Inlägg från: Jennymariaa |Visa alla inlägg
  • Jennymariaa

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hänger på här! Är i v,7 (6+4) och är beräknad 6 september! Ska på hälsosamtal hos bm den 26 januari :))

Ni som inte ringt mvc, gör det! Det kan vara lång väntetid så lika bra att fått en tid.

• Jennymariaa
    Fröken W skrev 2016-01-17 22:00:56 följande:
    Spännande då är det snart dags för första besöket på mvc för dig!

Vet du vad man gör på detta första besök? Är det samma sak som inskrivning?
    Det är två olika saker :) på hälsosamtalet går man typ igenom vad man ska göra/äta & vad man inte får. Sen här blir man inskriven mellan v.10-12 så får gå dit en gång till :))
  • Jennymariaa
    Lyckan2016 skrev 2016-01-18 07:33:14 följande:

Grattis till alla nya som hittat till tråden :)
    Så kul att vi nu är ett gäng som kan följas åt.
    Hoppas ni mår bra idag! Själv är jag på jobbet och gläds faktiskt åt denna måndag. Just nu vill jag så gärna att dagarna ska gå så därför blir jag glad för varje ny morgon :) Närmare inskrivning och vecka 12.

Har fortfarande ömma bröst och en nästäppa som inte ger sig. Molande värk som växtvärk känns väldigt ofta - känner ni igen den molande värken?
    Har även som små stickningar och hugg ibland. Antar att det jobbas för fullt inne i magen.

Kissar ofta gör jag ju också :)

Min inskrivning är i mitten på februari så jag längtar dit. Känns som en liten milstolpe.

Idag är jag i vecka 4+4 om jag räknat rätt :)

Håller verkligen tummarna för en smidig graviditet för oss alla!

Har inte jätte mycket molande värk men kan få riktig "mensvärk" som gör så jäääkla ont. Tur det bara vara i någon minut.. Idag var faktiskt första gången jag kräkt & det håller fortfarande i sig. Kul... Hihi
  • Jennymariaa
    Fröken W skrev 2016-01-18 20:20:22 följande:

Ja

Ja, jag fick svar på det när jag ringde mvc i förmiddags :) Fick tid för hälsosamtal redan imorrn em, pirrigt!
    Jaaaa vad roligt!!!! :D
  • Jennymariaa
    Lyckan2016 skrev 2016-01-19 08:49:56 följande:

Jag håller mig lite i bakgrunden ett tag då jag fått en brunröd flytning.
    Har för mycket ångest för att kunna vara engagerad just nu.

Kram på er 

:( kram <3
  • Jennymariaa

Idag går jag in i v.8! Tänk att det redan gått 3 veckor sedan vi fick plus på stickan... Sjukt, hoppas resten av tiden går fort den med :))

• Jennymariaa
    Emsan94 skrev 2016-01-23 00:56:25 följande:

Grattis alla plussare! :) sååå roligt att få vara med i gänget - äntligen! Jag är i v. 8 och plussade själv för ca. 2 veckor sen. Jag är enormt lycklig.. Men en hel del molande värk i magen, onda bröst, illamående, väldigt trött och extremt täppt i näsan!! Har även lite konstig smak i munnen från och till.

Har inte talat om för så många ännu.. Vet inte när det är dags att tala om för sina föräldrar? Någon som kan ge lite tips? Någon annan som har en mamma som brukar noja och oroa sig? Skönt att hitta den här tråden och att kunna få prata av sig om alla sina funderingar!

Grattis själv! :) är också i v.8 & vi har berättat för föräldrar & syskon. Några enstaka vänner också. Så skönt att kunna prata om det hihi.

Har du varit i kontakt med mvc än?
  • Jennymariaa
    Isabelle1995 skrev 2016-01-23 15:22:22 följande:

Hej! Fick reda på igår att jag var gravid vecka 4+2, är bara 20 år gammal och har väl inte riktgt bearbetat detta än och är väl även lire orolig eftersom jag blev gravid med dagen efter pillret norlevo 1,5mg.

Men denna tråd är intressant att läsa och ska bli kul att följa er alla, men är det bara jag som är så ung som 20 som väntar sin första? :)

PS; vad bör jag tänka på? Vad bör jag göra?

Är också 20 :)
  • Jennymariaa
    Hoppsan bfsep 16 skrev 2016-01-24 09:22:59 följande:

Plussade igår efter att fått en ahaupplevelse när jag gick på stan. Har känt mig trött och sliten sista veckan, men när jag passerade McD och kände att jag höll på att kräkas. Det har jag inte kännt sen jag väntade dottern för 2 och 1/2 år sedan Kan jag verkligen vara gravid? Jo utan tvekan så är jag det, testet slog om till gravid på bara sekunder kändes det som. Det är inte planerat men välkommet.

Har en del tankar på hur allt ska bli med två små. Kommer vi orka. Praktiska saker som får vi plats i bilen, behöver vi (ännu) en till vagn. Ja ni förstår nog.

Hur som helst fb-grupp vore underbart. Dock verkar mam behöva vara vän med någon som ska vara med i gruppen för att kunna starta en. Jag har inga nygravida vänner mig veterligen men vi kanske kan få till det ändå?

Man kan bjuda in till en hemlig grupp genom sin mail :)
  • Jennymariaa
    Ellie82 skrev 2016-01-24 10:28:12 följande:
    Ni får gärna bjuda in mig till en hemlig grupp. Vill sååå gärna ha nån att prata med om allt!
    Ja det hade varit kul men har ingen aning om hur man startar en :/
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)