Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej,
    Plussade för några veckor sedan. Första barnet för både mig och sambon.
    Så himla lycklig men samtidigt väldigt orolig.
    Haft en del symptom sen plusset men de känns som bortblåsta sen några dagar. Har inte heller haft några problem med illamående öht.
    Skulle så gärna vilja göra ett ul för att få bekräftelse på att det är nån därinne.
    Har dock läst att det är remisskrav i mitt landsting för att få ul. Betyder det att jag måste få remiss genom bm för ett ul? Tänk om hon bara avfärdar min oro :(
    Har läst om folk som bokat ul privat men det går alltså inte om mitt landsting kräver remiss eller?

• Anonym (orolig)
    mz2009 skrev 2016-01-26 16:00:58 följande:
    hej :)
    Du kan boka en privat, du behöver ingen remiss till det! Vi gjorde detta förra graviditeten pga samma anledning som dig, eftersom vi fick ett MA graviditeten innan.  
    Däremot behöver man ju vara i v5/6 någonting för att man ska kunna se fostret, & att hjärtat slår. Jag gjorde ett alldeles för tidigt ultraljud på missfallet jag fick, då kunde man bara se hinnsäcken i v 4 så de gjorde ett nytt på mig några veckor senare. Så boka ett privat, tycker absolut det är värt om man är orolig!
    Då ska jag nog göra det. Vore så skönt att få det bekräftat...
  • Anonym (orolig)
    skatergirl81 skrev 2016-01-26 17:48:27 följande:
    Jag känner precis likadant..Första barnet här med. Men vi ska nog vara glada att vi slipper illamående än så länge. Jag är bara lite trött och ibland har jag lite växtvärk i livmodern men det är allt.

Svårt att inte oroa sig, jag har ul i mars så är bara att vänta tills dess.

Ska du göra något tidigare ul?
    Jo visst är det skönt att slippa illamåendet men det känns ändå inte bra. Tror jag ska försöka hitta nånstans att boka privat iaf.
  • Anonym (orolig)
    Fröken W skrev 2016-01-26 18:37:14 följande:
    Åh vad jag känner igen mig i det du skriver! Känner ingenting av graviditeten, har tagit massa tester för att verkligen försäkra mig om att jag inte bara hittat på att jag är gravid.

Skulle också väldigt gärna vilja veta typ nu om det finns något levande där inne.

Är i v 7+6 enligt bm men tror inte att jag är så långt gången än. Har haft oregelbunden mens senaste 1,5 året så det är svårt att räkna ut.

Hur långt in i graviditeten är du?

Har förutom testet jag plussade med tagit ett till typ 1,5 vecka senare.
    Enligt när jag hade sista mensen går jag in i vecka 9 idag. 9(8+0) alltså.
    Tror nog jag ska försöka hitta en mottagning under dagen och hoppas det finns tid snart.

Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)