• mz2009

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

cesso skrev 2016-01-26 10:48:50 följande:

Ska på mitt andra vul nu om en kvart. Har tagit HCG prov igen med en mellan så de ska se om det ökar. Läkaren misstänker utomkvedshavandeskap och jag har haft ont. Är orolig.. Har inte vågat börja tänka än att det ska bli ett barn. Kanske efter idag? Håll tummarna.

Hej! Hur gick det för dig?
  • mz2009
    Anonym (orolig) skrev 2016-01-26 14:47:34 följande:

Hej,
    Plussade för några veckor sedan. Första barnet för både mig och sambon.
    Så himla lycklig men samtidigt väldigt orolig.
    Haft en del symptom sen plusset men de känns som bortblåsta sen några dagar. Har inte heller haft några problem med illamående öht.
    Skulle så gärna vilja göra ett ul för att få bekräftelse på att det är nån därinne.
    Har dock läst att det är remisskrav i mitt landsting för att få ul. Betyder det att jag måste få remiss genom bm för ett ul? Tänk om hon bara avfärdar min oro :(
    Har läst om folk som bokat ul privat men det går alltså inte om mitt landsting kräver remiss eller?

hej :)
    Du kan boka en privat, du behöver ingen remiss till det! Vi gjorde detta förra graviditeten pga samma anledning som dig, eftersom vi fick ett MA graviditeten innan.  
    Däremot behöver man ju vara i v5/6 någonting för att man ska kunna se fostret, & att hjärtat slår. Jag gjorde ett alldeles för tidigt ultraljud på missfallet jag fick, då kunde man bara se hinnsäcken i v 4 så de gjorde ett nytt på mig några veckor senare. Så boka ett privat, tycker absolut det är värt om man är orolig!
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)