BF Oktober 2016
Hej!
25 år och väntar andra barnet 2/10. Hade ett missfall i december och är extra nojig denna graviditet. Hoppas på ett tidigt vul nästa vecka och ett tickande hjärta.
Hej!
25 år och väntar andra barnet 2/10. Hade ett missfall i december och är extra nojig denna graviditet. Hoppas på ett tidigt vul nästa vecka och ett tickande hjärta.
Hej alla och grattis!
Jag plussade i måndags kväll och beräknas till 11 oktober.
Har två missfall för ett år sedan i bagaget runt v 6-7 så vill bara komma förbi de veckorna så fort som möjligt och få se ett tickande hjärta på vul!
Vet någon hur man räknar om man har en kortare menscykel? Ändrar man hur långt gången man är då eller räknar man enligt en 28 dagars cykel i alla fall?
Jag har 24 dagars cykel så jag undrar om jag borde räkna att jag är i vecka 4+6 idag istället för 4+2, någon som vet?
Just det, symtom också: Enorma, ömma bröst, molvärk, trött, hungrig, fryser och svettas om vartannat. Börjar också få huvudvärk.
Det som fick mig att misstänka att jag var gravid var att jag blev så otroligt åksjuk varje dag förra veckan när jag fick skjuts till jobbet.
Var på vul idag (6+0) och fick se ett tickande hjärta!!! Otroligt glad såklart och allt känns mer riktigt :)
BF-lista OKTOBER 2016
1/10 EmelieB91
21/10 Nepe
BF-lista OKTOBER 2016
1/10 EmelieB91, 2:a barnet
4/10 JennyNG 1:a barnet
4/10 Ankan112 1:à barnet
8/10 miss september, 2:a barnet
9/10 Alma88
10/10 nelpo, 1:a barnet
14/10 ett, 2:a barnet
15/10 mumsan30 3:e barnet
16/10 Mammatilljesperochkevin06 3:e barnet
18/10 Lerumsmamma, 3e barnet
21/10 Nepe
BF-lista OKTOBER 2016
1/10 EmelieB91, 2:a barnet
1/10 malinp88, 1:a barnet
2/10 Emma91s, 1:a barnet
3/10 höstsolen, 1:a barnet
4/10 JennyNG 1:a barnet
4/10 Ankan112 1:à barnet
5/10 IdaJ 3:e barnet
8/10 miss september, 2:a barnet
8/10 famasling 3:e barnet
9/10 Alma88
10/10 nelpo, 1:a barnet
14/10 ett, 2:a barnet
15/10 mumsan30 3:e barnet
16/10 Mammatilljesperochkevin06 3:e barnet
18/10 Lerumsmamma, 3e barnet
21/10 Nepe
Åh imorgon ska jag få titta på om det slår ett litet hjärta och om det sitter på rätt plats. Hade utanförhavandeskap sist så därför jag fått en tid. Nervös! :)
Hur mår ni?
Jag har lite hjärtklappning (hade det i början av förra grav med),drack en kopp kaffe och åt en macka,drack ett glad juice och jag är PROPPMÄTT. Mår lite illa och har lite lite molvärk. Försöker att inte tänka så mkt på graviditeten men omöjligt,vill bara att första trimestern ska flyga förbi.
Alla som skrivit sina mailadresser till mig angående fb gruppen har jag bjudit in vad jag vet, om jag missat nån som skriv till mig igen! :) kolla även skräppostmeddelanden på mailen så inte inbjudan hamnat där. Kolla även så ni angett er mailadress och inte bara namn, även att ni skrivit den rätt :)
Går in i vecka 10 idag och sonen har smittat mig med magsjuka, som om man inte var trött och eländig redan innan. Tur i oturen är att det är sportlov kommande vecka. En av fördelarna med att vara lärare. I morgon ska jag på inskrivning och kämpar på för att bli frisk.
Såg ett hjärta idag och bebisen mätte exakt på dagen :D 10+1 <3 Vi berättade för familjen i vecka sju och ska gå offentligt i vecka tolv :)
Det här med semester har för mig både positiva och negativa sidor. Är lärare och kommer vara ledig från 15 juni till 19 augusti. Skönt med långledigt! Måste däremot jobba fram till den 16 september, två veckor innan bf. Får inte gå tidigare och kan inte senarelägga semestern direkt. Känns lite olustigt att stå i klassrummet så nära inpå bf när sonen kom tidigare än beräknat.
Var på rul igår och fick se en frisk liten flicka <3 Har en son sedan tidigare så det blir kul med en av varje.
Det sparkar på och bökar varje dag vid samma tider, 9-10 på morgonen, 3 på eftermiddagen och 10 på kvällen :) Är idag i vecka 18 (17+3).
Sambon ringde mig på jobbet ikväll o sa att han beställt vagn nu. Blev en svart/orange Crecent Classic. Sååå galet fin! Nu vill jag bara ha hem den. Haha!!
Har ni andra bestämt er för vagn än? Vi kikade på vagnar igår o vi båda fastnade för denna direkt. :)
Någon annan som har en väldigt lågt liggande bebis? Min kickar fortfarande vid byxlinningen och jag är i v.21!? På rul låg han även och pressade huvudet nedåt :,D Inte så konstigt att jag är så extremt kissnödig jämt. Att jogga är en big no no, skulle kissa på mig.
BF 7 oktober, flicka - 2a barnet