• othello

BF Oktober 2016

Plussade i lördags. Går in i v.5 imorgon enligt Ovia Pregnancy appen.

• othello

Här är en som också oroar sig för missfall. Men vem gör inte det? Gick in i v.5 idag.

Vill att tiden ska gå fortare så man kan börja berätta för folk.

• othello

Är den hemlig måste man vara vän med dig på fb och bli inbjuden.

• othello

Ändrar du till sluten eller offentlig grupp kan vi alla ansöka om medlemskap.

• othello

Starta en sluten grupp. Gör den hemlig när alla som vill vara med har gått med. Kan ju ha ett annat namn på gruppen som inte avslöjar graviditet och sen ändrar man när man gjort den sluten eller hemlig (eller vad man nu vill )

• othello
    Lerumsmamma skrev 2016-02-13 05:59:06 följande:

När har ni tänkt berätta för familj och vänner? Jag får mage väldigt tidigt så jag kan nog inte hålla det hemligt s länge som jag vill men minst tills jag gjort kub-testet i v 12. Fyller 37 nästa månad. Ingen i vår omgivning misstänker eller ens tänker tanken att vi ska ha fler. Vi har 2 tätt och sagt när folk frågat att nej vi ska inte ha fler..

Jag tänkte vänta till minst vecka 12. Mitt första barn så vet inte om jag börjar visa tidigt.

Jag har redan en liten putmage då jag har sådan svankrygg haha.
  • othello
    Anonym (Ankan112) skrev 2016-02-13 10:43:40 följande:

hur byter man barnmorska? Träffade min i veckan, hon var snäll. Men lite mesig så jag kände mig obekväm. Hon var tydligen ny som barnmorska men har många års erfarenhet av förlossningar då det är den delen hon jobbat med tidigare. Kände att man kanske skulle ge henne en chans, men inser att jag behöver en med mer karaktär så jag med alla frågor kan känna mig trygg! Har dessutom träffat en yngre i annat sammanhang som jag inte minns vad hon hette men som jag vet att jag vill ha. Är det dumt att försöka byta?

Du ska ju känna dig trygg. Om du känner att du ska byta ska du absolut göra det!
  • othello

Du får säga till dom att du vill byta, så får du en annan.

• othello
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-16 17:10:25 följande:

Känns som alla är på facebook istället för här. Är jag den enda som ej är med på f.b? Alltså jag har ju konto där,men vill ej vara där förrän efter v 12

Jag är inte med där. Tänkte gå med efter 12v.
  • othello
    okt_bebban skrev 2016-01-21 02:39:41 följande:

Hej på er!

Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)

Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 

Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16

BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09

För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47

Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

Andra som är intresserade av att vara med är inte välkomna?
  • othello

Någon mer än jag som är illamående och har svårt att äta? v 6+1

• othello
    FamÅsling skrev 2016-02-18 12:06:06 följande:

6+4 i dag. Mår illa hela tiden och kan endast äta lätt kall mat

Hoppas det går över fort.
  • othello

Igår hade jag migrän och nu vaknade jag sjuk. Oflyt. Hur mår ni idag?

• othello

Vilka av er under 35 kommer göra KUB test? Där jag bor får man bara gratis om man är över 35. 

• othello
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-29 08:12:14 följande:

Idag är ingen kul dag ska på begravning för min mamma :( man märker man är extra känslig som gravid och gråter för allt men idag kommer jag gråta hela tiden :(

Beklagar kram
  • othello
    Ggrahnen skrev 2016-03-05 18:19:37 följande:

Jag är hungrig som helt normalt men har ingen matlust! All mat jag kommer på känns äckligt.. Har ni några förslag på mat man kan lyckas få i sig??

Ät frukt. Ät lite men oftare. Funkar på mig. Lycka till!
  • othello

Någon som kommer göra UL innan FUL? Anledning till varför?

• othello
    ak15 skrev 2016-03-07 16:59:51 följande:

När kommer ni berätta för "alla" att ni är gravida? Någon som har berättat redan nu för närmaste osv ? :)

Berättade för närmaste dagen vi plussade.
  • othello

Någon mer än jag som blir sjuk väldigt lätt? Mitt immunförsvar suger nu när jag är gravid.

Svar på tråden BF Oktober 2016