IVF VÄSTRA GÖTALAND FEBRUARI 2016
Hej!
Vi väntar på kallelsen vi också, har försökt i 1,5 år nu med hormontabletter och naturligt. Dubbla känslor inför IVF, men hoppas det tar sig givetvis. har precis som "ivf februari" också PCO.
Hej!
Vi väntar på kallelsen vi också, har försökt i 1,5 år nu med hormontabletter och naturligt. Dubbla känslor inför IVF, men hoppas det tar sig givetvis. har precis som "ivf februari" också PCO.
Hej. Dom säger dock att om man har pco så kan de vara lättare i vissa fall då man har massor med ägg. Får man fråga vad ditt bmi är då dom går efter det med?
Nina05: aha. Pergotime funkade inte för mig alls. Inte ens på trippeldos. Mitt bmi är 31.. har gått ner nästan 30 kilo sedan i jan-15 men har inte fått igång mensen eller ägglossning ändå. (Gör dom säger ju de att -gå ner i vikt så kommer de igång) Aaa yeah right. Har haft oredelbundet sedan jag va 13 år, jag kunde få mens typ 2 gånger om året förr, och nu förtiden, möjligtvis 3 gånger. Jag väntar ihjäl mig... jag skulle fått kallelse i januari egentligen så jag får la ringa dom. Har du fått något datum?
Jag fick idag veta att det är 6 månaders väntetid..... känner mig nerslagen.
Nina05. Ja det är ett halvårs väntetid. Det känns jätte jobbigt. Jag vet... jag har väntat sedan augusti på detta. Och nu är jag där. Hur gammal är du?
Nina05 : 29 (86a, så jag fyller 30 i år) man känner att tiden bara rinner iväg och att man önskar att man kollade upp mycket tidigare om man hade Såna här problem med att bli gravid.
Min gyn ringde igår och under tiden som vi nu står i kö för IVF så ska vi prova ytterligare ett ÄL stimulerande preparat, Letrozol. Dessutom ska jag äntligen få levaxin för mina värden som är lite förhöjda. Det har jag tjatat om i nästan 1 år så det känns bra att jag äntligen får det. Denna gången, under ÄL stimuleringen så ska jag gå på fler UL kontroller för att se så att det händer någonting. Känns bra och jag hoppas att detta ska göra att vi blir gravida innan det är dags för ivf.
Fam grönlund. - det bästa är nog att hoppa på det tåget snart tror jag... det är väntetider som inte är roliga. Den 7 mars ska jag träffa dom på sahlgrenska för första mötet. De ska bli så kul att äntligen börja.... och jag har väntat sedan i augusti på detta.
Nina05. - det preparatet har jag aldrig hört talas om.... är det starkare variant??