• Sofvid7

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Plussade på VC i tisdags när jag sökte för magsmärtor (mensliknande) De trodde det kanske kunde vara utomhavandeskap men VUL visade att allt satt rätt igår. Har fortfarande lite ont i magen och tror det kanske kan vara gaser? Varit uppe flera ggr inatt igen.. Är väl sån molvärk? Hur känner ni andra? VUL visade en liten svart klump på 4-5 mm. :)

Enligt snabba beräkningar borde jag få tillökning runt den 12 sep. Vårt första. Hoppas allt går vägen!

Lycka till ni andra.

• Sofvid7
    Dagerman skrev 2016-01-23 10:10:48 följande:

Grattis! Måste kommit som en chock då? :)

Jag har också mensliknande smärtor, eller smärtor är väl att ta i. Det känns lite ibland. Jag har fått för mig att det är växtvärk, att livmodern växer. Tråkigt om det är gaser man känner, haha.

(Grattis alla andra nyplusade i tråden!)

Ja framförallt när gynläkaren i söndags på akuten sa att jag hade en del äggblåsor och att vi nog skulle få svårt att bli gravida, till att i tisdags fick reda på urinprov att vi var gravida :)

Jag får som små kramper, men även en lite mindre värk och det kan ju mkt väl va livmodern som växer. Får hoppas jag fixar jobb på måndag ;) Och din fråga om jag ändrat några vanor så är det ingen mer Cola för mig pga kolsyra och om det är dåligt för min gasiga mage haha.. Tar även folsyra :)
  • Sofvid7
    Annamartina skrev 2016-01-23 16:42:11 följande:

Vad härligt att läsa att andra också har den där värken... Fick en liten blödning för fyra dagar sedan. Endast vid ett toabesök. Inget mer efter det. Sen har jag haft "mensvärk" alias "växtvärk" från o till och vaknat på nätterna av det med. Sover jätte dålig och tar lång tid att somna... Är i v 6 (5+3) önskar er alla lycka till!!

Jag fick också en blödning, men förra torsdagen så som du skriver. Tar du något mot din värk? I natt sov jag också superdåligt och får mina små magknip då och då både under natten och dagarna. Hur länge har man dem egentligen ?
  • Sofvid7
    Ellie82 skrev 2016-01-23 19:08:28 följande:

Jag plussade i morse! Skulle haft min mens igår. I vilken vecka är man då?

Hur mår ni andra? Jag har världens halsbränna och mår lite illa. Är livrädd att det ska bli värre. Åker till gran canaria om en månad och vill inte vara dålig då :(

Vi åker dit den 4:e mars :) Hoppas du mår bra när nu åker...
  • Sofvid7
    Ellie82 skrev 2016-01-24 08:13:27 följande:

Men vad kul!! ????

Är inte du orolig att du ska må dåligt på resan eller att nåt skall hända som tex missfall? Vilken vecka kommer du vara i då?

Vart på gran canaria ska ni? ????

Resan var planerad långt innan vi blev gravida.. Har inte alls tänkt på det men de har säkert bra vård där också om nu något skulle hända :/ Vi ska till Playa De Ingles. Ni då? Ska bli skönt, håller på att renovera källaren här hemma så att komma bort ska bara bli super! Får hålla tummarna att allt ska gå bra.
  • Sofvid7
    Ellie82 skrev 2016-01-24 10:53:34 följande:

Vi ska till puerto rico :)

Jag har varit gravid en gång förut och blev sängliggande av illamåendet. Just därför är jag rädd att det ska hända nu också. Vore en mardröm att spy på planet och ha massa oroliga folk runtom sig som tror man är magsjuk :)

Har verkligen sett fram emot den här resan och vill därför absolut inte avboka. Tog inget avbeställningsskydd för den delen heller :(

Hur mår du just nu? Har du fått något illamående ännu?

Jag har varit hemma hela denna veckan pga magont.. Känns som krampanfall då och då.. Men måste jobba imorgon.. Nej det tog nog inte vi heller, får hoppas på det bästa.. Förutom magont så mår jag bra. Lite gasig bara ;) Nja inte illamående men lite tappad aptit...
  • Sofvid7

Jag vill gärna vara med.. Men vill inte lägga ut min mail här :/

Jennymariaa skrev 2016-01-24 16:03:11 följande:

Ni som vill vara med i FB-gruppen skicka er mail till mig. Antingen i tråden eller i PM :))

Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)