa skrev 2016-01-24 09:46:21 följande:

Man kan bjuda in till en hemlig grupp genom sin mail :)

Ni får gärna bjuda in mig till en hemlig grupp. Vill sååå gärna ha nån att prata med om allt!
  • Ellie82
    Sofvid7 skrev 2016-01-24 10:27:13 följande:

Resan var planerad långt innan vi blev gravida.. Har inte alls tänkt på det men de har säkert bra vård där också om nu något skulle hända :/ Vi ska till Playa De Ingles. Ni då? Ska bli skönt, håller på att renovera källaren här hemma så att komma bort ska bara bli super! Får hålla tummarna att allt ska gå bra.

Vi ska till puerto rico :)

Jag har varit gravid en gång förut och blev sängliggande av illamåendet. Just därför är jag rädd att det ska hända nu också. Vore en mardröm att spy på planet och ha massa oroliga folk runtom sig som tror man är magsjuk :)

Har verkligen sett fram emot den här resan och vill därför absolut inte avboka. Tog inget avbeställningsskydd för den delen heller :(

Hur mår du just nu? Har du fått något illamående ännu?
  • Ellie82
    Jennymariaa skrev 2016-01-24 12:56:48 följande:

Okej jag har listat ut ur man gör tror jag. Ska jag starta en så kan vi prova & se hur det går haha

Men åh så bra!! ???? vad heter den? Kommer folk man är vän med se att man går med i gruppen? Går den att göra hemlig? Vill inte att folk ska veta så här tidigt i graviditeten ????
  • Ellie82
    Sofvid7 skrev 2016-01-24 14:07:43 följande:
    Jag har varit hemma hela denna veckan pga magont.. Känns som krampanfall då och då.. Men måste jobba imorgon.. Nej det tog nog inte vi heller, får hoppas på det bästa.. Förutom magont så mår jag bra. Lite gasig bara ;) Nja inte illamående men lite tappad aptit...
    Hehe är också lite gasig :) men vad jobbigt med krampen i magen. Hoppas det blir bättre snart.  Fasar för att jobba mon med tanke på hur jag mår just nu.  Det svider konstant i min mage och är jätte rädd för att illamåendet snart ska komma.

Men ska försöka vara lite positiv nu.  Resan kommer säkert bli jättebra och jag kommer må toppen på jobbet!!  :)
  • Ellie82
    Jennymariaa skrev 2016-01-24 15:33:39 följande:

Jag måste bjuda in via email & ingen kan se förutom dom som är med :)

Jag behöver en mail för att skapa gruppen så du kan väl skicka din mailadress :)

Ok!

arvidsson.ellinor@hotmail.se
  • Ellie82

Också livrädd att börja må illa då jag gjorde det förra graviditeten. Är i v 5 nu och har bara halsbränna

Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)