Inlägg från: LaFontaine |Visa alla inlägg
  • LaFontaine

BF Oktober 2016

Ojoj, vi fick veta att vi väntar barn sent igår kväll. Jag är i vecka 5 (4+6) nu. Första barnet för oss båda och massa konstiga frågor  i huvudet. Inte minst då jag är reumatiker och går på mediciner. Nu väntar jag på att reumatologen ska ringa upp och svara på alla frågor, både kring mediciner och missfallsrisk. 

Men lite granna tillåter jag mig att glädjas och förundras över att det gick  

BF 9/10 förresten!

• LaFontaine
    NickiR skrev 2016-02-11 20:05:11 följande:

Vad kan ni om träning och tidig graviditet? Jag började äntligen träna förra året efter många års uppehåll. I vinter har det gått sådär men började igen nu innan jag plussade. Vill försöka fortsätta så jag körde lite lätta intervaller tidigare idag. Tog det väldigt lugnt men nu är jag både dålig i magen plus har värk till och från. Vad det dumt gjort??

Jag brukar tänka att Marit Björgen faktiskt tränade hela sin graviditet igenom (man gör faktiskt en studie om henne nu). Träning är inte farligt vid normal graviditet, men lyssna på kroppen. Jag har till exempel svårt att springa nu eftersom jag blir galet andfådd. Styrketräningen funkar dock fortfarande helt som vanligt och då kör jag på så länge det känns bra.
  • LaFontaine
    othello skrev 2016-02-24 12:55:05 följande:

Vilka av er under 35 kommer göra KUB test? Där jag bor får man bara gratis om man är över 35. 

Vi kommer nog att göra NIPT istället. Vi erbjuds KUB, men känner att träffsäkerheten är bättre på NIPT och betalar hellre för det. 
  • LaFontaine
    8airam8 skrev 2016-03-07 20:47:55 följande:
    Haha Jag förstår inte hur något så välsignat gott kan bli så äckligt. Här i stan har vi ju Löfbergs Lila. Tviiiiiiiiiiii!
    Jag är så lycklig, för jag kan fortfarande dricka kaffe. Underbart!

Om nån däremot får för sig att äta salta jordnötter i min närhet kan jag bli en smula våldsam mellan hulkningarna. Fy sablar vad det stinker
Svar på tråden BF Oktober 2016