Inlägg från: hannisen81 |Visa alla inlägg
  • hannisen81

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej! Jag plussade idag v 3+5 änsålänge :) så runt 25 september blir de för mej om allt går vägen!
    Jag har molande värk, mest när ja ligger ner, trött o lite ömma bröst o lätt illamående värst på kvällen!!

• hannisen81
    Lyckan2016 skrev 2016-01-15 19:43:31 följande:
    Åh grattis! :)

Visst är det jobbigt att vänta?

Är det din första?

Jag har ett barn sedan innan.
    Grattis själv :)
    Ja väntan e ju jättejobbig :) räknar med å få göra ett vul i mitten av feb nångång.. Å de e skönt!! :)
    Detta är mitt 5:e barn, har 3 flickor o en pojk innan!
  • hannisen81
    Lyckan2016 skrev 2016-01-15 20:06:14 följande:
    Oj då har du massa erfarenhet och kan guida mig i mina nojor ;)

Eller så känner man sig precis lika nervös varje gång?

Jag har inskrivning den 17 februari.

Funderar på att be om ett tidigt Vul innan dess...
    Haha! Ja lite erfarenhet borde ja ju ha :) men som sagt man blir lika nervös varje gång å inbillar sej en massa å nu är ja ju äldre med!
    Här ja bor får man bara ett vanligt rul om man inte är i spec.mödravården!
    Ja hoppas på mitt vul 16 feb! ????
    Hur gammal e ditt barn?
  • hannisen81
    idamaria80 skrev 2016-01-15 20:08:35 följande:

Grattis alla!
    Plussade 2 januari och appen säger att jag är beräknad 6 september :)
    Nu räknas veckorna och jag längtar till v.12. Har ett barn sen tidigare som är 8år så det känns som detta är helt nytt för det var så länge sen.
    Jag har precis som förra graviditeten inga symptom, hade lite växtvärk i början men det försvann för några dagar sedan.

Jag har bara berättat för sambon (såklart) men ingen annan. Har ni berättar för någon?

Grattis!!! Härligt me liv i magen igen :)
    Enligt appen då ska ja ha runt 25 september :) har berättat för 2 kompisar o mamma o en av mina systrar! :) brukar berätta tidigt då ja brukar bli så illamående i början av grav.. Men de är ja inte än direkt! Spännande detta ????
  • hannisen81
    Lyckan2016 skrev 2016-01-15 20:57:51 följande:

Jag har berättat för sambon såklart och två kompisar. Ska berätta för mamma snart också.

Har en liten på 5 år :)

Jag tycker att jag har en konstig ömmande känsla i underlivet. Alltså inte bara nedre magen.

Kan inte riktigt beskriva det men det känns ömt på något vis utan att röra något.

Känns det igen?

Grattis idamaria!!! :)

Nja de känner ja inte igen.. :) men d e nog inte så konstigt man ändrar sej ju där nere åxå :)
  • hannisen81
    fotbollsmorsan skrev 2016-01-15 21:07:21 följande:

Hej! Också relativt nyplussad och går in i vecka 6 imorgon. Riktigt lyckliga här hemma =) fick ett missfall i oktober men lyckats bli gravid på första försöket båda graviditeterna så håller tummarna att Pyret vill stanna denna gång! Kram på er

Åh grattis till plusset ???? ja de håller vi tummarna för! Man har ju viss oro men hoppas att de går vägen! Längtar till februari-mars ;)
  • hannisen81
    fotbollsmorsan skrev 2016-01-15 21:16:02 följande:
    Ja det gör jag med! Beräknad till 17 september enligt appen. Ska till barnmorskan på onsdag redan ?
    Å ja en vecka efter dej då enligt appen 24 sept! Men tror ja blir ändrar till 26sept på ul :)
    Jaha ska du?! Ja har inte ringt Mvc än! Ja kommer få tid för ul runt V8 så ja tror ja väntar in det först :)
  • hannisen81
    Annsan82 skrev 2016-01-15 21:45:10 följande:

Jag plussade inatt och är enligt beräkningen 4+2 och är alltså beräknad den 21 september. Har inte kontaktat mvc än. Minns inte att man gjorde det direkt? Har en tjej som blir 5 i maj.

