• rebeqqa

IVF VÄSTRA GÖTALAND FEBRUARI 2016

Hej jag hoppar in lite snabbt här. Jag jar inte kommit så långt i behandlingen än att jag väntar på tid för IvF. Jag äter Letrozol nu-det ska funka på samma sätt som pergo -bara att man kan köra fler kurer på raken utan att kroppen får allt för många biverkningar. Allt fler gynekologer övergår till Letrozol. Finns flera trådar om det här på Fl för er som vill läsa om det.

Vi har som sagt inte kommit så långt att det är ivf som gäller för oss. Käkat Letrozol enkel dos men absolut inget hände. Så nu dubblas dosen för mig och jag hoppas att det gör underverk.

Håller tummarna för er här inne!

• rebeqqa

Hej alla. Jag har just fått besked om att det blir IVF för oss. Vi ska bara göra klart en sak som tillhör utredningen - sen skickas en remiss vidare till gbg och Sahlgrenska. Och vi ställs i kö.

Det känns förjävligt att inget hänt för oss med de ägglossningstimmulerande tabletterna. Några fler här inne som inte reagerat alls på pergotime/letrozole?

Vi ställer in oss på flera månaders väntan nu.

En fråga bara -hur är det med vårdgaranti ? Det är väl inom 3 månader de ska kunna erbjuda en hjälp innan man ska få hjälp på annat håll? Just nu går jag hos en privat gynekolog i min hemort och jag skulle gärna vilja ha landstingsbekostade ivf-försök hos någon av de privata klinikerna i Göteborg.

Svar på tråden IVF VÄSTRA GÖTALAND FEBRUARI 2016