Inlägg från: sandiepie |Visa alla inlägg
  • sandiepie

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

fotbollsmorsan skrev 2016-01-18 19:22:59 följande:

Hahaha! Dom är allt roliga ;) min sambo luktade av ren automatik på "kiss delen" haha. En sak jag reagerade över var att han jublade inte förens han såg det digitala testet, han litade inte på ett plus eller två streck.. Koko :P

Jag tror allt detta är väldigt svårt att ta in för grabbarna, även för mig blev det tydligt när jag gjorde digitalt! Kändes mer äkta då =)[/quote]

Haha ja de är lite som en chock! :) Jag kände så också, de blev svart på vitt när man kunde läsa ordet Gravid :) Längtar tills man känner dig gravid och att magen ska börja synas!!
  • sandiepie
    Fröken W skrev 2016-01-18 20:26:09 följande:

Tack för svar. Det är väldigt intressant att höra hur andra gjort/tänker göra.

Vi är nog inne på att ha det för oss själva till v. 12. Jag tror att jag skulle tycka det vore jobbigt att behöva berätta för "alla" om det inte går vägen. Berättar hellre då att jag varit gravid och fått missfall om jag behöver stöd.

Dessutom är det lite spännande att ha en hemlis :)

Ringde mvc idag och fick tid för hälsosamtal redan imorrn. Så spännande!

Ja alla gör vi olika :) vissa berättar direkt dom har plussat medan min väninnan inte gick ut med det förens i v 20, så de är när man känner för det :)

Åh vad spännande och vad skönt att de gick snabbt! Bokade du inskrivning också eller de gör ni efter hälsosamtalet? Jag ska ringa imorgon och boka inskrivning!
  • sandiepie
    pippidora skrev 2016-01-18 20:34:10 följande:

Jösses hade kunnat vara jag som aktiv detta. Exakt samma datum för mig och känner ingenting förutom större bröstet är orolig för missfall. Har varit gravid två gånger innan och då känt av det riktigt mycket direkt efter utebliven mens.var sängliggande och spydde ena gången och göetrött andra.

Nu känner jag inget alls. .någon mer som upplevt detta?

Linda b1986 skrev 2016-01-18 20:23:30 följande:

Hade också mens den 13 men ägglossning 27:e. Måste vara där det blir olika:)

Mycket möjligt! Men det låter galet när det "bara" skiljer en dag på ÄL :)
  • sandiepie
    Fröken W skrev 2016-01-18 20:47:38 följande:

Det antar jag att vi bokar efter samtalet imorrn. Jag också lite osäker på hur långt gången jag är, hoppas få klarhet i det imorrn. Har haft väldigt oregelbunden mens under 1,5 år...haft mens i snitt varannan månad. Detta gör det väl svårare att räkna ut vilken vecka man är i? Senaste mensen började 2 december.

Ja troligtvis! Jag vet nog inte mer än dig, haha. Så lär få info på första samtalet jag också :)

Ja det räknar dom ut vid första ultraljudet då dom mäter fostrets längd, vad jag förstått. Sen kanske dom har andra sätt också :)

Varannan månad? Oj vad jobbigt och inte ha regelbundet :/ Jag har haft p-piller i 10 år och aldrig haft mens. Men fick mens 3 veckor efter piller stopp sen kom en riktig ägglossning och den prickade vi. Så de är "för bra för att vara sant" i min värld.. Får hoppas räkan stannar.
  • sandiepie
    Mamatobe1 skrev 2016-01-18 20:58:39 följande:

Hej :) samma här! Beräknad 18 sept .

Jag är från Skåne.

När ska man kontakta barnmorskan? Ny med detta :)

Hej! Vad roligt med samma datum! Jag säger som Anonym, du kan kontakta bm nu eller när du känner för det. Jag tror jag ska ringa imorgon och boka en inskrivning samt ul i vecka 11-12. Så man är garanterad en tid :)
  • sandiepie
    Lyckan2016 skrev 2016-01-19 08:49:56 följande:

Jag håller mig lite i bakgrunden ett tag då jag fått en brunröd flytning.

Har för mycket ångest för att kunna vara engagerad just nu.

