Inlägg från: Lerumsmamma |Visa alla inlägg
  • Lerumsmamma

BF Oktober 2016

Får man joina denna grupp? :) plussade igår på bim -1, BF 18 oktober men får planerat kejsarsnitt senast 4 oktober pga min diabetes och att jag redan snittats akut 2 gånger. 2 pojkar tidigare som är födda jan2013 och september2014. Hoppas på en tjej denna gången eftersom det blir vårt sista barn.

• Lerumsmamma

Å vad kul med fler i mina trakter kring Lerum! :)) jag har inte vågat berätta för min sambo än. Han var nöjd med 2 barn som vi har nu har han sagt ????

• Lerumsmamma

Det går ju inte att skriva från mobil :( blir frågetecken när man försöker skriva smileys med olika ansikten :(

• Lerumsmamma

Ida - är det ditt första barn?

• Lerumsmamma

Ida - å beklagar din dotter :( hoppas denna graviditet går vägen?? jag har själv 3 missfall före min första son oxå född 13 som kom tilll via Ivf, sen kom andra sonen till naturligt och även denna oplanerade graviditet. Är dock lite oroligt, eftersom den var oplanerad och jag inte haft en tanke på att jag kunde va gravid har jag druckit en massa kaffe pga tröttheten och även Ipren flera gånger senaste 10 dagarna pga huvudverk. Huvudverken va tydligen ett gravtecken som jag inte fattade.. :((

• Lerumsmamma

Finns det någon BF-lista för denna grupp? Annars kan vi kanske skapa en? Så kan vi skriva BF och vilket barn i ordningen vi väntar?

• Lerumsmamma

Hittar inte heller BF gruppen på Facebook? :(

• Lerumsmamma

När har ni tänkt berätta för familj och vänner? Jag får mage väldigt tidigt så jag kan nog inte hålla det hemligt s länge som jag vill men minst tills jag gjort kub-testet i v 12. Fyller 37 nästa månad. Ingen i vår omgivning misstänker eller ens tänker tanken att vi ska ha fler. Vi har 2 tätt och sagt när folk frågat att nej vi ska inte ha fler..

• Lerumsmamma

BF-lista OKTOBER 2016

1/10 EmelieB91
    18/10 Lerumsmamma, 3e barnet
    21/10 Nepe

• Lerumsmamma

Kub gör man ju för risken är större för kromosomavvikelser om mamman är över 35. Det är iallafall varför jag kommer göra kub. Varför inte göra det när man får det gratis dessutom? :)

• Lerumsmamma

Oj vad många som väntar 3e barnet precis som jag! Någon från Göteborgs-trakten eller angränsande län kanske??

• Lerumsmamma
    HelenaSaga skrev 2016-02-16 06:57:51 följande:

Jag skriver här igen, om man vill vara med i Facebook gruppen så vill jag eller Linulii ha eran MAILadress till Facebook. Inte era namn, för då måste vi bli vän med alla, hur trevliga ni säkert än är så kanske det ser suspekt ut om vi får 20 nya vänner på en dag :)

Vad heter du på Facebook? Så jag kan skicka min mailadress till dig? Vill gärna va med i facebook-gruppen, eller kan man mejla dig här?
  • Lerumsmamma

I vilken vecka kan man göra ultraljud utanpå magen utan att behöva göra vul för att se??

• Lerumsmamma
    Sallets skrev 2016-02-16 22:25:09 följande:

HelenaSaga jag har skrivit pm till dig, men får ingen fb-inbjudan?

Inte jag heller?
  • Lerumsmamma
    Vanja skrev 2016-02-16 23:36:05 följande:
    Efter v10 ska det gå bra :)
    Kollade igår med barnmorska och v 8+0 ska det gå bra :)
  • Lerumsmamma
    Kampis skrev 2016-03-07 22:32:04 följande:

Vul på fredag och jag vägar inte tro ett dugg att jag har en normal graviditet denna gång.. Efter ma i december.

Är det fler här som a har partners som inte längtar lika mycket som ni? Min sambo ville inte ha fler men vi hade inget skydd just då, o han är väl inte direkt glad åt detta men såklart är han inte så han vill att jag tar bort det hellerär men rätt så likgiltig.. tredje barnet o han har varit lite likadan med de andra, inte varit npn som gösar med magen o så utan det är när barnen har kommit ut han på förlossningen han har fått känslosvallningar ????

Inte planerat här heller, 3e barnet och sambon vet inget än. Tror inte han blir glad eftersom han sagt han är nöjd med 2 barn. Men vet inte. Han ska få veta nästa v då jag ska på ultraljud. V8+2 idag.
  • Lerumsmamma
    eagle87 skrev 2016-03-25 21:17:03 följande:

Nån som har tjocka genomskinliga äl flytningar ? Har haft till O från sen ja plussa men blir mer v 9 idag

Japp :( hade det med mina andra 2 barn oxå.. Det är alla hormoner som gör det.
  • Lerumsmamma
    robinminson skrev 2016-04-05 22:17:25 följande:

Hej. Fler i v.11 som mår dåligt? T.ex halsbränna, illamående, trötthet, ingen aptit, huvudvärk o yrsel?

Är nu i v 10+4 och mår riktigt dåligt. Är extremt yr, speciellt när jag reser mig upp. Huvudvärk till och från och väldigt trött framförallt på eftermiddagarna.

Känner mig helt orkeslös och matt i kroppen. Frossa och feberkänslor. hjärtklappning och hjärtat slår extremt hårt och sakta ibland. Mår jätte konstigt.

Låter som du har för lågt järn-värde! Kollat det?? Mådde oxå så tills jag började äta järntabletter
  • Lerumsmamma
    Anonym (orolig) skrev 2016-04-05 10:30:25 följande:
    Tänk på att man måste ha anställning fram till beräknad födelse, annars kan det bli strul med SGI. Min ena anställning går ut i juli, ska försöka få det förlängt så ja kan ta ut komp o sem aug plus lite i sept. Och sen försöka få heltid på min andra tjänst i ca 1-1,5 månad.
    Men sgi:n sänks inte om man anmäler IG på arbetsförmedlingen som arbetssökande den dagen anställningen går ut.
  • Lerumsmamma
    gumman1981 skrev 2016-04-06 07:55:03 följande:

Blir man arbetslös innan bf så försvinner inte sgi'n om man anmäler sig på arbetsförmedlingen första arbetslösa dagen. Jag blev arbetslös precis efter att jag hade plussat men jag är ändå skyddad och får mammapeng på det jag har tjänat när jag jobbade.

Är arbetsförmedlingen lika hårda med att man ska söka jobb när man är gravid? Jag kommer va gravid i vecka 16 när jag anmäler mig som arbetssökande. Hur lätt är det att få jobb som gravid liksom!? Känns ju nästan meningslöst att söka något när man ändå går på föräldraledighet 4-5 månader senare?
Svar på tråden BF Oktober 2016