• Vanja

BF Oktober 2016

Plussade idag! :) har ingen aning om i vilken vecka jag är.. :/ min mens är inte beräknad förens om 3-4 dagar men jag har haft en väldig massa symtom i ett par veckor minst. Funderar över om förra mensen kan ha varit "falsk"? Kan man få göra vul på egen begäran för att fastställa säkert hur långt gången man e? :)

• Vanja

En ståbräda är ju ett smidigt alternativ annars om man har ett barn som inte åker så ofta.. :)

Jag hade syskonvagn när min tvåa kom men då var storebror bara 18mån. :) Beror väl på hur mycket ditt barn brukar åka som sagt. Så e de ju lite mysigt att få ha syskonvagn ett tag med när man ju faktiskt har syskon! :) :)

Anonym (Moroten) skrev 2016-02-08 19:32:11 följande:

Ni som har fler barn, ska ni skaffa syskonvagn? Vet inte hur vi ska göra, syskonet kommer vara 3 år, visst klarar hen sig utan vagn?

• Vanja
    jessiijames skrev 2016-02-08 19:52:33 följande:

Hej!

Här kommer en till som precis har fått ett plus på stickan! Verkar som det är BF kring 11/11, tolkat efter min senaste mens. Det här blir mitt andra barn, och det kommer bli relativt tätt då lillan bara är 7 månader. Någon annan med samma tidsintervall?

Jag hade ungefär lika långt mellan mina första o det var inge kul alls.. :) lilla hade kolik och "stora" fick inte mycket uppmärksamhet tyvärr... :( Hoppas du får en snäll bebis! <3
  • Vanja
    jessiijames skrev 2016-02-08 19:52:33 följande:

Hej!

Här kommer en till som precis har fått ett plus på stickan! Verkar som det är BF kring 11/11, tolkat efter min senaste mens. Det här blir mitt andra barn, och det kommer bli relativt tätt då lillan bara är 7 månader. Någon annan med samma tidsintervall?

O Grattis!! Så klart! :)
  • Vanja
    Sarpen25 skrev 2016-02-09 14:45:55 följande:

Hejsan! Vad kul att följa en sån här tråd, plussade i helgen och tog idag ett digitalt test med svaret gravid 2-3 veckor! Är vecka 5 enligt app & detta är min första graviditet och är supernervös & glad! Ni som har erfarenhet av tidigare graviditeter och som är gravida nu är ju perfekta att fråga ????

Jag har mycket molande värk i livmodern och känns som att det typ drar/tynger nedåt, är det normalt? Kan också hugga till ibland vid vissa rörelser/sätter mig ner, är det också normalt? Känner mig så osäker :)

Grattis!! Ang. Att det drar och hugget så låter det fullt normalt! :)
  • Vanja
    skruttan1988 skrev 2016-02-10 05:53:19 följande:

Hej ok att man hoppar in här? :)

Plussa i går kväll. Dock vet jag inte om jag ska vara glad eller ej. 2 mf bakom mig senast i januari. Trodde inte det skulle ta direkt. Dock visar testet ett jäkligt starkt extra sträck denna gången. Vi får väl se.. vågar inte hoppas på ngt än.. bf 13 oktober

Grattis! Har precis som du två nyliga missfall bakom mig, lite nervös blir man. Men vad jag har förstått så är två missfall inte särskilt ovanligt men tre är. Så vi får lita på att det går vägen nu! Grattis igen!!
  • Vanja
    skruttan1988 skrev 2016-02-10 09:15:10 följande:

Jo å vet inte riktigt om man ska vara nervös eller hur man ska reagera. Å vågar inte direkt prata med någon..

Å känner mig inte direkt gravid.. bara förbannat trött..

Är föresten oxå skåning

Känner igen mig så väl.. Den där tröttheten är inte att leka med! Men det ger med sig, om det är till nån tröst. :) själv känner jag mig bara less på mig själv. Plussade i förrgår och sa då att jag inte skulle hänga upp mig så mycket på de, det blir som det blir typ. O ändå sitter jag här nu som besatt, de ända som snurrar i mitt huvud hela dagarna är bebis! :) trodde jag var förbi de..
  • Vanja
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-10 11:02:49 följande:

Här är en till. Försöker säga åt mig själv att det får gå som det går, att vi inte kan göra ngt åt hur utgången blir. En likförbannat sitter man o tänker på hösten o myspys med bebis.. och drömmer

Precis! Fast o andra sidan, kanske man måste få mysa lite o drömma sig bort. Besviken lär man ju bli oavsett vad man försöker intala sig själv! :)
  • Vanja
    Mattis89 skrev 2016-02-10 12:46:15 följande:

Hej på er tjejer :) idag går jag in i v.6 och oron är enorm för missfall då jag hade ett för 3mån sen i v.5 då dem även misstänkte utomkveds men kunde ej fastställa det.. Hormonerna hcg gick tillslut ner till noll och en månad senare vart jag gravid. Beräknad enligt appen 11okt, men ska bli kul att se hur mycket datumet ändras efter ul framöver. Vet någon när man kan gå och göra ett tidigt ul för att se om detta sitter rätt och även om ett litet hjärta tickar, så man kan pusts ut? Jag föredrar inte att göra vul av olika anledningar. Mvh Matilda

Förstår din oro, jag blev gravid på första försöket men fick sedan missfall i v6. Två veckor senare blev jag gravid igen men fick då missfall i v 12 :( kändes rätt hopplöst. Nu är jag gravid igen, har haft en mens emellan sen senaste missfallet.. Verkat som jag har lätt att bli gravid iaf men kan inte förstå varför jag inte fick behålla dom? Jag har två friska barn sedan tidigare och har aldrig haft missfall förut, vad som har förändrats dom senaste åren är mig ett mysterium. Känner nu att jag antingen bara har haft otur dom senaste två gångerna och att det då kommer gå bra nu, Lr så har jag blivit för gammal lr nåt, men jag e bara 30 :(. Jag har iaf bokat tid hos en privat gyn och ska få komma o göra ett vul om två veckor. Känns lite lugnande, kanske kan man se vad som är fel redan om det nu är så. Jag vet ju nu inte varför du inte gärna vill göra vul, om det känns jobbigt (skämmigt) lr vad de är. Jag är inte heller så glad i tanken faktiskt :) Men jag tror helt klart det är värt de, att bita ihop och göra det om du Kan. Då kan man ju se mycket tidigare än vanligt ul.. Hoppas det går vägen för dig denna gång!! Kram
Svar på tråden BF Oktober 2016