Inlägg från: skatergirl81 |Visa alla inlägg
  • skatergirl81

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Anonym (orolig) skrev 2016-01-26 14:47:34 följande:

Hej,

Plussade för några veckor sedan. Första barnet för både mig och sambon.

Så himla lycklig men samtidigt väldigt orolig.

Haft en del symptom sen plusset men de känns som bortblåsta sen några dagar. Har inte heller haft några problem med illamående öht.

Skulle så gärna vilja göra ett ul för att få bekräftelse på att det är nån därinne.

Har dock läst att det är remisskrav i mitt landsting för att få ul. Betyder det att jag måste få remiss genom bm för ett ul? Tänk om hon bara avfärdar min oro :(

Har läst om folk som bokat ul privat men det går alltså inte om mitt landsting kräver remiss eller?

Jag känner precis likadant..Första barnet här med. Men vi ska nog vara glada att vi slipper illamående än så länge. Jag är bara lite trött och ibland har jag lite växtvärk i livmodern men det är allt.

Svårt att inte oroa sig, jag har ul i mars så är bara att vänta tills dess.

Ska du göra något tidigare ul?
  • skatergirl81
    cesso skrev 2016-01-26 16:02:40 följande:

Det gick mot förmodan bra idag! För en v sen såg de inget direkt i livmodern, men nu var det en hinnsäck där med en liten "böna" med ett pockande hjärta! Är i v 6 lite drygt sa hon, tror hon menade 6+ ngn dag. Så då är embryot 4 v + ngn dag. Och tänk..... Från att inte se det alls för en v sen till att se den nu med pickande hjärta!:)

Grattis måste vara skönt att få se!
  • skatergirl81
    Ankissen skrev 2016-01-27 06:56:23 följande:

Pust jag kan verkligen inte äta frukost. I vanliga fall är jag en riktig frukostmänniska som äter havregrynsgröt, ägg och smörgås. Nu blev det ett bett på mackan, några skedar fil och ett ägg. Känns märkligt.

Jag har också svårare att äta, det är som att det bara tar stopp
  • skatergirl81
    jen90 skrev 2016-01-27 10:22:53 följande:

Hej alla och grattis till er alla! :D

Nu går jag med i både denna och i oktobergruppen.

Vi äntligen fått veta att vi väntar vårt första barn! Plussade 17/1 och är nu i 5+5 (ca). Kollar man i uträkningar så blir vi beräknade i allt från 22 sept till 2oktober :S :P Bokat in första mötet på MVC i mitten på feb.  En stor längtan med en nypa oro glädjer oss nu. Så oron känner jag igen, allt kan hända! Att vi plussade var egentligen en slump då jag gjorde ägglossningstest som visade positivt i flera dagar innan jag tog det riktiga testet, detta då vi försökt sen sept och nu ville "hitta av rätt dag",så det var lite komiskt,men en planerad graviditet. Känner det genom ömma bröst, trött, spänningar i magen -rapig! men inget mer än så än så länge peppar peppar. Har en liten fobi för det omtalade illamåendet som det står om överallt! så man kan  ju hoppas:P

Grattis till dig!

Jag plussa också först med ältest för jag hade inga gravtest hemma så fick starkt utslag på bim -1 och på bim så på bim+2 tog jag ett gravtest

Jag är också rädd att må illa så får hoppas vi slipper det!!
  • skatergirl81
    isabelle1987 skrev 2016-03-04 03:06:36 följande:

Hej hej!! Jag är i vecka 11 och har BF den 26 September! ???????? Detta blir nr 3! Hur mår ni andra nu?? Kram

Du har samma bf som jag. Jag har mått väldigt dåligt men nu mår jag bättre. Illamåendet har gått över men är fortfarande grymt trött! För min del är det första barnet. Hur mår du? Ska du göra kub?
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)