Förra graviditeten va hemsk på många vis så jag hoppas på andra bullar denna gång :)

Grattis :)
    Då är du några dagar före mej med bf :)
    Usch mina grav har inte dans på rosor direkt heller men man hoppas varje ggn att man ska få må bra :)
  • hannisen81

Grattis :)
    Idag vakna ja med halsbränna :( hatart!! Känns lite tidigt för de när man bara är i v 3+6 ?? Blir nervös att mensen ska komma nästa vecka ändå.. Fast ja ser tydligt ljusrött streck på gravtesten!

• hannisen81
    Annsan82 skrev 2016-01-15 21:56:27 följande:

Ni som får göra ul tidigt; vad krävs för att få till det?

Efter mitt andra barn fick jag en lungemboli därav att ja får göra ul tidigt å bli inställd på fragminsprutor under hela grav å några månader efter! :)
  • hannisen81
    Annsan82 skrev 2016-01-16 12:06:00 följande:
    Ok då förstår jag. Håller tummarna för att du slipper det denna gång.
    Ja tack :) men nu får ja ju i förebyggande så de ska inte va nån fara :)
  • hannisen81
    fotbollsmorsan skrev 2016-01-16 12:52:45 följande:

Jag vet inte om man behöver ha en speciell anledning till att få ett tidigt ultraljud. Iallafall inte hos en privat klinik där undersökning kostar runt 600 =) jag vill gärna ha ett tidigt ul för att om ett litet hjärta slår minskar risken för missfall avsevärt och jag kan njuta fullt ut! Dock känns denna graviditeten annorlunda än den förra.

Nä de behöver man Bälinge om man går till en privat, de tror inte ja heller :) håller med dej! Hade ja inte fått ett vul så hade jag åxå betalat för ett!! Längtar till V8 :)
  • hannisen81
    jevana skrev 2016-01-19 05:18:33 följande:

Grattis alla nyplussade! Bf 24.9, hoppas verkligen det går vägen nu efter 2 MF och ett x det senaste året. Känns annorlunda denna gång, och starkaste plusset jag sett på mina test fastän det bara var på bim+1. :)

Grattis!! :) ja har åxå bf 24/9 änsålänge :)
  • hannisen81
    MizzAnMi skrev 2016-01-25 20:31:22 följande:

Hej!
    Glider in här lite diskret Cool
    Plussade förra veckan o de e på gränsen till att jag ska tillhöra denna tråd.
    Har bf den 30 sep o väntar mitt 5:e barn Skrattande

Grattis ???? jag väntar åxå mitt 5:e å har bf änsålänge 24 sept! :)
  • hannisen81
    MizzAnMi skrev 2016-01-26 22:36:36 följande:
    Tack! Oh grattis sj Skrattande

Hur gamla e dina barn? Mina är:
    Pojke 12 år i juli
    Flicka 7 år i maj
    Pojke 3 år i mars
    Pojke 1 år nu i februari
    Mina barn är
    13 blir 14 i dec ;) flicka
    11 nu i april flicka
    8 nu i Mars flicka
    5 nu i april pojk
    Bf 24 sept tror att de blir en lillebror denna gång :)
  • hannisen81
    Jennymariaa skrev 2016-01-31 07:54:45 följande:

Så nu är ni inbjudna! Förlåt att det tog tid men är inte här inne & kollar längre ;) ses på facebook!

Hej! Ja är gärna med i gruppen åxå :)
    hannakarlsson81@hotmail.com
  • hannisen81
    MizzAnMi skrev 2016-01-30 02:00:44 följande:
    Va lustigt att du har 3 flickor o 1 pojk o jag har 3 pojkar o 1 flicka Skrattande
    Själv vet jag inte vad jag ska tro att de blir... Alla mina graviditeter har varit olika, fast ska jag gissa så blir det en pojke =)) Min tös e mer "brinnjävlig" o envisare än killarna tillsammans hahaha!! Lik mig alltså :-P
    Haha aa :)
    Nä mina grav har vart olika åxå! Att ja tror ja får en pojk denna gången är bara för ja alltid trott de! Inte pga hur ja mår eller så :)
    Ja måste ringa Mvc i morgon för j mår så illa så ja pallar inte hålla mej uppe.. Måste ha lergigan.. Redan :/ denn grav e den som är mest olik de andra å ja e bara i v7! Mer å tidigare illamående, ömma bröst vilket ja aldrig haft me d andra..
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)