Inlägg från: Anonym (Moroten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Moroten)

BF Oktober 2016

Hej,

Jag plussade igår. Har inga känningar förutom det psykiska, har varit så nere, tappat lusten att jobba och varit allmänt omotiverad. Såhär var jag innan jag plussade så jag kände på mig att jag var gravid, var exakt likadan innan jag plussade med första barnet.

Men annars ser jag faktiskt fram emot en graviditet, är mysigt att bli extra bortskämd och få allt serverat.

• Anonym (Moroten)

Behöver lite råd av er, en nära vän till mig fick nyss missfall. Jag vill gärna berätta för henne om min graviditet, men känns samtidigt fel, men även lika fel att dölja för henne då jag var bland de första som fick reda på när hon plussade. Vad ska jag göra?

• Anonym (Moroten)
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-07 10:08:15 följande:

Moroten

Jag hade väntat några dagar, veckor innan jag hade berättat. Även om men glädjs med ens kompisar som är gravid så upplevde jag det jättejobbigt när mina kompisar berätta om sina graviditeter typ 2 dagar ef mitt mf

Jag tror nog det är smartast, ska vänta några dagar. Under tiden får jag hålla det helt hemligt, så att hon inte får reda på att jag är gravid på annat håll.
  • Anonym (Moroten)

Just nu funderar jag mycket på hur livet kommer vara som tvåbarnsmamma, hur vi ska överleva spädbarnstiden (första barnet vaknade varje halvtimma hela första halvåret). Så vi sitter mycket och diskuterar hur vi ska förenkla livet hemma, plan nr ett är att boka hemstädning, sen funderar jag på att antingen skaffa robotdammsugare eller handdammsugare så man kan snabbt städa de andra dagarna.

Jag minns hur dåligt jag mådde över att hemmet var så stökigt och smutsigt sist, och vi var för trötta för att städa, så detta vill jag undvika denna gång.

• Anonym (Moroten)
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-07 11:45:26 följande:

Hur gammal är ert första barn?

Låter bra med en plan. Vi har en som städar ordentligt hos oss var 3. De vecka. Däremellan tar vi snabbt över med dammsugaren då och då. Ångrar mig inte en sek att vi har valt den lösningen. Nu kan jag fokusera på at ty laga mat och baka som jag älskar att göra.

Lite över två år.

Räcker det med var tredje vecka? vi fundera på ifall vi ska ha varannan eller varje vecka. Tänkte börja med hemstädning redan nu när man är gravid så vi hittar en företag, och kör bara var tredje vecka, sen när man är höggravid eller har nyfödd så har vi städning varje vecka istället.
  • Anonym (Moroten)
    höstsolen skrev 2016-02-08 16:12:47 följande:

Hej! Läste i min app här om veckan att runt vecka 6 är det väldigt vanligt att mannen panikar lite - "oro och ifrågasättande".

Hehe. Kändes skönt att läsa!

Är så vanligt att vara orolig och rädd, skulle nästan tycka att man är konstig ifall man är inte orolig. Jag var jätteorolig med första barnet, det är en sån stor livsomställning och jag älskade mitt liv, helt plötsligt skulle livet förändras och ingen kunde garantera att det skulle bli till bättre.
  • Anonym (Moroten)

Ni som har fler barn, ska ni skaffa syskonvagn? Vet inte hur vi ska göra, syskonet kommer vara 3 år, visst klarar hen sig utan vagn?

• Anonym (Moroten)
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-16 14:46:48 följande:

Är så förbaskat jävla yr :( å så jäkla ont i skallen å ont nedre delen av ryggen bågon mer som har som mej?

Känner mig också yr, ont i ländryggen och huvudet. Men tror det beror på att jag är förkyld, så jag hoppas det försvinner när jag är frisk.
  • Anonym (Moroten)

Skrev nyss till dig helenasaga, vill också vara med i fb-gruppen. Men visst är gruppen helt hemlig?

• Anonym (Moroten)
    HelenaSaga skrev 2016-02-17 08:42:09 följande:

Jag ser inte ditt meddelande, skicka din mail du använder på Facebook igen :) ja den är helt hemlig så ingen kan se den

Så nu har jag skrivit meddelande till dig igen, hoppas det funkar bättre denna gång.
  • Anonym (Moroten)

En arbetskollega fick känna av mina gravidhormoner idag. Han gick en rejäl utskällning då jag upplevde honom som hetsig och tjatig, jag ser till att bli klar med arbetet i tid så ingen behöver tjata flera veckor innan arbetet ska vara klart, framför allt nu när jag är sjuk och orkar inte.

Vanligtvis är jag den trevliga personen på jobbet, men som gravid accepterar jag inte lika mycket,

Svar på tråden BF Oktober 2016