Kram på er 

Håller tummarna på att de är en flytning helt enkelt. Eller så pass bra att det är en nidationsblödning! (När ägget fäster). En vän till mig hade vanlig mens när hon var gravid med två av tre barn. Så hon visste inte att hon var gravid. Tänker på dig!
  • sandiepie
    Anonym (Mamma till 3) skrev 2016-01-19 12:43:43 följande:

Nä jag har inte berättat än. Vet inte riktigt hur jag ska göra det på bästa sätt via telefon. Han lär skrika abort, gjorde han när jag väntade vår 13 månaders. I flera veckor höll det på, han ville inte ens höra talas om graviditeten så länge det inte var abort det gällde :(. När jag sen talade om för honom hur jag mådde i det hela, runt v 12,  så var det som att vända blad, han ändrade sig helt. Klappade på magen och grät på förlossningen. Så ja, abort är det jag väntar mig.  

Var själv inne på abort från början, men mitt hjärta har ändrat sig. Har t.o.m börjat kika på syskonvagnar, jag som inte skulle det och jag vet även vilken jag vill ha. 

Fick höra för ett tag sedan att hans mamma hade sagt åt honom att han måste skydda sig så det inte blir fler barn. Och nej, jag planerade inte fler heller. Men för mig är det inte självklart med abort. Däremot har jag tänkt att jag skulle ta mig dit på ett besök iaf. Men kan ju inte lova honom att jag kan genomföra den ändå. Men då måste jag på nått vis berätta för honom innan. 

Våran 13 månaders blev till när jag hade cerazette den här gången visste han att jag ville sluta med minipillrena pga att jag fick problem med dom, men han ville inte det för att slippa använda kondom :(. 

Så ja, det känns som det är mitt fel att jag blev gravid nu. 

Väldigt tråkigt när en vuxen människa inte kan se till de andras bästa! Din hälsa går före allt. Märkligt att han inte vill ha dig frisk och slippa se dig orolig pga dina p-piller. Berätta för honom hur det ligger till och förklara att det enda som hade kunnat "förhindra" detta är kondom! Då inga andra preventinmedel är aktuellt. Ni båda vet hur barn blir till, då kunde ni båda varit extra strikta med kondom eller avstått samlag. Hur hårt de än låter :/

Oavsett vad så hoppas jag allting löses på bästa sätt och att han får ta sitt ansvar! Försök drömma dig bort lite och njut av det hela.
  • sandiepie
    emzerus skrev 2016-01-19 14:11:23 följande:

Jag hoppar ur den grupp, lyckan vart kortvarig även denna gång :( Missfall nr 6 pågår just nu. Lycka till till er andra <3

Önskar ingen den smärtan! Ge inte upp! All lycka till dig! Kram
  • sandiepie
    Anonym (Mamma till 3) skrev 2016-01-19 21:32:20 följande:

Någon mer som redan fått lägga undan sina vanliga byxor redan? Jag måste ha dom uppknäppta så investerade i gravidleggings istället. Knappgylfen på byxorna skär in i magen.

Jag har börjat springa i mina mjukisar här hemma! Trär på mig mina superstrech jeans om jag ska iväg.. Haha :) blir en tur till Ullared nästa vecka, så ska införskaffa snyggare mjukisar och även lite leggings :) min mage är uppsvälld som tusan! Har ju lite smått hull också ;)
  • sandiepie
    Smurfsahlin skrev 2016-01-19 21:36:46 följande:

Hoppas kunna hoppa in i denna tråd. Tog ett test i em bim -2/3 som var svagt men tydligt.

Ska ta ett digitalt i helgen tänkte jag. Om allt går vägen beräknas 29 september.

Än känner jag av trötthet och lätt molvärk mage.

Välkommen! Grattis till plusset!

Jag tog Clearblue digitaltest 10 dagar efter ÄL. Det sa INTE gravid. Antagligen var mina hormon nivåer inte tillräckligt höga, även om de vanliga gravtesten visade positivt. Men! 14 dagar efter ÄL så fick jag Gravid 1-2 på ett digital test, så var inte för ivrig! Haha :) Kan också rekommendera Apotea.se, där kostar Clearblue digital 99kr jämfört med alla andra hemsidor eller på Apoteket.
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)