• ikna

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hoppar på här jag med :)
    Plussade idag 2 dagar innan bim men har likt min förra graviditet haft en känsla att det händer något där inne, har ett missfall i mitt bagage i april förra året så vi sitter på helspänn att denna ska gå vägen.

Grattis alla :)

• ikna
    Dagerman skrev 2016-01-23 10:17:20 följande:

Utan att försöka spama tråden nu med tusen inlägg på raken... En fråga till alla:

Sen ni fick plus, har ni ändrat några vanor och hur har det gått? :)

Jag slutade röka samma dag, gick förvånandsvärt bra. Försöker tänka på mer hälsosam mat och mer ekologiskt, bytt ut läsk m.m mot vatten.

Så vad har ni gjort? Vad trodde ni att ni skulle ändra/göra annorlunda som ni kanske inte gjorde trots alls?

Motionera lovade jag mig själv att göra.. Erhm.

Slutade röka och skar ner på Coca colan, dock är jag fortfarande väldigt röksugen och går runt som en tickande bomb. Sambon ser jag inte till särskilt mycket sen vi fick plusset, tar ju ut all "rökilska" på honom hahah, så för hans skull är det bäst att han håller sig borta ett tag :)
    Har börjat dricka mer vatten också, men mest för att jag faktiskt är törstigare nu
    Motionera mer bör jag nog inte göra, går mycket i jobbet varje dag, i stallet och hemma med hundarna.
  • ikna
    Dagerman skrev 2016-01-23 10:38:52 följande:
    Haha jo den där rökilskan har kanske min man fått känna på lite också. :3 Hur länge sen var det du slutade? Två första dagarna är ju hemska.

Härligt med så mycket "gratis" motion!
    I tisdags slutade jag, det är ju så svårt att hålla sig från att snäsa av sin andra halva för skitsaker haha. Men jag har tur som har en sambo som förstår åtminstone, är din också förstående?

Ja men man blir ju bra slut, jag är numera trött redan när jag vaknar till jag går och lägger mig, sen allt slit på det gör det 30 ggr värre hehe, men det är ju bra för en sägs det.
  • ikna
    Ellie82 skrev 2016-01-23 19:08:28 följande:

Jag plussade i morse! Skulle haft min mens igår. I vilken vecka är man då?

Hur mår ni andra? Jag har världens halsbränna och mår lite illa. Är livrädd att det ska bli värre. Åker till gran canaria om en månad och vill inte vara dålig då :(

När började din senaste mens? Alltså första dagen på senaste mensen.
  • ikna
    Ellie82 skrev 2016-01-23 19:52:41 följande:
    24e december. På julafton :)
    Då bör du ha bf 28/9 och idag vara i v 5 (4+2), jag har 29/9 då jag fick min mens 25 dec och är också i V 5 fast 4+1 :)
  • ikna
    Ellie82 skrev 2016-01-23 20:43:26 följande:
    Vad roligt!  Tack!  Glad

Hur mår du?!  Vad har du för symtom?
    Jag har sån fruktansvärd halsbränna och är konstant hungrig samtidigt som jag mår illa.  Är så rädd för att gå till jobbet på måndag och att illamåendet då ska vara värre.  Vill inte behöva berätta redan :(

Känner mig också helt dimmig i huvudet. Som att jag inte sovit på en vecka
    Inga problem, finns en app du kan ladda ner. Den är superbra!

Jag är otroligt trött, småhungrig, mår lite illa när jag kör främst, halsbränna, ömma bröst, svullen mage och täppt i näsan och snorig om vartannat.

Halsbrännan och illamåendet kan man avhjälpa något med att käka små måltider ganska ofta, ät många små mellanmål :)
  • ikna
    Ellie82 skrev 2016-01-23 21:06:36 följande:
    Vad heter appen? :)

Känns som jag äter hela tiden för att lindra halsbrännan. Kommer bli jobbigt på måndag på jobbet.
    Graviditetskalender & babyapp heter den.

Ta med frukt till jobbet du kan smaska på :)
  • ikna
    Jennymariaa skrev 2016-01-24 15:33:39 följande:
    Jag måste bjuda in via email & ingen kan se förutom dom som är med :)

Jag behöver en mail för att skapa gruppen så du kan väl skicka din mailadress :)
    Får jag också vara med??
  • ikna
    Jennymariaa skrev 2016-01-24 15:59:02 följande:
    Absolut! :) skicka din mailadress så bjuder jag in
    Skickat i PM till dig :)
  • ikna
    Jennymariaa skrev 2016-01-24 16:03:11 följande:

Ni som vill vara med i FB-gruppen skicka er mail till mig. Antingen i tråden eller i PM :))

Fick du mitt PM?
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)